Fleet Business #14

ΤΟ 2022, η κινητικότητα ήταν σε εξέλιξη. Ήταν μεταβατικό έτος, με βήματα προόδου και παλινδρομήσεις. Υπήρξαν κάποιες ενδείξεις αναστάτωσης, ακόμα και στην καθημερινότητα. Όλο και περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα κυκλοφορούν πλέον στους δρόμους. Νέα σημεία φόρτισης εμφανίζονται σε πολλές χώρες. Εμφανίστηκαν νέα επιχειρηματικά πρότυπα (αυτοκίνητα κατόπιν συνδρομής ή ως καταναλωτικά προϊόντα). Στα κέντρα των πόλεων, η χρήση αυτοκινήτου τίθεται σε αυστηρότερους ελέγχους από τις αρχές και οι επιλογές μικροκινητικότητας, όπως τα ηλεκτρικά σκούτερ, αυξάνονται. Όσον αφορά στις άλλες μορφές κινητικότητας, το 2022 υπήρξε έτος αναπροσαρμογής. Οι επενδύσεις στην εναέρια κινητικότητα δεν έφτασαν το ρεκόρ του 2021, αν και πολλές εταιρείες εξελίσσουν τις τεχνολογίες τους και πλησιάζουν τα πρότυπα έγκρισης των ρυθμιστικών αρχών. Ο θόρυβος περί αυτόνομης οδήγησης, μέχρι πρότινος αντικείμενο εβδομαδιαίων ανακοινώσεων χρηματοδότησης, έχει καταλαγιάσει. Οι νεοεισερχόμενοι όμως σημειώνουν ραγδαία τεχνολογική πρόοδο, εκτείνοντας τις δραστηριότητές τους σε πολλές πόλεις, αποζητώντας μεγαλύτερη αποδοχή από τους πελάτες. Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας αντιμετώπισε σημαντικές δυσκολίες, κυρίως λόγω γεωπολιτικών θεμάτων και μακροοικονομικής αβεβαιότητας. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες διαχειρίστηκαν τη δύσκολη κατάσταση με αυτοπεποίθηση, ενόψει ενός δύσκολου βραχυπρόθεσμου μέλλοντος. Κάποιοι προμηθευτές υποφέρουν λόγω προβλημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας και συρρίκνωσης της αγοράς κινητήρων εσωτερικής καύσης, αλλά υπάρχουν ευκαιρίες ανάπτυξης για τους τολμηρούς. Με το παρόν άρθρο, η McKinsey επισημαίνει τις σημαντικότερες εξελίξεις του πρόσφατου παρελθόντος και επιχειρεί να οραματιστεί τη σημασία τους στο άμεσο μέλλον, υπό το πρίσμα της τεχνολογίας, του συναισθήματος των πελατών και του ρυθμιστικού και λειτουργικού περιβάλλοντος. Η ΕΠΊΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΊΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΏΝ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΙΚΌΤΗΤΑ Εμφανίστηκαν πολλά καταναλωτικά πρότυπα και πρόσωπα που θα παίξουν ρόλο στη διαμόρφωση της μελλοντικής κινητικότητας (Γράφημα 1). Κάποια από αυτά θα επικρατήσουν με την πάροδο του χρόνου και άλλα θα ξεθωριάσουν ή θα εξελιχθούν. Στις αστικές περιοχές, θα πολλαπλασιαστούν οι μη χρήστες αυτοκινήτου, οι οποίοι πιθανότατα θα πουλήσουν τα αυτοκίνητά τους χωρίς να τα αντικαταστήσουν ή θα τα χρησιμοποιούν πολύ λιγότερο, περιορίζοντας την αντικατάστασή τους και, συνεπώς, τις δαπάνες τους. Μερικές φορές, οι αποφάσεις αυτές θα αντικατοπτρίζουν την «οικολογική υπερσυνείδηση». Σε άλλες περιπτώσεις θα οφείλονται κυρίως στο αυξανόμενο κόστος ιδιοκτησίας αυτοκινήτου. Οι λάτρεις της μικροκινητικότητας απολαμβάνουν τη βόλτα με ηλεκτρικά ποδήλατα και ηλεκτρικά σκούτερ. Αυτοί οι καταναλωτές τείνουν να χρησιμοποιούν διάφορους τύπους ιδιόκτητων οχημάτων μικροκινητικότητας. Ο τύπος χρήστη «πολυτροπικής αστικής μετακίνησης» πιστεύει πως υπάρχει κατάλληλος τρόπος για κάθε είδους μετακίνηση. Θα συνεχίσουν να υπάρχουν χρήστες αυτοκίνητου, αλλά το «αυτοκίνητο» θα επεκταθεί και θα συμπεριλάβει μοντέλα χωρίς εκπομπές ρύπων. Παράλληλα, θα αρχίσουν να χρησιμοποιούν συμπληρωματικά και άλλους τύπους κινητικότητας. Μετάβαση στην πραγματικότητα ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΉ ΚΙΝΗΤΙΚΌΤΗΤΑ Η πρόοδος συνεχίζεται σε πολλά μέτωπα κινητικότητας, παρόλες τις προκλήσεις. Tων KERSTEN HEINEKE και TIMO MÖLLER 54 ΙΟΥΛΙΟΣ 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=