Η ΑΎΞΗΣΗ των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη θα μειώσει μακροπρόθεσμα τη ζήτηση ντίζελ και βενζίνης, με σημαντικές επιπτώσεις στο μέλλον της διύλισης. Ταυτοχρόνως, οι ευρωπαϊκές πολιτικές όπως η Οδηγία Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας υποχρεώνουν τους προμηθευτές καυσίμων να αυξήσουν σημαντικά το μερίδιο των ανανεώσιμων καυσίμων στις μεταφορές, επισημαίνει η Transport and Environment (T&E). Η ηλεκτροκίνηση αυτοκινήτων και φορτηγών θα μειώσει σταδιακά τη ζήτηση βενζίνης και ντίζελ, τάση που θα επιταχυνθεί έως και -5% ετησίως από το 2030. Ως εκ τούτου, με την επίσημη σταδιακή κατάργηση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης (ICE) στην Ε.Ε., η ζήτηση ορυκτών καυσίμων στις οδικές μεταφορές μπορεί να μειωθεί κατά 31% το 2035, έναντι των επιπέδων του 2021. Σε περίπτωση μεγαλύτερης Η στρατηγική «πρώτα τα βιοκαύσιμα, αργότερα τα e-fuels» του ευρωπαϊκού τομέα διύλισης ΤΟ ΜΈΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΉΣ ΔΙΎΛΙΣΗΣ Ευρωπαϊκός τομέας διύλισης: Συρρίκνωση, υπερβολικά πολλά βιοκαύσιμα και διστακτικό ξεκίνημα υδρογόνου και e-fuels ΧΡΟΝΙΚΌ ΠΛΑΊΣΙΟ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΉΣΕΙΣ ΕΠΕΝΔΎΣΕΩΝ ΓΙΑ ΑΝΆΠΤΥΞΗ ΧΑΜΗΛΏΝ ΕΚΠΟΜΠΏΝ ΆΝΘΡΑΚΑ ΣΤΗΝ Ε.Ε. Καύσιμα/καινοτόμος διαδικασία Παραγωγική ικανότητα 2020 (Mtoe) Σενάριο παραγωγικής ικανότητας 2030 (Mtoe) Επενδύσεις 2030 (δισ. ευρώ) Βιοκαύσιμα πρώτης γενιάς 14 15 (βάσει αύξησης χρήσης) - HVO 5 10 (περίπου 10 νέα εργοστάσια) 2,5 – 3,0 Λιγνινοκυτταρινούχες πρώτες ύλες - 4 (περίπου 27 νέα εργοστάσια, με το πρώτο το 2023) 25 E-fuels - 1 (περίπου 5 νέα εργοστάσια, με το πρώτο το 2025) 3,3 CCS (κατακράτηση και αποθήκευση άνθρακα) στα διυλιστήρια - – (περίπου 13 νέα εργοστάσια, με το πρώτο το 2022) 6,5 Πράσινο υδρογόνο στα διυλιστήρια - - (περίπου 6 νέα εργοστάσια) 0,9 Σημείωση: Το πρώτο αναφέρεται στις πρώτες εγκαταστάσεις βιομηχανικής κλίμακας για συγκεκριμένες τεχνολογίες Πηγή: Concave, 2021 62 ΜΑΡΤΙΟΣ 2023
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=