ΑΓΟΡΆΖΟΝΤΑΣ ηλεκτρικό όχημα, οι πελάτες επιθυμούν εμπειρία που να ταιριάζει με τις προσδοκίες τους από το ίδιο το αυτοκίνητο. Δηλαδή, κάτι συναρπαστικό και καινοτόμο, αλλά συγχρόνως αξιόπιστο και προβλέψιμο. Περιμένουν να πραγματοποιήσουν συναλλαγές μέσω διαδικτύου, να διαπραγματευτούν με κάποιον υπεύθυνο και να προβούν σε δοκιμή οδήγησης. Η συνολική εμπειρία πρέπει να είναι πιο απρόσκοπτη, πιο εξατομικευμένη και πιο ευέλικτη από ό,τι στο παρελθόν. Αυτά είναι μερικά από τα ευρήματα της τελευταίας έρευνας καταναλωτών Future of Auto Retail της McKinsey, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 4.000 ερωτηθέντες παγκοσμίως και η οποία εστίαζε στο συναίσθημα των καταναλωτών για την ηλεκτροκίνηση, την εμπειρία αγοράς και τις καινοτομίες στο λιανικό εμπόριο αυτοκινήτων. Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι καταναλωτές αναμένουν εξαιρετική εμπειρία, αλλά δεν είναι βέβαιοι ότι ο κλάδος είναι σε θέση να καλύψει τις ανάγκες τους. Στο παρόν άρθρο, επισημαίνεται πώς η αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων διαμορφώνει την διαδικασία λιανικής αυτοκινήτου. Οι καταναλωτές απολαμβάνουν την ψηφιακή αλληλεπίδραση, αλλά ανησυχούν για θέματα όπως η αδιαφανής τιμολόγηση, η πολυπλοκότητα της διαμόρφωσης και η διαφορά μεταξύ προσφορών αντιπροσώπων. Όσον αφορά στη δοκιμαστική οδήγηση, οι καταναλωτές ενδιαφέρονται για νέες μορφές, συμπεριλαμβανομένων των εικονικών δοκιμών. Τι σημαίνουν αυτές οι αλλαγές για τον κλάδο λιανικής πώλησης αυτοκινήτου; Πρώτον, οι εταιρείες πρέπει να θεσπίσουν τολμηρά και καινοτόμα μέτρα για να καλύψουν τις ανάγκες των ψηφιακών καταναλωτών. Η εξέλιξη των τάσεων θα αναταράξει την αγορά. Η λύση θα είναι η στενή παρακολούθηση των τάσεων και η θέσπιση χαρακτηριστικών που θα ενθουσιάζουν τους καταναλωτές και θα υποστηρίζουν τη ζήτηση μακροπρόθεσμα. ΕΠΙΤΆΧΥΝΣΗ ΠΡΟΘΈΣΕΩΝ Πολλοί καταναλωτές σκέπτονται να αγοράσουν EV (Γράφημα 1). Σύμφωνα με την έρευνα McKinsey Mobility Consumer Pulse Survey, το ποσοστό των καταναλωτών που προτίθενται να αποκτήσουν ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) αυξήθηκε κατά πέντε ποσοστιαίες μονάδες, στο 20%, μεταξύ Δεκεμβρίου 2021 και Δεκεμβρίου 2022, ενώ το ποσοστό των καταναλωτών που ενδιαφέρονται για plugin υβριδικό (PHEV) αυξήθηκε κατά τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες, στο 22%. Η έρευνα δείχνει επίσης μείωση του σκεπτικισμού των καταναλωτών για τα EV κατά τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες, από το 23% όσων δεν επιθυμούσαν κατηγορηματικά να στραφούν σε EV, στο 19%. ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΗ ΆΝΕΣΗ ΜΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΈΣ ΑΓΟΡΈΣ Σε ένα ψηφιακό περιβάλλον, η πρώτη αντίδραση των καταναλωτών που σκέπτονται να αγοράσουν αυτοκίνητο είναι το διαδίκτυο. Ένας στους τρεις αγοραστές όχι μόνο διεξάγει έρευνα, αλλά και αγοράζει διαδικτυακά το επόμενο αυτοκίνητό του, λόγω απλότητας και αμεσότητας. Στην Κίνα, πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες δηλώνουν πως θα αγόραζαν όχημα μέσω διαδικτύου, ανεξαρτήτως συστήματος κίνησης. Σε άλλες χώρες, οι διαδικτυακές αγορές προτιμούνται για ηλεκτρικά οχήματα και όσοι τις επιλέγουν είναι διπλάσιοι από αυτούς που επιλέγουν συμβατικές συναλλαγές. Παρόλο τον ενθουσιασμό για την ψηφιακή τεχνολογία, οι παραδοσιακές προσεγγίσεις παραμένουν δημοφιλείς. Το 44% των καταναλωτών δηλώνει προτίμηση για προσωπική επαφή και το 40% πως το θεωρεί ευκαιρία διαπραγμάτευσης. Πράγματι, μόνο το 24% δηλώνει πως επιθυμεί απρόσωπη εμπειρία. Δοκιμάζεται η αφοσίωση στην μάρκα Σε περιόδους συστημικών αλλαγών, Νέες εμπειρίες απαιτούν οι αγοραστές EV ΑΓΟΡΑ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ Η στάση των καταναλωτών για τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) αλλάζει ταχέως - και το ίδιο και οι προσδοκίες εμπειρίας αγοράς αυτοκινήτου. Μια ανάλυση της McKinsey εξηγεί αυτές τις μεταβολές και τις επιδράσεις τους. Των Thomas Furcher, Isabela Hidalgo Giraldo, Felix Rupalla, και Anna-Sophie Smith Πάνω από το 50% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι μπορεί να δοκιμάσουν μια νέα μάρκα όταν μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση. 16 #15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=