Fleet Business #14

σε εγρήγορση και μας κάνει πιο παραγωγικούς, αλλά και εφευρετικούς, σε ορισμένες περιπτώσεις. Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφέρω ότι η συνολική αποτίμηση της περιόδου αυτής κρίνεται σαφώς θετική, αφού η SIXT αναπτύχθηκε σημαντικά και κατάφερε να βγει ακόμα πιο δυνατή από τις δοκιμασίες αυτές. Φυσικά, η ανάταξη μετά την πανδημία κάθε άλλο παρά εύκολη ήταν και με δεδομένη τη δυσκολία εύρεσης εποχικού προσωπικού που αντιμετωπίζει η τουριστική αγορά. Παρόλα αυτά, έχοντας δουλέψει πολύ με τους ανθρώπους μας το 2020 και το 2021, όταν η αγορά ήταν αρκετά πιεσμένη, βρεθήκαμε ένα βήμα μπροστά, κερδίζοντας χρόνο και έχοντας σκιαγραφήσει το προφίλ του ιδανικού εργαζόμενου ανά θέση. Στο διάστημα αυτό πραγματοποιήσαμε αξιολογήσεις, εκπαιδεύσεις, πρόσκτηση δεξιοτήτων που έλειπαν από τον καθένα και τελικά μόχλευση της οργάνωσης. Εν κατακλείδι, αν έπρεπε να περιγράψω την περίοδο αυτή με μία μόνο λέξη, τότε θα χρησιμοποιούσα σίγουρα τη λέξη «συναρπαστική». Ποιες είναι οι κυριότερες προκλήσεις για τον τομέα μίσθωσης οχημάτων στη χώρα μας; Κατά τη γνώμη μου, οι κυριότερες προκλήσεις συνοψίζονται ως εξής, επιγραμματικά: u Η εξέλιξη των μακρο-μεγεθών της χώρας και φυσικά των επιμέρους αγορών (αγορά τουρισμού, αγορά αυτοκινήτων, αγορά μισθώσεων), αλλά, κυρίως, η επίπτωση της ανόδου των επιτοκίων u Η διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα με τα αποτελέσματα που αυτή επιφέρει τόσο στην προσφορά, όσο και στη ζήτηση u Η αλλαγή στη στρατηγική παραγωγής των αυτοκινητοβιομηχανιών με τη σταδιακή κατάργηση και αλλαγή μοντέλων που επιφέρει ανωμαλίες στη ζήτηση, τις παραδόσεις και αυξήσεις τιμών. Κυρίως, όμως, δυσχεραίνει την εκτίμηση των υπολειμματικών αξιών u Η χρήση της τεχνολογίας για εφαρμογές τύπου ολοκληρωμένης πλατφόρμας που παρέχουν end-to-end εξυπηρέτηση και υπηρεσίες u Οι αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες των πελατών με τη στροφή στη μίσθωση, την αποστασιοποίηση από την ιδιοκτησία, ειδικά στις νέες γενιές, την προτίμηση σε πιο «καθαρά» οχήματα και την επιτάχυνση διείσδυσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Επιπλέον, αναπτύσσεται μια νέα τάση που χαρακτηρίζεται από high spenders που αποζητούν καλύτερες εμπειρίες, καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες. Αυτό είναι κάτι που παρατηρείται σε όλες τις αγορές, όχι μόνο στην αγορά του mobility. Τέλος, η επιτάχυνση των υποδομών που θα στηρίξουν την διάχυση της ηλεκτροκίνησης. Όντας ουραγοί στην Ε.Ε., θα πρέπει να τρέξουμε με γοργό ρυθμό τα επόμενα δύο με τρία έτη. Πώς κρίνετε την πορεία της αγοράς στην Ελλάδα και πώς προβλέπεται να κινηθεί την τρέχουσα χρονιά και την επόμενη πενταετία; Η δική μου οπτική παραμένει αισιόδοξη, παρά το γεγονός ότι η φετινή χρονιά είναι λίγο περίεργη σε ό,τι αφορά στο Rent a Car, δηλαδή τις βραχυχρόνιες ενοικιάσεις. Κι αυτό γιατί αφενός θα έχουμε περισσότερες αφίξεις (και το μεγάλο στοίχημα είναι να ξεπεράσουν οριακά τα μεγέθη του 2019) και αναμένουμε ένα καλύτερο μείγμα εθνικοτήτων και επέκταση της σεζόν, αφετέρου, όμως, παρατηρείται πτώση τιμών, λόγω της προσφοράς – διαθεσιμότητας οχημάτων. Σε ένα χρονικό πλαίσιο πέντε ετών, θεωρώ ότι η Ελλάδα έχει σημαντικές προοπτικές να αλλάξει επίπεδο και να προσελκύει καλύτερους επισκέπτες, αναπτύσσοντας και εδραιώνοντας την παγκόσμια θέση της και σε άλλους τομείς εκτός από το sun & beach. Τόσο οι κρατικοί φορείς, όσο και οι ιδιώτες-επενδυτές και διαμορφωτές του τουριστικού προϊόντος, φαίνεται ότι ευθυγραμμίζονται και συμφωνούν σε ένα μακροπρόθεσμο στρατηγικό πλάνο. Στην ελληνική πραγματικότητα αυτό σπανίζει και, κατά τη γνώμη μου, είναι πολλά υποσχόμενο. Σε ό,τι αφορά στις ευέλικτες, συνδρομητικού τύπου, ενοικιάσεις και τις μακροχρόνιες ενοικιάσεις τύπου leasing, θεωρώ πως, επίσης, η αγορά θα κινείται σταθερά ανοδικά αφού αφενός υπάρχει σαφής στροφή στη χρήση από την ιδιοκτησία και αφετέρου τόσο οι ιδιώτες, όσο και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις ανακαλύπτουν την ευκολία της υπηρεσίας μίσθωσης έναντι της κατοχής και διαχείρισης οχημάτων. Οι αγορές, συνεπώς, εν συνόλω προβλέπονται ανοδικές. Πόσο έτοιμη είναι η ελληνική αγορά να ενσωματώσει τις νέες τάσεις στον χώρο της κινητικότητας και τι θα σημάνουν αυτές για το μέλλον της μίσθωσης οχημάτων στη χώρα μας; Πώς τοποθετείται η SIXT στο πλαίσιο αυτό; Η ελληνική αγορά δεν ήταν ποτέ πρωτοπόρος στην υιοθέτηση νέων τάσεων και ακόμη παραμένει εν πολλοίς παραδοσιακή. Ακολουθούμε τις τάσεις επιλεκτικά και με χρονική υστέρηση, ίσως γιατί δεν υπάρχει το βάθος, το μέγεθος, η κλίμακα ή ίσως και γιατί οι εταιρείες έχουν συμβιβαστεί με τα κεκτημένα. Παίρνοντας σαν παράδειγμα την υπηρεσία της συνδρομητικής ενοικίασης, αντιλαμβάνεται κανείς ότι έχει εκφυλιστεί σε παροχή διαθεσιμότητας οχήματος σε καλή τιμή για μερικούς μήνες με «χαλαρούς» όρους. Το car sharing, που ομολογουμένως δεν υπήρξε σε καμία αγορά κερδοφόρο, δε δοκιμάστηκε ποτέ στην Αθήνα. Δεν περιμένω λοιπόν κάτι καινοτόμο στην αγορά αυτή, θεωρώ πως ακολουθούμε τάσεις που «πετυχαίνουν» στο εξωτερικό. Κάποιες φορές με επιτυχία και κάποιες χωρίς. Κατά τη γνώμη μου βέβαια, δεν είναι απαραίτητο να είναι όλες οι αγορές καινοτόμες, αρκεί να παράγουν αξία και να είναι υγιείς. Παρόλα αυτά, η αγορά της κινητικότητας στην Ελλάδα θα εξελιχθεί και φυσικά η SIXT θα είναι παρούσα και θα τοποθετείται πάντα, επιλέγοντας χώρους στους οποίους έχουμε στρατηγικό πλεονέκτημα. Aναπτύσσεται μια νέα τάση που χαρακτηρίζεται από high spenders που αποζητούν καλύτερες εμπειρίες, καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες 18 ΙΟΥΛΙΟΣ 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=