στα φορτηγά FCEV τα οποία πρέπει να ανεφοδιάζονται σε ειδικούς σταθμούς με πίεση 350 bar, αντί των 700 bar για βαν. Η πλέον εξοπλισμένη χώρα, Γερμανία, αριθμεί σήμερα σχεδόν εκατό σταθμούς, κυρίως υψηλής πίεσης. ΑΥΞΑΝΌΜΕΝΗ ΔΈΣΜΕΥΣΗ Όσον αφορά στο υδρογόνο, οι κατασκευαστές πρέπει να συνεργαστούν με τους στόλους για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Έτσι, αν και είναι ακόμα νωρίς, οι έγκαιροι χρήστες ενδέχεται να ωφεληθούν μακροπρόθεσμα. Η Stellantis διενεργεί πιλοτικά έργα με βαν κυψελών καυσίμου (υποβοηθούμενα από μπαταρία για υβριδική λειτουργία), με την Siemens στη Γερμανία και την Engie στη Γαλλία και σχεδιάζει την παραγωγή 5.000 οχημάτων ετησίως από το 2024. Το Hyvia-Renault Trafic H2, με την υποστήριξη υπηρεσίας leasing σταθμών ανεφοδιασμού σε αμαξοστάσια, διατίθεται στην αγορά από την άνοιξη του 2023. Οι ασιατικές εταιρείες παίρνουν το προβάδισμα στην κατηγορία βαρέων φορτηγών. Η Hyundai επιδιώκει την επέκταση του συστήματος χρέωσης βάσει χρήσης των 47 φορτηγών της Xcient FCEV στην Ελβετία στις 1.600 μονάδες έως το 2025 και η Toyota σχεδιάζει τη μετατροπή φορτηγών ντίζελ σε συστήματα κυψελών καυσίμου ολλανδικής κατασκευής. Όμως, παρά την αυξανόμενη δέσμευση, τα έργα που υποστηρίζονται από κατασκευαστές είναι περιορισμένα. Ωστόσο, οι επαγγελματικές μεταφορές προηγούνται σε σχέση με τα επιβατικά αυτοκίνητα, λόγω των αυστηρών απαιτήσεων απόδοσης. Με παραγωγή υδρογόνου μόλις 1% από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η βιώσιμη παραγωγή του βρίσκεται στα σπάργανα - πρόκειται να φτάσει το 60% έως το 2050. Όμως, η ζήτηση πράσινου υδρογόνου εκ μέρους της βαριάς βιομηχανίας θα είναι μεγάλη και είναι αμφίβολο εάν ο κλάδος μεταφορών εξασφαλίσει επαρκή προμήθεια στο εγγύς μέλλον. ΣΥΜΠΈΡΑΣΜΑ Η ηλεκτροκίνηση των στόλων επαγγελματικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των βαν και των φορτηγών, είναι υπό μετασχηματισμό και καθοδηγείται από τις ανάγκες βιωσιμότητας και συμμόρφωσης με περιβαλλοντικούς στόχους. Προκύπτουν προκλήσεις μεγιστοποίησης χρόνου λειτουργίας, δημιουργίας αξιόπιστης υποδομής φόρτισης, διαχείρισης των περιορισμών ωφέλιμου φορτίου και πλοήγησης σε περίπλοκες διαδικασίες σχεδιασμού και παραγωγής και αυτό το αφιέρωμα στοχεύει στην παροχή πολύτιμων πληροφοριών και καθοδήγησης για να ξεπεραστούν τα εμπόδια. Οι υπεύθυνοι στόλου έχουν πλήρη επίγνωση των επιλογών τους, εξετάζοντας τα πλέον πρόσφατα e-LCV και e-Trucks, τις στρατηγικές ηλεκτροκίνησης στόλου, τα κίνητρα EV, τις εμπειρίες απρόσκοπτης φόρτισης, την τεχνολογία υδρογόνου και τις καινοτόμες προσεγγίσεις συμπεριφοράς οδηγών. Οι κατασκευαστές και οι πάροχοι υπηρεσιών και τεχνολογίας συνεχίζουν να επενδύουν σε νέα προϊόντα και υπηρεσίες και η πορεία εξηλεκτρισμού των επαγγελματικών στόλων καθίσταται πιο προσιτή και κερδοφόρα. Υιοθετώντας τα κατάλληλα συστήματα κίνησης και τεχνολογίες προσαρμοσμένες στις συγκεκριμένες ανάγκες, οι υπεύθυνοι στόλου μπορούν να επιτύχουν βιώσιμες και αποτελεσματικές λειτουργίες, συμβάλλοντας παράλληλα σε ένα πιο πράσινο μέλλον. H ζήτηση πράσινου υδρογόνου εκ μέρους της βαριάς βιομηχανίας θα είναι μεγάλη και είναι αμφίβολο εάν ο κλάδος μεταφορών εξασφαλίσει επαρκή προμήθεια στο εγγύς μέλλον 32 #15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=