ας αγοράς, οι κορυφαίες προτιμήσεις ήταν η απλότητα, η πρακτικότητα, η μεγαλύτερη εξατομίκευση και η μεγαλύτερη διαφάνεια τιμών - όλα βασικά χαρακτηριστικά ψηφιακής εμπειρίας. Οι μελλοντικοί αγοραστές EV δίνουν μεγαλύτερη έμφαση από τους παραδοσιακούς στην απλότητα και την εξατομίκευση επιλογής οχήματος (Γράφημα 4). ΟΙ ΔΟΚΙΜΈΣ ΟΔΉΓΗΣΗΣ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΈΣ Λίγοι αγοράζουν αυτοκίνητο χωρίς να το δοκιμάσουν πρώτα. Πράγματι, τόσο στις κατηγορίες με κινητήρες εσωτερικής καύσης, όσο και στα EV, το 87% των καταναλωτών δηλώνουν πως επιθυμούν να δοκιμάσουν το αυτοκίνητο πριν αγοράσουν και το ποσοστό παραμένει σταθερό σε ηλικίες και χώρες. Δεδομένης της διαφορετικής εμπειρίας των ηλεκτρικών οχημάτων και της άγνοιας των καταναλωτών, η δοκιμαστική οδήγηση είναι ακόμα πιο σημαντική γι’ αυτήν την κατηγορία. Ιδιαίτερη σημασία έχει η αίσθηση της απόδοσης και του χειρισμού (61%) και η σύγκριση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου με το υπάρχον (45%). Οι αγοραστές EV θέλουν επίσης να μάθουν για τη φόρτιση. Οι καταναλωτές είναι ανοιχτοί σε νέες μορφές δοκιμαστικής οδήγησης, συμπεριλαμβανομένων των κατ’ οίκον δοκιμών, των ενοικιάσεων, ακόμα και της εικονικής οδήγησης, όπως δήλωσε το 53% των Κινέζων ερωτηθέντων (Γράφημα 5). Πολλοί καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για κατ’ οίκον δοκιμή. Γενικά, το 80% των καταναλωτών δήλωσαν πως θα κατέβαλαν τουλάχιστον 25 δολάρια και πάνω από τους μισούς έως και 100 δολάρια για την εμπειρία. ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΊΕΣ ΤΟΥ ΚΛΆΔΟΥ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΒΛΈΨΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΤΑΡΑΧΉ Οι τάσεις στην λιανική πώληση αυτοκινήτων είναι έντονες και επηρεάζουν σχεδόν όλες τις διαδικασίες αγοράς. Επιπλέον, οι εξελίξεις στον χώρο προσδίδουν πολυπλοκότητα και οι καταναλωτές απαιτούν περισσότερη καινοτομία και πρακτικότητα, παραμένοντας ωστόσο προσκολλημένοι σε πτυχές της παραδοσιακής εμπειρίας. Υπάρχει αίσθηση ρευστότητας στον αυξημένο ανταγωνισμό της αγοράς. Καθώς αυξάνεται η ζήτηση για EV, προβλέπεται εμβάθυνση και επιτάχυνση των τάσεων. Για να βελτιστοποιηθεί η απόδοσή τους, οι παραδοσιακές και οι νεοεισερχόμενες εταιρείες πρέπει να προσέξουν, να αναζητήσουν περιθώρια αξίας και να είναι ευέλικτες προς ικανοποίηση των μεταβαλλόμενων αναγκών των καταναλωτών. *Ο Thomas Furcher είναι συνεργάτης της McKinsey Βιέννης. Η Isabela Hidalgo Giraldo είναι σύμβουλος στην Waltham Μασαχουσέτης. Ο Felix Rupalla είναι συνεργάτης λύσεων στην Στουτγάρδη και η Anna-Sophie Smith είναι σύμβουλος στα γραφεία της Φρανκφούρτης. ΓΡΑΦΗΜΑ 3: ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΜΕΓΑΛΟ ΑΡΙΘΜΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΓΟΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Πηγή: McKinsey Future of Auto Retail Survey, Aug 2022; China, Germany, UK, and US, n= 4,078 Προβληματικά σημεία στη διαδικασία αγοράς EV, % των ερωτηθέντων που αγόρασαν τα τελευταία 3 χρόνια Έλλειψη διαφανούς και τυποποιημένης τιμολόγησης από τον αντιπρόσωπο Χρόνος αναμονής παράδοσης Αλλαγή προσωπικού πωλήσεων στην επαφή με την αντιπροσωπεία Πάρα πολλές επιλογές διαμόρφωσης Έλλειψη διαθεσιμότητας οχημάτων για test drive Έλλειψη απρόσκοπτης online/offline εμπειρίας Δυσκολία ανεύρεσης σχετικών πληροφοριών τιμής ή επιδόσεων Δεν υπάρχει δυνατότητα online παραγγελίας Περιορισμένη ή μη διαθέσιμη χρηματοδότηση Έλλειψη απαντήσεων σε ερωτήσεις ειδικά για EV Ασαφή ή πολύπλοκα έγγραφα συμβολαίου ΗΒ ΗΠΑ Κίνα Γερμανία 0 100 0 5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 60 Οι μελλοντικοί αγοραστές EV δίνουν μεγαλύτερη έμφαση από τους παραδοσιακούς στην απλότητα και την εξατομίκευση επιλογής οχήματος 18 #15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=