ΟΙ ΥΠΕΎΘΥΝΟΙ στόλου ζητούν ακριβέστερες πληροφορίες για τη διαφορά μεταξύ της επίσημης και της πραγματικής αυτονομίας ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (e-LCV), στην προσπάθειά τους υιοθέτησης βαν μπαταρίας. Η ακριβής αυτονομία είναι πολύ σημαντική για τον υπολογισμό της πραγματικής απόδοσης ιδιαίτερα φορτωμένων βαν, ειδικά όταν λειτουργούν σε ψυχρό περιβάλλον, σύμφωνα με την Ένωση Επαγγελματιών Στόλου (AFP) του ΗΒ. «Οι καιρικές συνθήκες έχουν πολύ μεγαλύτερη επίπτωση από ό,τι αρχικά υπολογιζόταν, καθώς ορισμένα μέλη μας είχαν περιορισμό αυτονομίας σχεδόν κατά 50% τις πιο κρύες χειμερινές ημέρες, όταν δεν είχαν προλάβει να προετοιμάσουν την μπαταρία τους», δήλωσε ο Paul Hollick, πρόεδρος της AFP, επισημαίνοντας ότι «δεν πρόκειται για μικρές διαφορές αυτονομίας, που θα μπορούσαν εύλογα να υπάρχουν». ΠΑΡΆΓΟΝΤΕΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΎ ΑΥΤΟΝΟΜΊΑΣ Όσο πληθαίνουν οι στόλοι που χρησιμοποιούν ηλεκτρικά LCV, τόσο εμφανίζονται και άλλοι περιοριστικοί παράγοντες αυτονομίας, όπως οι σχάρες οροφής και οι σκάλες. Ο συνδυασμός όλων αυτών σημαίνει ότι οι fleet managers δεν είναι βέβαιοι εάν τα βαν μπαταρίας θα ολοκληρώσουν τον καθημερινό τους κύκλο χωρίς να χρειάζονται επαναφόρτιση, με αποτέλεσμα τη μείωση της παραγωγικότητας. «Υπάρχουν μέλη που αισθάνονται πως παραπλανήθηκαν σχετικά με την αυτονομία κάποιων ηλεκτρικών βαν που προμηθεύτηκαν και έχουν χάσει την εμπιστοσύνη τους σε αυτά», δήλωσε ο κ. Hollick τονίζοντας ότι «υπάρχει η αίσθηση ότι τα στοιχεία WLTP που παρέχονται είναι συχνά σχεδόν άχρηστα ως προς την πραγματική αυτονομία και απαιτείται κάτι πολύ πιο σαφές». Η AFP υποστηρίζει πως χρειάζονται επίσημες δοκιμές e-LCV που λαμβάνουν υπόψη τις καιρικές συνθήκες, τα διάφορα φορτία και την ρυμούλκηση. ΔΟΚΙΜΈΣ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΈΣ ΣΥΝΘΉΚΕΣ Οι ανεξάρτητες δοκιμές της Arval το 2021 διαπίστωσαν ότι η πραγματική αυτονομία ενός μικρού ηλεκτρικού βαν ήταν μόλις στο 52% της επίσημης WLTP, με πλήρες φορτίο τον χειμώνα (3,8 βαθμοί Κελσίου). Στους 8 βαθμούς Κελσίου τα μεσαία και μεγάλα βαν, με φορτίο 50%, απώλεσαν το 25% - 30% της επίσημης αυτονομίας τους. Ο κύκλος λειτουργίας ενός ηλεκτρικού οχήματος έχει επίσης μεγάλη σημασία, γιατί οι ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο μειώνουν τη μέση αυτονομία στο 61% της επίσημης τιμής WLTP, έναντι του 82% στους αγροτικούς δρόμους. Η λειτουργία stop-start των τελικών Ψύχος, φορτίο και έδαφος περιορίζουν ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ Οι στόλοι χρειάζονται πιο ακριβή πραγματικά δεδομένα αυτονομίας eLCV από τις επίσημες τιμές κατά WLTP. 42 #15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=