Fleet Business #14

θα σημειωθούν πιθανότατα ελλείψεις. Οι περιφερειακές αναντιστοιχίες προσφοράς και ζήτησης μπορεί να δημιουργήσουν πρόσθετες δυσκολίες. Παρά την αυξανόμενη τοπική ζήτηση, η Κίνα θα συνεχίσει πιθανώς να έχει υπερβάλλουσα παραγωγική ικανότητα, για παράδειγμα, ενώ η Ευρώπη και η Βόρεια Αμερική ενδέχεται να μην είναι σε θέση να καλύψουν τη δική τους εγχώρια ζήτηση παραγωγής μπαταριών. Ο νόμος αποπληθωρισμού των ΗΠΑ, με επιδοτήσεις των κατασκευαστών μπαταριών, έχει καταστήσει την παραγωγή στη Βόρεια Αμερική πιο ελκυστική. Περαιτέρω, περιφερειακές ρυθμιστικές ανακοινώσεις μπορεί να αναδιαμορφώσουν την ελκυστικότητα παραγωγής μπαταριών σε άλλες περιοχές, όπως η Ευρώπη. Για να υποστηριχθεί η κλιμάκωση, οι κατασκευαστές μπαταριών πρέπει να εξασφαλίσουν πρόσθετο κατασκευαστικό εξοπλισμό και πρώτες ύλες. Αυτό ίσως δημιουργήσει προκλήσεις. Η Αυστραλία και η Χιλή, για παράδειγμα, παράγουν περίπου το 70% των παγκόσμιων αναγκών λιθίου, κάτι που μπορεί να αποτελεί περιοριστικό παράγοντα. Οι δυσκολίες της εφοδιαστικής αλυσίδας και οι ελλείψεις πρώτων υλών, όπως το νικέλιο, μπορεί επίσης να επηρεάσουν τις αλλαγές στην εξέλιξη της χημείας μπαταριών. Τελικά, η αγορά μπαταριών μπορεί να διαταραχθεί ακόμα περισσότερο από τις εξελίξεις των μπαταριών επόμενης γενιάς (για παράδειγμα, τύποι ανόδων πυριτίου και ξηράς μορφής), καθώς και από νέες τεχνολογίες, όπως ιόντων νατρίου. Η ΕΥΡΏΠΗ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΠΤΎΞΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΔΟΜΉ ΦΌΡΤΙΣΗΣ Με περισσότερα EV στην Ευρώπη, θα χρειαστεί σημαντική ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης. Πρόσφατη ανάλυση επισημαίνει πως ακόμα και στην πιο συντηρητική περίπτωση, η ΕΕ-27 θα χρειαστεί τουλάχιστον 3,4 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης έως το 2030, σημαντικά περισσότερους από την εκτίμηση 375.000 σταθμών του 2021 (Γράφημα 8). Θα απαιτηθούν εκτενείς αναβαθμίσεις του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας για αυτούς τους νέους σταθμούς φόρτισης. Θα χρειαστεί μεγαλύτερη παραγωγική ικανότητα ανανεώσιμων πηγών για παροχή καθαρής ενέργειας σε αυτά τα δίκτυα. Συνολικά, η ανάπτυξη της ευρωπαϊκής υποδομής φόρτισης EV μπορεί να κοστίσει πάνω από 240 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2030. ΣΥΝΕΧΊΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΛΛΕΊΨΕΙΣ ΗΜΙΑΓΩΓΏΝ Η ζήτηση ημιαγωγών αυτοκινήτων συνεχίζει να υπερβαίνει την προσφορά, αλλά η έλλειψη ποικίλλει αναλόγως ΓΡΑΦΗΜΑ 7: ΤΟ 40%ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΖΗΤΗΣΗΣ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΕΩΣ ΤΟ 2030 ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΑ - ΟΜΟΙΟΜΟΡΦΑ ΚΑΤΑΝΕΜΗΜΕΝΟ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΧΗΜΙΚΕΣ ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ Ζήτηση μπαταριών ιόντων λιθίου, 2015-30, γιγαβατώρες (GWh) 4.000 3.000 2.000 1.000 0 2015 2020 2025 2030 4.000 3.000 2.000 1.000 0 ετησίως Ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης Αποθήκευση δικτύου Κινητικότητα Κατανομή ζήτησης, 2030, GWh Λοιπές χώρες ΗΠΑ ΕΕ Κίνα Γεωγραφική κατανομή Λοιπά στοιχεία Λίθιο - οξείδιο κοβαλτίου Νικέλιο - Κοβάλτιο - Αλουμίνιο Νικέλιο - Μαγνήσιο - Κοβάλτιο Iόντα φωσφορικού λιθίου Χημική σύνθεση 59 ΙΟΥΛΙΟΣ 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=