Η πραγματική βιωσιμότητα εξαρτάται από την κυκλική οικονομία Η ηλεκτροκίνηση δεν αρκεί για τη δημιουργία βιώσιμου στόλου. Το σύνολο της αλυσίδας εφοδιασμού της αυτοκινητοβιομηχανίας πρέπει να μειώσει, να επαναχρησιμοποιήσει και να ανακυκλώσει για να καταστεί πραγματικά βιώσιμο. ΤΑ ΌΡΙΑ μεταβάλλονται. Οι αρμόδιοι αποφάσεων στόλων, που πίστεψαν πως η μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας που τροφοδοτούνται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα σήμαινε το τέλος των περιβαλλοντικών υποχρεώσεων, πρέπει να το ξανασκεφτούν. Οι πελάτες, οι εργαζόμενοι, οι πολιτικοί και οι επενδυτές περιμένουν περισσότερη βιωσιμότητα εκ μέρους των επιχειρήσεων σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων τους. Τα οχήματα μηδενικών εκπομπών πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας αποτελούν μέρος της λύσης, αλλά είναι μόνο το πρώτο βήμα προς την πραγματική βιωσιμότητα, στην οποία ο κύκλος ζωής κάθε προϊόντος αξιολογείται για τις περιβαλλοντικές του επιπτώσεις. Αυτό ξεκινά με τον τρόπο απόκτησης πρώτων υλών και συνεχίζει με την κατασκευή και τη χρήση και λήγει με την επανάχρηση και την ανακύκλωση του οχήματος στο τέλος του κύκλου ζωής του. Κατ’ αρχάς, τα καλά νέα. Υπό το πρίσμα της επείγουσας κλιματικής συγκυρίας, υπάρχουν συντριπτικά στοιχεία πως τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας έχουν, μακράν, τις χαμηλότερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου κατά τον κύκλο ζωής τους από οποιοδήποτε άλλο μέσον μετακίνησης. Το Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών (ICCT) εκτιμά ότι ένα BEV μεσαίου μεγέθους στην Ευρώπη θα εκπέμπει 66%–69% λιγότερο άνθρακα από ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο βενζίνης και η διαφορά θα αυξηθεί στο 74% έως 77% με την συνεχιζόμενη απανθρακοποίηση του μίγματος ηλεκτροκίνησης. 28 ΙΟΥΛΙΟΣ 2023
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=