Το επόμενο έτος θα αποτελέσει κρίσιμη δοκιμασία για τις εταιρείες εναέριας κινητικότητας που επιθυμούν να συνεχίσουν την προσπάθεια βραχυπρόθεσμης πιστοποίησης πτήσεων. Η ΥΙΟΘΈΤΗΣΗ EV ΔΙΑΦΈΡΕΙ ΑΝΆ ΠΕΡΙΟΧΉ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΊΑ Η επιτυχής μετάβαση σε μηδενικές εκπομπές θα απαιτήσει ιδιαίτερα αυξημένες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων τις επόμενες δεκαετίες (Γράφημα 6). Οι πρόσφατες τάσεις περιλαμβάνουν και ορισμένες περιφερειακές αποκλίσεις στην υιοθέτηση EV. Πέρυσι, η υιοθέτηση αυξήθηκε κατά περίπου 80% στην Κίνα και κατά περίπου 40% στις Ηνωμένες Πολιτείες (έναντι του 2021). Η Ευρώπη, όμως, παραμένει περίπου στα επίπεδα του 2021. Η επιβράδυνση αντικατοπτρίζει τη μείωση των επιδοτήσεων, τις υψηλές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας και το αυξημένο κόστος πρώτων υλών - π.χ. αύξηση 120% για το λίθιο. Εάν δεν διαφοροποιηθούν οι συνθήκες, οι πωλήσεις EV στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα συνεχίσουν να επιβραδύνονται. Το ίδιο θα μπορούσε να συμβεί και στις συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων, καθώς η ατομική κινητικότητα καθίσταται όλο και πιο ακριβή για πολλούς Ευρωπαίους. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η μακροπρόθεσμη υιοθέτηση μπορεί να επιταχυνθεί με τις πρόσφατες επιδοτήσεις υποστήριξης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, την παραγωγή μπαταριών και τη δημιουργία υποδομής φόρτισης. Με τη σταθερή γενναία ρυθμιστική ώθηση, οι Ηνωμένες Πολιτείες ίσως φτάσουν σε διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων στο ίδιο επίπεδο με το ευρωπαϊκό. Έχει, επίσης, αρχίσει να εμφανίζεται διαφοροποίηση υιοθέτησης μεταξύ των κατηγοριών EV. Οι αγοραστές κατηγορίας premium δε δίνουν ιδιαίτερη σημασία στις τιμές και είναι πιθανότερο να φορτίζουν τα ηλεκτρικά οχήματά τους στο σπίτι. Οι κατασκευαστές premium θέτουν, επίσης, φιλόδοξους στόχους EV. Ως εκ τούτου, η κατηγορία premium προηγείται κατά δύο χρόνια έναντι της μαζικής κατηγορίας, ως προς το ρυθμό εξηλεκτρισμού. ΟΙ ΜΠΑΤΑΡΊΕΣ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΎΝ ΝΑ ΈΧΟΥΝ ΥΨΗΛΉ ΖΉΤΗΣΗ Η ζήτηση μπαταριών αυξάνεται λόγω αυξημένης παραγωγής EV και προβλέπεται περαιτέρω αύξηση (Γράφημα 7). Για να υπάρξει ανάλογος εφοδιασμός, θα χρειαστούν περισσότερα και μεγαλύτερα εργοστάσια μπαταριών παγκοσμίως. Μέχρι σήμερα, οι ανακοινώσεις για τις μελλοντικές δυνατότητες προμήθειας μπαταριών, καλύπτουν οριακά την αναμενόμενη ζήτηση. Αλλά προβλέπεται να μη πραγματοποιηθεί εγκαίρως σημαντικό μέρος της ανακοινωθείσας μελλοντικής διαθεσιμότητας, επομένως ΓΡΑΦΗΜΑ 6: ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ, ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΗΠΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΛΗΡΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΩΣ ΤΟ 2035 Πωλήσεις BEV1, FCEV2 και PHEV3 ως ποσοστό των ταξινομήσεων νέων επιβατικών οχημάτων, κατά περίπτωση Πηγή: McKinsey Center for Future Mobility 1 Ηλεκτρικά μπαταρίας 2 Κυψελών καυσίμου 3 Plug-in υβριδικά 100 80 60 40 20 0 100 80 60 40 20 0 2020 2025 2030 2035 2020 2025 2030 2035 Πωλήσεις BEV, FCEV και PHEV ως ποσοστό των ταξινομήσεων νέων επιβατικών οχημάτων, ανά περιοχή Περαιτέρω επιτάχυνση Υλοποιηθείσες δεσμεύσεις Σημερινή πορεία ΕΕ ΗΠΑ Κίνα Εάν δεν διαφοροποιηθούν οι συνθήκες, οι πωλήσεις EV στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα συνεχίσουν να επιβραδύνονται 58 ΙΟΥΛΙΟΣ 2023
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=