Fleet Business #13

μείωσης λόγω της επιταχυνόμενης υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων, η ζήτηση θα μπορούσε να μειωθεί κατά 56%, με αποτέλεσμα το κλείσιμο ή το μετασχηματισμό της δραστηριότητας διύλισης κατά 43%. Τα διυλιστήρια αντιδρούν ήδη σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα και στην παρότρυνση αύξησης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για μεταφορές. Αρκετά διυλιστήρια έχουν ήδη μετατραπεί σε βιοδιυλιστήρια και οι πετρελαϊκές εταιρείες υποστηρίζουν την τάση με πρόσθετες επενδύσεις. Από τα 38,7 δισεκατομμύρια ευρώ των επενδύσεων που σχεδιάζει ο τομέας διύλισης για νέα καύσιμα έως το 2030, σχεδόν το 75% θα διατεθεί για αύξηση της παραγωγικής ικανότητας βιοκαυσίμων: Τα διυλιστήρια πετρελαίου σχεδιάζουν να επενδύσουν 25 δισ. ευρώ στην ικανότητα επεξεργασίΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΣΤΟΛΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΏΝ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΊΩΝ Πηγή: Argus ΠΡΟΟΠΤΙΚΈΣ ΕΤΉΣΙΑΣ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΉΣ ΑΎΞΗΣΗΣ/ ΜΕΊΩΣΗΣ ΖΉΤΗΣΗΣ ΑΝΆ ΠΡΟΪΌΝ (ΒΌΡΕΙΑ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΉ ΕΥΡΏΠΗ, ΒΆΣΕΙ ΣΤΟΙΧΕΊΩΝ ARGUS) 2020 2025 2030 2035 2040 LPG 0% 3% 0% -1% -1% Νάφθα -2% -1% -1% -1% -1% Βενζίνη -1% -2% -4% -5% -5% Τζετ / Κηροζίνη -10% 15% 1% 0% 0% Πετρέλαιο / Ντίζελ -1% 0% -2% -4% -4% Μαζούτ -4% 2% -1% -2% -4% Συνολική ζήτηση -2% 2% -1% -2% -2% ας λιγνοκυτταριούχων πρώτων υλών, που θα αυξήσει την παραγωγική ικανότητα βιοκαυσίμων κατά 4 Mtoe. 2,53 δισ. ευρώ θα επενδυθούν σε νέες μονάδες HVO, διπλασιάζοντας την υπάρχουσα παραγωγική ικανότητα σε 10 Mtoe έως το 2030. Οι επενδύσεις σε HVO θα διπλασιάσουν την ικανότητα διύλισης, με αποτέλεσμα τέσσερις φορές υψηλότερη παραγωγή από την ποσότητα Χρησιμοποιημένων Μαγειρικών Ελαίων και ζωικών λιπών που μπορεί να παραχθεί βιώσιμα στην Ε.Ε. Με βάση τα στοιχεία της T&E, αυτό πιθανότατα θα οδηγήσει σε εξάρτηση από πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται ήδη σε άλλους κλάδους (π.χ. ταλλέλαιο, ζωικά λίπη κατ. III, κ.λπ.) καθώς και από εισαγόμενες πρώτες ύλες όπως η UCO. Είναι επίσης σαφές ότι ορισμένες διαδικασίες θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν φυτικά έλαια, όπως η ελαιοκράμβη ή η σόγια. Οι πετρελαϊκές εταιρείες αρχίζουν επίσης να επενδύουν σε υδρογόνο και e-fuels ως καύσιμα μεταφορών, αλλά ο προϋπολογισμός διύλισης βιοκαυσίμων είναι περίπου 8 φορές υψηλότερος από αυτές τις επενδύσεις (28 δισ. ευρώ, έναντι 3,3 δισ. ευρώ). Αντί να προμηθεύουν υδρογόνο και e-fuels για διάφορους τρόπους μεταφορών, οι πετρελαϊκές εταιρείες επικεντρώνονται κυρίως στη μείωση του άνθρακα στα διυλιστήριά τους, με αντικατάσταση του γκρίζου υδρογόνου με γαλάζιο και, σε μικρότερο βαθμό, με πράσινο υδρογόνο. Αντί να χρησιμοποιούν γκρίζο υδρογόνο για υδρογονοκατεργασία και υδρογονοπυρόλυση, επενδύουν περίπου 6,5 δισ. ευρώ στο αποκαλούμενο γαλάζιο υδρογόνο, αναπτύσσοντας μεθόδους κατακράτησης και αποθήκευσης άνθρακα μεγάλης κλίμακας έως το 2030. Για την αντικατάσταση του γκρίζου με πράσινο υδρογόνο δαπανώνται λίγο λιγότερα από 1 δισ. ευρώ. Κατά την άποψη της T&E, ο κλάδος διύλισης δεν έχει ακόμα στρέψει το ενδιαφέρον του στην παραγωγή efuels αεροσκαφών και πλοίων. Τα καλά νέα είναι οι πολλές συνέργειες μεταξύ συμβατικών διεργασιών και παραγωγής e-fuels και ότι τα υπάρχοντα διυλιστήρια διαθέτουν την τεχνική ικανότητα παραγωγής τους. [1] Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από τη Ricardo Energy & Environment, μια παγκόσμια περιβαλλοντική συμβουλευτική εταιρεία. [2] Η υδρογονοκατεργασία και η υδροπυρόλυση, διεργασίες που χρησιμοποιούνται για τη μείωση της περιεκτικότητας σε θείο στα τελικά προϊόντα πετρελαίου, καταναλώνουν τεράστιες ποσότητες υδρογόνου. Σύμφωνα με την έκθεση του IEA για το 2019 «The Future of Hydrogen», το 33% του συνόλου του υδρογόνου που παράγεται σήμερα χρησιμοποιείται σε διυλιστήρια (38 MtH2/ έτος). 63 ΜΑΡΤΙΟΣ 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=