Fleet Business #14

των δρόμων μιας πόλη άνω του ενός εκατομμυρίου κατοίκων. Η Audi συνεργάζεται με ινδική startup για την επαναχρησιμοποίηση μπαταριών στα ινδικά τρίκυκλα. Οι εταίροι θέλουν να μετατρέψουν τα χαρακτηριστικά τρίκυκλα οχήματα, που κυκλοφορούν σε πολλές ασιατικές μητροπόλεις, από εσωτερικής καύσης σε ηλεκτροκίνητα. Έτσι υποστηρίζουν την ινδική κυβέρνηση στα σχέδιά της ηλεκτροκίνησης τις επόμενες δεκαετίες. Τα παραπάνω συστήματα μπαταριών αποθήκευσης μπορούν να σταθεροποιήσουν τις διακυμάνσεις του ηλεκτρικού δικτύου και να διατηρήσουν την ισορροπία προσφοράς και ζήτησης: Εάν υπάρχει υπερβάλλουσα ηλεκτρική ενέργεια στο δίκτυο λόγω αυξομειώσεων παραγωγής ή ζήτησης, οι μπαταρίες αποθηκεύουν το πλεόνασμα και εάν υπάρχει έλλειψη το αποδίδουν άμεσα. Μετά από περίπου μια δεκαετία, η ισχύς μιας μπαταρίας δεύτερης ζωής εξαντλείται εντελώς. Η δεύτερη ζωή της φτάνει στο τέλος της και πρέπει να ανακυκλωθεί. Αυτά αποτελούν λίγα μόνο παραδείγματα. Υπάρχουν πολλές άλλες νέες ιδέες και τεχνολογίες για να δοθεί στις μπαταρίες δεύτερη ζωή. ΑΝΑΚΎΚΛΩΣΗ: ΚΛΕΊΣΙΜΟ ΤΟΥ ΚΎΚΛΟΥ ΥΛΙΚΏΝ Έως και το 99% μιας μπαταρίας είναι ανακυκλώσιμο. Η αξιοποίηση καινοτόμων μεθόδων ανακύκλωσης είναι ζωτικής σημασίας για ένα βιώσιμο επιχειρηματικό πρότυπο ηλεκτροκινητικότητας. Τα περιβλήματα, τα καλώδια και οι ράβδοι μπαταριών μπορούν να ανακυκλωθούν αρκετά εύκολα. Οι συστοιχίες μπαταριών, οι οποίες περιέχουν μεγάλο ποσοστό σπάνιων υλικών, είναι πιο δύσκολες. Οι υπάρχουσες διεργασίες πρέπει να βελτιωθούν, ώστε οι πολύτιμες πρώτες ύλες των κυψελών να μπορούν να ανακτηθούν όσο το δυνατόν πιο καθαρά. Σήμερα, διάφορες πολύπλοκες διαδικασίες ανακύκλωσης καθιστούν δυνατή την ανάκτηση μεγάλου μέρους υλικών για παραγωγή νέων μπαταριών. Η διαδικασία ανάκτησης συνήθως περιλαμβάνει τα ακόλουθα τρία βήματα: 1 ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΌΣ: Το εξωτερικό πλαστικό περίβλημα και οποιαδήποτε άλλα εσωτερικά πλαστικά εξαρτήματα διαχωρίζονται από τα μεταλλικά. Όλα αυτά είναι πολύτιμα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή νέων μπαταριών. 2 ΤΕΜΑΧΙΣΜΌΣ: Το περίβλημα αλουμινίου, τα ηλεκτρόδια και το διαχωριστικό φύλλο τεμαχίζονται σε πολύ μικρά κομμάτια. 3 ΤΉΞΗ: Τα πιο πολύτιμα υλικά, τα μέταλλα υπό μορφή μολύβδου, νικελίου και κοβαλτίου, διαχωρίζονται με δύο διαφορετικές μεθόδους: πυρομεταλλουργία και υδρομεταλλουργία. Η πυρομεταλλουργία περιλαμβάνει τεμαχισμό και καύση των κυψελών και άλλων εξαρτημάτων της μπαταρίας, ενώ η υδρομεταλλουργία τα διαλύει με οξύ. Στις μπαταρίες δεύτερης ζωής χρησιμοποιείται η εναπομένουσα ισχύς των κυψελών τους και παρέχουν αποθηκευμένη ενέργεια στο δίκτυο. Τα διαχωρισμένα υλικά ανακύκλωσης πηγαίνουν σε εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών, όπου αποτελούν περίπου το 80% των νέων μπαταριών. Σήμερα, η πλειονότητα των μπαταριών EV χρησιμοποιούνται σε οχήματα ή σε συστήματα αποθήκευσης δεύτερης ζωής, επομένως, θα παρέλθει αρκετός χρόνος μέχρι να ανακυκλωθούν ικανές ποσότητες παλαιών μπαταριών. Στόχος της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι η περαιτέρω βελτιστοποίηση των διαδικασιών ανακύκλωσης. Η ανακύκλωση λιθίου και κοβαλτίου, π.χ. εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τεχνικά προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν. Στην περίπτωση του λιθίου, η ανακύκλωση δεν είναι ακόμα οικονομικά αποδοτική, καθώς το λίθιο νέας εξόρυξης είναι ακόμα φθηνότερο από το ανακυκλωμένο. Ωστόσο, αυτό προβλέπεται να αλλάξει λόγω του ταχέως αυξανόμενου αριθμού ηλεκτρικών αυτοκινήτων. *International Marketing, Communications Manager της Alphabet. Πηγή: Alphabet News 65 ΙΟΥΛΙΟΣ 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=