Fleet Business #14

ΑΣ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΟΎΜΕ την απανθρακοποίηση του στόλου ως πορεία, από τη διαχείρηση οχημάτων βενζίνης και ντίζελ σχετικά υψηλών εκπομπών, προς τη διαχείρηση στόλου χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών. Ποιές είναι οι τρέχουσες εκπομπές σας άνθρακα; Συνήθως, όταν ξεκινάτε μια πορεία προς άγνωστο προορισμό γνωρίζετε ακριβώς πού βρίσκεστε, αλλά διαθέτετε περιορισμένες πληροφορίες για τον προορισμό σας. Η πορεία απανθρακοποίησης στόλου είναι το ακριβώς αντίθετο: γνωρίζετε σαφέστερα πού θέλετε να φτάσετε, αλλά διαθέτετε περιορισμένες πληροφορίες σχετικά με το πού βρίσκεστε. Πόσα καύσιμα καίει ο στόλος σας ανά χιλιόμετρο; Πόσο σας κοστίζει ο υπολογισμός άνθρακα; Πόσα οχήματά σας μπορούν όντως να αντικατασταθούν με ηλεκτρικά οχήματα; Εάν στόχος είναι η απανθρακοποίηση, ίσως να μην έχει νόημα η αντικατάσταση όλων των οχημάτων σας με EV. Αλλά πώς θα το μάθετε; Η διαδικασία ξεκινά με έλεγχο που θα περιλαμβάνει τα ακόλουθα: 1TCO Ποιο είναι το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας ή λειτουργίας του στόλου; Ποιός είναι ο αντίκτυπος της απανθρακοποίησης; Πόσο κοστίζει ο στόλος στην πραγματικότητα; Τι ποσοστό του συνολικού κόστους λειτουργίας της επιχείρησής σας αντιπροσωπεύει; 2CSR (ΕΤΑΙΡΙΚΉ ΚΟΙΝΩΝΙΚΉ ΥΠΕΥΘΥΝΌΤΗΤΑ) ΚΑΙ ΑΣΦΆΛΕΙΑ Eίστε κοινωνικά υπεύθυνοι και λογοδοτείτε στους πελάτες σας και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη; Ποιοι είναι οι μελλοντικοί σας στόχοι όσον αφορά στην Κοινωνική Υπευθυνότητα; Η δραστηριότητα της επιχείρησής σας υποστηρίζει ή επηρεάζει αρνητικά το περιβάλλον και την γύρω κοινότητα; Τι περιοριστικά μέτρα λαμβάνετε; 3ΕΜΠΕΙΡΊΑ ΟΔΗΓΏΝ Πώς καθίστανται οι οδηγοί σας πολυτιμότεροι για την επιχείρηση; Πώς τους υποστηρίζετε γι’ αυτό, μέσω πρωτοβουλιών Ανθρώπινου Δυναμικού; 4 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΉ ΣΥΝΈΧΕΙΑ Τι αντίκτυπο έχει ο στόλος στην συνέχιση των δραστηριοτήτων σας; Μόλις αποκτήσετε σαφή εικόνα της κατάστασης, μπορείτε να καθορίσετε τις βασικές προτεραιότητες. «Τι είναι πιο σημαντικό για την εταιρεία σας;» Ο Nicolas Michel, senior international consultant της Arval BNP Paribas, ανέφερε. «Μειώνει το κόστος; Αν ναι, από πού; Αυξάνει τα ταλέντα και την ανάπτυξη της επιχείρησης; Αφού αποσαφηνίσετε αυτούς τους στόχους, μπορείτε να θέσετε προτεραιότητες σε αυτούς που θα αποφέρουν γρήγορα αποτελέσματα, στους μεσοπρόθεσμους και στους μακροπρόθεσμους». Ο Andrew Wilson, Διευθυντής Ευρωπαϊκής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης στην MHC Mobility, προσθέτει ότι δεν πρέπει να υπάρχει ντροπή σε αυτή την άσκηση: «Πρέπει να γνωρίζετε την αλήθεια. Το να ρίξετε μια καλή, ειλικρινή ματιά στο πού βρίσκεστε τώρα είναι αυτό που χρειάζεται και δεν πρέπει να ντρέπεστε, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα». Οι μακροπρόθεσμοι στόχοι, συνήθως, Για να φτάσετε στον προορισμό σας, χρειάζεται χάρτης πορείας. Αλλά ο στόχος δεν θα επιτευχθεί, εάν δεν γνωρίζετε ακριβώς από πού να ξεκινήσετε. Τίποτα δεν μπορεί να σχεδιαστεί χωρίς σαφές σημείο εκκίνησης. Έλεγχος βιωσιμότητας του στόλου παρέχουν τη μεγαλύτερη απόδοση επένδυσης (ROI), αλλά απαιτούν αρχική δαπάνη, όπως η τηλεματική. Όσον αφορά στην απανθρακοποίηση, οι υπεύθυνοι στόλου πρέπει να εξισορροπήσουν τα οφέλη της βραχυπρόθεσμης δαπάνης χρημάτων και του τι θα αποφέρει στο μέλλον. ΔΕΔΟΜΈΝΑ ΆΝΘΡΑΚΑ Για να πραγματοποιηθεί οποιοσδήποτε ουσιαστικός έλεγχος, απαιτούνται δεδομένα που σε αυτήν την περίπτωση προέρχονται από τους κατασκευαστές (το όχημα), τον πάροχο leasing (αν υπάρχει), τις κάρτες καυσίμων και την τηλεματική. Ο κ. Michel της Arval προειδοποίησε σχετικά με τα δεδομένα των κατασκευαστών όσον αφορά στις εκπομπές: «Εφαρμόσαμε δικές μας διαδικασίες για να δοκιμάσουμε την ακρίβεια του WLTP και διαπιστώσαμε ότι οι πραγματικές εκπομπές μπορεί να είναι έως και 27% πάνω από ό,τι αναφέρει το WLTP. Οπότε, βασικά, πρέπει να πολλαπλασιάσετε τα αποτελέσματά σας WLTP επί τρία, για να έχετε τις πραγματικές εκπομπές CO2. Τα πιο αξιόπιστα δεδομένα είναι της τηλεματικής, συνέχισε ο κ. Michel, αλλά επισήμανε, επίσης, ότι πρέπει να πλαισιωθούν από σωστό λογισμικό υποβολής δεδομένων για σωστή κατανόησή τους. Η τηλεματική απαιτεί, επίσης, σημαντική επένδυση εξοπλισμού (οχημάτων) και συστημάτων. Επιπλέον, υπάρχει και η σχετική διαδικασία υλοποίησης και εκπαίδευσης και χρειάζεται η υποστήριξη (και η άδεια σε κάποιες περιπτώσεις) των οδηγών. Nicolas Michel Andrew Wilson 32 ΙΟΥΛΙΟΣ 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=