οι καταναλωτές είναι πιο πρόθυμοι να παραβούν την μακροχρόνια αφοσίωση. Αυτό θέτει σε δοκιμασία καθιερωμένες μάρκες (Γράφημα 2). Πάνω από το 50% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι μπορεί να δοκιμάσουν μια νέα μάρκα όταν μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση. Και αν υπολογιστούν μόνο τα BEV, το ποσοστό αυξάνεται στο 70%. ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΈΣ ΔΕΝ ΕΝΤΥΠΩΣΙΆΖΟΝΤΑΙ ΑΠΌ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΊΑ ΑΓΟΡΆΣ Από όσους αγόρασαν αυτοκίνητο την τελευταία τριετία, μόνο το 53% δηλώνει πολύ ικανοποιημένο από την εμπειρία. Τα κορυφαία αρνητικά σημεία περιλαμβάνουν την διαφάνεια τιμής, την διαθεσιμότητα οχήματος και Ένας στους τρεις αγοραστές όχι μόνο διεξάγει έρευνα, αλλά και αγοράζει διαδικτυακά το επόμενο αυτοκίνητό του, λόγω απλότητας και αμεσότητας την πολυπλοκότητα της διαδικασίας (Γράφημα 3). Επιπλέον, οι εφοδιαστικές αλυσίδες ανακάμπτουν μετά την πανδημία COVID-19 και η έλλειψη διαθεσιμότητας για δοκιμές οδήγησης και οι μεγάλοι χρόνοι αναμονής παράδοσης απασχολούν ιδιαιτέρως τους καταναλωτές. Ορισμένα προβληματικά σημεία είναι πιο έντονα στα EV. Το 33% των καταναλωτών δηλώνει ότι λυπάται για την έλλειψη επιλογών εξατομικευμένων διαμορφώσεων, σε σύγκριση με το 25% των παραδοσιακών αγοραστών. Εν τω μεταξύ, το 33% ζητά λιγότερες προδιαμορφωμένες επιλογές και το 28% επιθυμεί να αλλάξει τη διαμόρφωση μετά την αγορά και την προ-παράδοση, σε σύγκριση με το 20% των παραδοσιακών αγοραστών και στις δύο κατηγορίες. Όταν ρωτήθηκαν για πιθανές προσαρμογές και καινοτομίες της διαδικασίΓΡΑΦΗΜΑ 1: ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ Πηγή: McKinsey Mobility Consumer Pulse Survey, conducted online; Dec 2021, n=26,285; Dec 2022, n= 27,869 Πρόθεση αγοράς ανά τύπο οχήματος παγκοσμίως,% των ερωτηθέντων 1 1 Οι αριθμοί ενδέχεται να μην αθροίζουν 100%, λόγω στρογγυλοποίησης. Ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας (BEV) Plug-in υβριδικό όχημα Ακόμα 1 μεταχειρισμένο με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) Ακόμα 1 νέο ICE Μερικά ακόμα ICE πριν μεταβούν σε EV Δεν σκοπεύουν να μεταβούν σε EV Δεκ 2021 Δεκ 2022 Όσοι σχεδιάζουν να αγοράσουν EV ως επόμενο όχημα αυξήθηκαν 9 ποσοστιαίες μονάδες 15 18 18 18 11 23 20 22 14 15 10 19 ΓΡΑΦΗΜΑ 2: ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΑΠΟΔΥΝΑΜΩΣΗΣ ΤΗΣ ΑΦΟΣΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΜΑΡΚΑ Πηγή: McKinsey Future of Auto Retail Survey, Aug 2022; China, Germany, UK, and US, n= 4,078 Πιθανότητα αλλαγής μάρκας κατά τη μετάβαση σε ηλεκτρικό όχημα, % των ερωτηθέντων 1 1 Ποσοστό ερωτηθέντων που δήλωσε «πολύ πιθανόν». Γερμανία ΗΒ ΗΠΑ Κίνα Παγκόσμιος μέσος όρος 52 75 50 45 36 17 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023 #15
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=