ΣΕ ΑΥΤΌ βοήθησε η Πρωτοβουλία Belt and Road της Κίνας*. Ξεκίνησε το 2013 ως πρωτοβουλία παγκόσμιας ανάπτυξης υποδομών και βοήθησε τους κινέζους κατασκευαστές να προωθήσουν τις πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων σε άλλες χώρες. Ως αποτέλεσμα, οι εξαγωγές το 2023 ενισχύθηκαν σημαντικά με τράκτορες και φορτηγά στις αγορές της Νοτιοανατολικής Ασίας, της Μέσης Ανατολής, της Αφρικής και της Νότιας Αμερικής, με μερίδιο αγοράς άνω του 70% για τους κινέζους κατασκευαστές, αναφέρει η S&P Global. Τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους, τα επαγγελματικά οχήματα ντίζελ αντιπροσώπευαν το 77,3% των συνολικών εξαγωγών επαγγελματικών οχημάτων της Κίνας, με 51.000 μονάδες. Οι εξαγωγές επαγγελματικών οχημάτων βενζίνης μειώθηκαν κατά 12,9% σε ετήσια βάση, ενώ οι εξαγωγές κινητήρων εναλλακτικής ενέργειας παρουσίασαν εντυπωσιακή αύξηση 154,2%. ΕΞΑΓΩΓΈΣ ΦΟΡΤΗΓΏΝ Το 2022, η Κίνα εξήγαγε 128.000 φορτηγά pickup, αύξηση 65% έναντι του 2021, που αντιπροσωπεύουν το 25% των περυσινών συνολικών κινεζικών πωλήσεων pickup. Σύμφωνα με στοιχεία της Κινεζικής Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων (CAAM), η αύξηση συνεχίστηκε το 2023. Η εξαγωγική αγορά επαγγελματικών οχημάτων στην Κίνα παρέμεινε εύρωστη το πρώτο εξάμηνο του 2023. Ο όγκος και η αξία των επαγγελματικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 26% και 83% αντίστοιχα σε ετήσια βάση, φτάνοντας τις 332.000 μονάδες και τα 63 δισεκατομμύρια CNY. Ως αποτέλεσμα, οι εξαγωγές διαδραματίζουν ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στην αγορά επαγγελματικών οχημάτων της Κίνας, με το μερίδιό της να αυξάνεται κατά 1,4 ποσοστιαίες μονάδες από την ίδια περίοδο του περασμένου έτους στο 16,8% των συνολικών πωλήσεων επαγγελματικών οχημάτων της Κίνας το 1ο εξάμηνο του 2023. Επιπλέον, οι εξαγωγές ανήλθαν σε 17,4 % των συνολικών πωλήσεων φορτηγών στην Κίνα, υψηλότερο από αυτό των λεωφορείων (12,1%). Με βάση στατιστικά στοιχεία από την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας, οι συνολικές πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων το πρώτο εξάμηνο του 2023 έφτασαν σχεδόν τα δύο εκατομμύρια μονάδες (1.971 εκ.), συμπεριλαμβανομένων 1.748 εκ. φορτηγών και 223.000 λεωφορείων, αναφέρει η Interact Analysis. Η μεγαλύτερη κατηγορία είναι τα ελαφρά φορτηγά και έπονται τα βαρέα φορτηγά και τα ρυμουλκά οχήματα. Τα μεσαία φορτηγά μειώθηκαν κατά 17% σε ετήσια βάση. Επίσης το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, πουλήθηκαν πάνω από 250.000 επαγγελματικά οχήματα ντίζελ, αύξηση 37% σε ετήσια βάση. Τα πετρελαιοκίνητα οχήματα αντιπροσώπευσαν το 75% των συνολικών εξαγωγών επαγγελματικών οχημάτων πρώτου εξαμήνου 2023 και το ήμισυ των εξαγωγών βαρέων φορτηγών και ρυμουλκών οχημάτων. Η Κίνα ηγείται παγκοσμίως στις εξαγωγές επαγγελματικών οχημάτων Για την Κίνα, η παγκόσμια ύφεση στην κατασκευή και τις εξαγωγές επαγγελματικών οχημάτων εξ αιτίας της πανδημίας ήταν μια ευκαιρία που δεν έπρεπε να χαθεί. Με την ταχεία ανάκαμψη της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας χάρη στα κυβερνητικά κίνητρα, οι κινέζοι κατασκευαστές κάλυψαν την έλλειψη. Οι εξαγωγές διαδραματίζουν ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στην αγορά επαγγελματικών οχημάτων της Κίνας 36 #15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=