Fleet Business #14

μεγέθους κόμβου (Γράφημα 9). Για κόμβους μεγαλύτερους των 90 νανομέτρων (nm), που έχουν μεγάλη ζήτηση στην αυτοκινητοβιομηχανία, η έλλειψη μάλλον θα συνεχιστεί επειδή διαθέτουν χαμηλά περιθώρια κέρδους. Κάποιοι πελάτες εκτιμούν τις χαμηλές τιμές αυτών των κόμβων και δεν έχουν κίνητρα να χρησιμοποιήσουν μικρότερους. Για πλακέτες 22 έως 65 nm, η έλλειψη δε θα απαλειφθεί βραχυπρόθεσμα ή μεσοπρόθεσμα, αλλά μπορεί να μειωθεί εάν (όπως προβλέπεται) οι εταιρείες ημιαγωγών αυξήσουν την διαθεσιμότητα. Γενικά, είναι δύσκολο να προβλεφθεί το μέγεθος της απόκλισης ζήτησης-προσφοράς συγκεκριμένων προϊόντων που χρησιμοποιούν μικρότερους κόμβους, λόγω της μεγάλης ετερογένειας τύπων συσκευών και τεχνολογιών. Οι ελλείψεις ημιαγωγών πιθανότατα θα συνεχιστούν μέχρι το 2026, λόγω των μεγάλων χρόνων παράδοσης. Για να μετριάσουν τα προβλήματα προμήθειας ημιαγωγών, οι κατασκευαστές μπορούν να προβούν σε διάφορες ενέργειες, συμπεριλαμβανομένων των ακόλουθων: u δημιουργία αιθουσών ελέγχου που θα περιλαμβάνουν προσωπικό προμηθειών, διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας και πωλήσεων που θα διασφαλίζουν πως οι βραχυπρόθεσμες προμήθειες ημιαγωγών δε θα μειώνονται σε απαράδεκτα επίπεδα u Θέσπιση σαφών τεχνολογικών οδικών χαρτών που θα καθορίζουν επακριβώς τις μελλοντικές ανάγκες ημιαγωγών (και για προϊόντα επόμενης γενιάς) u επενδύσεις από κοινού με προμηθευτές για αναβάθμιση της ικανότητας παραγωγής Η ΑΥΞΑΝΌΜΕΝΗ ΣΗΜΑΣΊΑ ΤΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΎ Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές τους συνεχίζουν να επενδύουν σε μεγάλο βαθμό σε λογισμικό. Έως το 2030, η παγκόσμια αγορά λογισμικού και ηλεκτρονικών συστημάτων αυτοκινήτων προβλέπεται να φτάσει τα 462 δισεκατομμύρια δολάρια, σύνθετος ρυθμός ετήσιας ανάπτυξης (CAGR) 5,5% έναντι του 2019 (Γράφημα 10). Αντιθέτως, η συνολική αγορά επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων προβλέπεται να αυξηθεί με σύνθετο ετήσιο ρυθμό μόνον 1% την ίδια περίοδο. Αυτή η απόκλιση, που αντικατοπτρίζει σημαντική αλλαγή για το μέλλον της κινητικότητας, έχει προκληθεί από την επέκταση των περιορισμών αστικής πρόσβασης, όπως οι απαγορεύσεις οχημάτων εσωτερικής καύσης στα κέντρα των πόλεων, την αυξανόμενη υιοθέτηση προτύπων, όπως ο διαμοιρασμός αυτοκινήτων και η μικροκινητικότητα και τις νέες τεχνολογίες, όπως η αυτόνομη αστική οδήγηση. Σε αυτό το περιβάλλον, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θεωρούν το λογισμικό και τα ηλεκτρονικά συστήματα ως το επόμενο βήμα μετασχηματισμού του κλάδου. ΓΡΑΦΗΜΑ 8: Ο ΡΥΘΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΦΟΡΤΙΣΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΕΤΡΑΠΛΑΣΙΑΣΤΕΙ ΕΩΣ ΤΟ 2025 Εγκατεστημένοι δημόσιοι φορτιστές για EV1 πλήθος εγκαταστάσεων ανά εβδομάδα Πηγή: European Alternative Fuels Observatory; national transport and mobility organizations; McKinsey analysis 1 Ο στόχος αφορά στη χρήση όπως περιγράφεται στην έκθεση της ACEA 2 Εναλλασσόμενο ρεύμα 3 Συνεχές ρεύμα 4 Μέχρι το τέλος του 2030 πρέπει να εγκατασταθούν 3 εκατομμύρια δημόσιοι φορτιστές 6.000 στόχος εγκαταστάσης νέων φορτιστών ανά εβδομάδα 2021 2025 2030 1.600 τρέχων ρυθμός εγκαταστάσης νέων φορτιστών ανά εβδομάδα 4x Απαιτείται τετραπλασιασμός εβδομαδιαίας εγκατάστασης δημόσιας υποδομής φόρτισης μέχρι τα μέσα της δεαετίας του 2020 (σημεία φόρτισης2 AC3 και DC4) 10.500 60 ΙΟΥΛΙΟΣ 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=