μάρκες όπως η BMW και η MercedesBenz, πωλούνται ικανοποιητικά στην Κίνα, εδώ και δεκαετίες. Για πρώτη φορά, όμως, έχουμε εισροή κινεζικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Ίσως, η κατάσταση να εξομαλύνεται. Αυτό που πρέπει να προσέξουμε – και νομίζω ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πράττει σωστά– είναι οι Συνοριακοί Μηχανισμοί Προσαρμογής Άνθρακα. Με άλλα λόγια, πρέπει να διασφαλίσουμε ίσες ποινές για το αποτύπωμα άνθρακα αυτοκινήτου κινεζικής παραγωγής έναντι του παραγόμενου στην Ευρώπη, εάν αμφότερα πωλούνται στην Ευρώπη. Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία λαμβάνει υπόψη αυτούς τους μηχανισμούς προσαρμογής. Έτσι, κινέζοι και ευρωπαίοι κατασκευαστές ανταγωνίζονται με ίσους όρους. Υπάρχει μόνον ανταγωνισμός ποιότητας και τιμής». Τελευταία ερώτηση, για τα δεδομένα αυτοκινήτου. Μπορεί να είναι σημαντικά για την ασφάλεια. Δεν θα έπρεπε οι κατασκευαστές να παρέχουν δωρεάν πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα; Το να προσφέρεις τα πάντα δωρεάν δεν αποτελεί ρεαλιστική λύση. Οι κατασκευαστές ξοδεύουν πολλά χρήματα για να καταστήσουν τα αυτοκίνητά τους ασφαλέστερα. Και υπάρχει και το κόστος δημιουργίας δεδομένων, συνδεσιμότητας και μετατροπής τους σε πληροφορίες προς χρήση. Επομένως, κάποια μικρή χρέωση φαίνεται λογική. Αυτό συζητάμε σήμερα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι κατασκευαστές επιθυμούν το διαμοιρασμό των δεδομένων με δίκαιο, λογικό και αμερόληπτο τρόπο, ειδικά εάν προάγει την οδική ασφάλεια. Η πρόταση της AVERE είναι να υπάρξει ανεξάρτητος οργανισμός που θα εξετάσει το πραγματικό κόστος των δεδομένων, ώστε να παρέχονται έναντι λογικής χρέωσης. Αλλά πρέπει επίσης να εξετάσουμε τα διαθέσιμα δεδομένα. Είναι σαφές ότι ένα EV χαμηλού κόστους δεν θα έχει τους ίδιους αισθητήρες με ένα EV προηγμένης τεχνολογίας, επομένως δεν μπορούν αμφότερα τα αυτοκίνητα να παρέχουν το ίδιο επίπεδο δεδομένων. Στο μέλλον, αναμένουμε οι καταναλωτές να επιλέγουν τα αυτοκίνητά τους όχι βάσει μάρκας, αλλά και βάσει συνδεσιμότητας. Αυτό συμβαίνει ήδη στην Κίνα. λουθούν στενά την εμφάνιση νέων τεχνολογιών. Προσφάτως, συζητούσαμε με έναν μεγάλο κατασκευαστή μπαταριών EV στην Κίνα. Ανέφερε ότι ετοιμάζουν μπαταρία αυτονομίας 1.000 χλμ, η οποία θα ζυγίζει και θα κοστίζει το ίδιο με μια μπαταρία που παρέχει σήμερα αυτονομία 300 χλμ. Έτσι, η καινοτομία μπορεί να καταστήσει εφικτά πολλά πράγματα. Τι μπορούν και τι πρέπει να κάνουν οι κατασκευαστές για ανακύκλωση μπαταριών; Πάντα έλεγα πως όταν καταναλώσεις ένα λίτρο ντίζελ, χάνεται για πάντα. Αλλά μετά την κατανάλωση ενός κιλοβάτ ενέργειας, η μπαταρία παραμένει ίδια και μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί και να ανακυκλωθεί. Στην Κίνα, για παράδειγμα, οι μπαταρίες EV που δεν επαρκούν πλέον για καθημερινή χρήση επαναχρησιμοποιούνται ως αποθηκευτικοί χώροι ηλιακών συλλεκτών. Έτσι παρέχεται ρεύμα για την νυκτερινή θέρμανση του σπιτιού, για παράδειγμα. Οι κινεζικές μάρκες EV εισέρχονται στην ευρωπαϊκή αγορά πιο εύκολα από ό,τι οι ευρωπαϊκές στην κινεζική αγορά. Δεν αντιλαμβάνεστε ότι υπάρχει μια ανισορροπία, λόγω της διαφοράς φόρου εισαγωγής μεταξύ ΕΕ και Κίνας; Η Κίνα είναι μεγάλη αγορά, μεγαλύτερη από την ΕΕ. Τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα που εξάγονται στην Κίνα, από Οι κατασκευαστές επιθυμούν τον διαμοιρασμό των δεδομένων με δίκαιο, λογικό και αμερόληπτο τρόπο, ειδικά εάν προάγει την οδική ασφάλεια 14 ΙΟΥΛΙΟΣ 2023
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=