Fleet Business #14

ήδη ηλεκτρικά. Όχι μόνον στη Νορβηγία, αλλά και στην Ολλανδία, τη Δανία και τη Σουηδία. Η Γερμανία και η Γαλλία εξελίσσονται ταχέως. Οι χώρες της Νότιας Ευρώπης είναι λίγο πιο αργές. Συνολικά, η τάση είναι θετική. Τι μπορεί να γίνει όσον αφορά στις υποδομές και στην πολιτική για να επιταχυνθεί η ηλεκτρική κινητικότητα; Στα προηγούμενα καθήκοντά μου στην ACEA, ένα από τα μέλη έλεγε ότι χρειάζονται τρία πράγματα για να επιτευχθεί η ηλεκτρική κινητικότητα: πρώτον, τα αυτοκίνητα. Κατόπιν, η υποδομή φόρτισης. Και τέλος, το σωστό TCO, είτε μέσω επιδοτήσεων είτε μέσω άλλων μορφών στήριξης. Χρειάζονται και τα τρία. Αν λείπει ένα, το όλο θέμα αποτυγχάνει. Ευτυχώς, και τα τρία προαπαιτούμενα συνδυάζονται στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Η Νορβηγία αποτελεί εξαιρετικό παράδειγμα. Στην αρχή η ανάπτυξη των EV ήταν περιορισμένη, όπως και ο αριθμός των φορτιστών. Αλλά τα οφέλη που προέκυψαν επέφεραν τεράστια ζήτηση. Αυτά τα οφέλη περιελάμβαναν τη δωρεάν στάθμευση, Oι παραδοσιακοί ευρωπαίοι κατασκευαστές είναι βραδύτεροι από ορισμένες εταιρείες των ΗΠΑ και της Κίνας, οι οποίες σήμερα αποσπούν μέρος του δυναμικού της αγοράς από τους ευρωπαίους, ειδικά τους Γερμανούς τη δωρεάν φόρτιση και τη χρήση των λεωφορειολωρίδων. Τι γίνεται με τους κατασκευαστές; Κάνουν αρκετές προσπάθειες εξηλεκτρισμού των μοντέλων τους; Η Tesla, με το νέο της εργοστάσιο κοντά στο Βερολίνο, κατασκευάζει αποκλειστικά BEV. Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές θα μπορούσαν να προσπαθήσουν περισσότερο. Ίσως, δεν το κάνουν, επειδή κερδίζουν περισσότερα από ένα όχημα ICE παρά από ένα EV. Ο κύριος λόγος είναι ότι οι παραδοσιακοί κατασκευαστές έχουν τον απόλυτο έλεγχο παραγωγής κινητήρων εσωτερικής καύσης. Οι περισσότερες μπαταρίες EV εξακολουθούν να προέρχονται από την Ασία. Ωστόσο, οι κατασκευαστές αλλάζουν τις διαδικασίες τους και συναρμολογούν τις μπαταρίες στην Ευρώπη. Αυτή είναι η σωστή κατεύθυνση. Βοηθά και το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πιέζει πλέον για κατασκευή μπαταριών EV στην Ευρώπη. Αυτό θα ωθήσει προς τη σωστή κατεύθυνση. Συνολικά, οι παραδοσιακοί ευρωπαίοι κατασκευαστές είναι βραδύτεροι από ορισμένες εταιρείες των ΗΠΑ και της Κίνας, οι οποίες σήμερα αποσπούν μέρος του δυναμικού της αγοράς από τους ευρωπαίους, ειδικά τους Γερμανούς. Είναι πλέον γνωστοί για την υψηλή ποιότητά τους, οπότε αυτό μπορεί να κάνει τη διαφορά. Αλλά τα πρόσφατα μοντέλα των Tesla, Polestar ή NIO, για παράδειγμα, έχουν πραγματικά καλό επίπεδο ποιότητας. Πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να πιστεύουν πως τα ICE είναι φθηνότερα από τα EV. Ποια είναι η άποψή σας; Αν το μόνο που εξετάζεται είναι η λιανική τιμή, τότε είναι μάλλον σωστό. Ωστόσο, ακόμα και εκεί η διαφορά μειώνεται. Αλλά όταν εξετάζεται το Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας, υπάρχουν αρκετές μελέτες που δείχνουν ξεκάθαρα ότι είναι χαμηλότερο για τα EV, ειδικά ενόψει του 2025 ή 2030, όταν η αξία των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης μειωθεί δραστικά. Η αξία ενός μεταχειρισμένου EV, από την άλλη, θα παραμείνει υψηλή. Επιπλέον, πιστεύω ότι οι τιμές των EV θα συνεχίσουν να πέφτουν. Οι συνάδελφοί μου στην AVERE παρακο13 ΙΟΥΛΙΟΣ 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=