Η ΗΛΕΚΤΡΟΚΊΝΗΣΗ είναι εφικτή, μόνον εάν υπάρχει υποδομή φόρτισης, αλλά οι εταιρείες φόρτισης εγκαθιστούν την υποδομή, μόνον όταν βεβαιωθούν πως υπάρχουν επαρκή ηλεκτρικά οχήματα για να αποδώσει η επένδυσή τους. Τα στοιχεία της ACEA αποκαλύπτουν ότι ο αριθμός των ηλεκτρικά φορτιζόμενων αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 17 φορές από το 2016, ενώ ο αριθμός των δημόσιων σημείων φόρτισης μόνον κατά έξι φορές. Φυσικά, η αναλογία σημείων φόρτισης προς EV δεν χρειάζεται να είναι ένα προς ένα, αλλά η δημόσια υποδομή φόρτισης πρέπει να συμβαδίζει με τον αυξανόμενο όγκο των ηλεκτρικών οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη, ειδικά όταν οι τοπικές και εθνικές κυβερνήσεις σχεδιάζουν απαγορεύσεις πωλήσεων και περιορισμούς πρόσβασης αυτοκινήτων και φορτηγών εσωτερικής καύσης. ΚΊΝΗΤΡΑ ΓΙΑ EV Υπάρχουν, επίσης, σημαντικά εθνικά κίνητρα για υποστήριξη της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας, υπό μορφή φοροαπαλλαγών αγοράς (Νορβηγία), γενναιόδωρων επιχορηγήσεων και επιδοτήσεων (Γαλλία και Γερμανία) και ιδιαίτερων φορολογικών προνομίων για εταιρικά αυτοκίνητα (Ηνωμένο Βασίλειο). Όλα αυτά βοήθησαν τους πρωτοπόρους χρήστες στη μετάβασή τους στα EV, με πρώτους τους στόλους. Ωστόσο, η μαζική υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων απαιτεί ολοκληρωμένο δίκτυο επαναφόρτισης σε ολόκληρη την ήπειρο, που θα εξυπηρετεί οδηγούς που πραγματοποιούν μετακινήσεις μεγαλύτερες από την αυτονομία της μπαταρίας των οχημάτων τους και θα υποστηρίζει όσους δεν έχουν πρόσβαση σε φόρτιση κατ’ οίκον ή στην εργασία. ΠΡΟΤΕΡΑΙΌΤΗΤΕΣ ΦΌΡΤΙΣΗΣ Τα στοιχεία αποκαλύπτουν πως η ταχεία και υπερταχεία φόρτιση θεωρούνται από τους αρμόδιους χάραξης πολιτικής απαραίτητες για την υποστήριξη των οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων. Πρόσφατη έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο δείχνει ότι η ευκολία και όχι η ταχύτητα φόρτισης είναι η μεγαλύτερη προτεραιότητα για τους οδηγούς. Από την πλευρά των στόλων, η προσεκτικότερη μελέτη στοιχείων αποκαλύπτει, επίσης, μεγάλες διαφορές στην ωριμότητα των εθνικών δικτύων φόρτισης, αλλά και από περιοχή σε περιοχή των ίδιων των χωρών. Οι μεγάλες πόλεις και οι πολυσύχναστοι αυτοκινητόδρομοι διαθέτουν τους περισσότερους νέους σταθμούς ταχυφόρτισης, ενώ πολλές ήσυχες και αγροτικές περιοχές φαίνεται πως δεν εξυπηρετούνται. Αυτό τονίζει τη σημασία της λεπτομερούς διερεύνησης των απαιτήσεων φόρτισης κάθε οχήματος στόλου προ της μετάβασης από ICE σε BEV. Η πορεία της Ευρώπης ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ Τα σχέδια των ευρωπαϊκών στόλων να εξηλεκτρίσουν τα οχήματά τους εμπίπτουν στο κλασικό δίλημμα της κότας και του αυγού. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΗΜΕΙΩΝ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΕΝΑΝΤΙ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΕΠΑΝΑΦΟΡΤΙΖΟΜΕΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (ECV) Πηγή: ACEA, EAFO 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 Σημεία φόρτισης Ηλεκτρικά επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα 2.000.000 1.500.000 1.000.000 500.000 Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: 17πλάσια αύξηση έναντι του 2016 Σημεία φόρτισης: 6πλάσια αύξηση έναντι του 2016 Η ταχεία και υπερταχεία φόρτιση θεωρούνται από τους αρμόδιους χάραξης πολιτικής απαραίτητες για την υποστήριξη των οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων. 22 ΙΟΥΛΙΟΣ 2023
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=