Fleet Business #14

Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΉ ΈΝΩΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΊΝΗΣΗΣ AVERE ιδρύθηκε το 1978. Τα μέλη της είχαν φανταστεί τα EV πολύ πριν από όλους τους άλλους. «Η αποστολή μας παραμένει ίδια: προώθηση της ηλεκτρικής κινητικότητας στην Ευρώπη», αναφέρει ο Eric-Mark Huitema, Γενικός Διευθυντής Οχημάτων της ένωσης. Τώρα που συντελείται η ηλεκτροκίνηση, ο ρόλος της AVERE είναι πιο επίκαιρος από ποτέ. «Και ενώ το 95% της ενασχόλησής μας σχετίζεται με αυτοκίνητα και φορτηγά, υποστηρίζουμε και τα ηλεκτρικά δίτροχα». Αρχικά, η AVERE ήταν οργανισμός που κάλυπτε τους εθνικούς οργανισμούς προώθησης των EV. Προσφάτως, επεκτάθηκε και συμπεριλαμβάνει ευρύτερο φάσμα εταιρειών ηλεκτρικής κινητικότητας, συμπεριλαμβανομένων παρόχων φόρτισης και υποδομής, κατασκευαστών και χρηστών. Με τι ασχολείται η AVERE; Είμαστε απαραίτητοι, γιατί η ηλεκτροκίνηση χρειάζεται εναρμόνιση. Γι’ αυτό διατηρούμε στενές επαφές με πολλές Γενικές Διευθύνσεις της ΕΕ, ιδίως με τις MOVE (Κινητικότητα και Μεταφορές), CLIMA (Ενέργειες για το Κλίμα) και GROW (Εσωτερική Αγορά, Βιομηχανία, Επιχειρηματικότητα και ΜΜΕ). Έχουμε επαφές και με μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που ζητούν τις γνώσεις μας για θέματα όπως το CO2 και η EPBD (Οδηγία Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων). Καθοδηγούμε και ορισμένες ομάδες εργασίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, π.χ. πυρασφάλειας ηλεκτρικών οχημάτων. Εν ολίγοις, βοηθάμε τους αρμόδιους λήψης αποφάσεων να κατανοήσουν τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων Eric-Mark, Ποιος είναι ακριβώς ο ρόλος σας στην AVERE; Ως Γενικός Διευθυντής Οχημάτων, καλώ τα μέλη μας για θέματα στρατηγικής, π.χ. για να καταστρώσουμε σχέδιο αλληλεπίδρασης, ως κλάδος, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας. Καλώ επίσης τα μέλη για συγκεκριμένα θέματα πολιτικής. Η AVERE διαθέτει μια μικρή, εστιασμένη ομάδα περίπου 10 ατόμων, με τον ίδιο στόχο: την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Ποια είναι τα μέλη σας; Έχουμε τις εθνικές ενώσεις, στις οποίες περιλαμβάνεται η Norwegian EV Association, από τους μεγαλύτερους οργανισμούς προώθησης EV παγκοσμίως, με αποτέλεσμα το 90% των νέων οχημάτων της Νορβηγίας να είναι ήδη ηλεκτρικά. Από άποψη υποδομής, έχουμε μεγάλες εταιρείες, όπως οι Fastned, Ionity και Last Mile Solutions και από κατασκευαστικές εταιρείες τις Tesla, Polestar, Rivian, Lucid, GM, αλλά και νέες κινεζικές καινοτόμες μάρκες, όπως η NIO. Έχουν, επίσης, ενταχθεί νέες ευρωπαϊκές μάρκες, όπως η Volta Trucks και προβλέπονται πολλά περισσότερα νέα μέλη. Τα νέα μέλη υποβάλλουν αίτηση ή τα προσκαλείτε; Οι οργανισμοί που επιθυμούν να ενταχθούν πρέπει να υποβάλουν αίτηση. Δεχόμαστε μόνον μέλη που εστιάζουν στην ηλεκτροκίνηση. Πρέπει, επίσης, να αποδεχθούν τις βασικές αρχές μας, συμπεριλαμβανομένων των απαιτήσεών μας μηδενικών εκπομπών ρύπων για όλα τα νέα οχήματα από το 2030 και όλα τα νέα φορτηγά από το 2035. Έχουμε τέσσερα premium μέλη αυτοκινήτου: τις Tesla, Polestar, NIO και Enterprise. Η Enterprise έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, γιατί είναι από τους μεγαλύτερους αγοραστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη, τα οποία μεταπωλούνται μετά από μερικά χρόνια. Αυτό βοηθά στη δημιουργία σημαντικής αγοράς μεταχειρισμένων για τα άλλα μέλη μας. Περί ηλεκτροκίνησης, εξηλεκτρίζεται αρκετά γρήγορα η Ευρώπη; Η αρχή, από το μηδέν μέχρι κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες, ήταν ταχύτατη. Αλλά επήλθε η πανδημία, ο πόλεμος της Ουκρανίας και η κρίση των μικροεπεξεργαστών. Η υιοθέτηση EV επιβραδύνθηκε κάπως. Αυτό δεν ήταν κακό, γιατί έδωσε την ευκαιρία να καλυφθεί η υστέρηση σε υποδομές. Συνολικά, η ανάπτυξη εξελίσσεται ακόμα ικανοποιητικά. Σε ορισμένες χώρες, τα περισσότερα νέα αυτοκίνητα είναι Eric-Mark Huitema - AVERE ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Μια συζήτηση του Steven Schoefs, Αρχισυντάκτη του Fleet Europe, με τον Eric-Mark Huitema, πρώην Γενικό Διευθυντή της ACEA και νυν Γενικό Διευθυντή Οχημάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ηλεκτροκίνησης. 12 ΙΟΥΛΙΟΣ 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=