αντισταθμίσουν τις υψηλότερες από τις αναμενόμενες δαπάνες σε έναν τομέα, με την εξοικονόμηση σε κάποιον άλλον, αλλά εάν οι στόλοι προσέξουν τις λεπτομέρειες, μπορεί να προκύψει εξοικονόμηση κόστους. «Πρέπει να εξετάσετε τα κόστη μίσθωσης συνολικά», ανέφερε ο κ. Rauhut, τονίζοντας την ανάγκη ανάλυσης του κόστους ασφάλισης, ελαστικών και ανταλλακτικών. «Χρειάζεται να πληρώσετε την αντικατάσταση αυτοκινήτου εάν το χρησιμοποιήσατε μόνο μερικές φορές πέρυσι;» ρώτησε ο κ. Rauhut. «Δεν πρόκειται για καταιγιστική διαφορά, αλλά ίσως εξοικονομήσει κάποια ευρώ». u ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΌΣ ΕΠΙΛΟΓΏΝ ΠΡΟΜΉΘΕΙΑΣ Η Schindler εγκατέλειψε τη στρατηγική της μιας εταιρείας leasing ανά χώρα και τάσσεται υπέρ της διπλής επιλογής προμήθειας, με σημαντικές διαφορές υπολογισμού των μισθώσεων. «Θα εκπλαγείτε αν δείτε τις διαφορετικές προβλέψεις υπολειμματικής αξίας αυτοκινήτων, που αποτελούν και τον κύριο αντίκτυπο κόστους. Είχα πολλές συζητήσεις σχετικά με τις υπολειμματικές αξίες με παρόχους leasing σε διάφορες χώρες και περιοχές και είναι ιδιαίτερα σημαντικό αν μπορείτε να τις επηρεάσετε», ανέφερε. Η Schindler, επίσης, εξετάζει το διαχωρισμό των μισθώσεων –έχει εξαιρέσει τα ελαστικά από τα συμβόλαια στη Γαλλία και τις ασφάλειες σε κάποιες άλλες χώρες– αλλά συνεχίζει τις ομαδικές συμβάσεις. «Χρησιμοποιώ πολλές εταιρείες leasing, γιατί μπορούν να μου προμηθεύσουν εναλλακτικά οχήματα για τις ανάγκες μας, καθώς και κατασκευαστές που προσφέρουν μεγαλύτερες εκπτώσεις ή έχουν καλύτερη διαθεσιμότητα», δήλωσε ο κ. Subercasaux. «Βασίζομαι σε αυτούς για να βεβαιωθώ πως διαθέτουμε τα σωστά οχήματα στα σωστά σημεία. Τα καλύτερα οχήματα για τη Γερμανία, για παράδειγμα, δεν είναι τα καλύτερα για τις ΗΠΑ, επομένως πρέπει να προσαρμοστούμε αναλόγως αγοράς». Ο πιο απλός τρόπος για εξοικονόμηση σε μισθώσεις είναι η παράταση της διάρκειας των συμβολαίων, πολιτική σχεδόν αναπόφευκτη λόγω των μεγάλων χρόνων παράδοσης νέων οχημάτων. uΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΌΣ Η Schindler και η Bayer ξεκίνησαν προγράμματα ηλεκτροκίνησης στόλου, αν και αυτά αποβλέπουν σε μεγάλο βαθμό σε περιβαλλοντικούς στόχους και όχι σε στόχους εξοικονόμησης κόστους. «Αν θέλετε να στραφείτε στην ηλεκτροκίνηση στόλου, θα χρειαστείτε προϋπολογισμό για κάθε χώρα», δήλωσε ο κ. Rauhut. Κατάφερε να περιορίσει το κόστος επαναφόρτισης, με εγκατάσταση φορτιστών wallbox στα σπίτια των διευθυντών στη Γερμανία από την Bayer, με μείωση μέσου κόστους Η Schindler και η Bayer ξεκίνησαν προγράμματα ηλεκτροκίνησης στόλου, αν και αυτά αποβλέπουν σε μεγάλο βαθμό σε περιβαλλοντικούς στόχους και όχι σε στόχους εξοικονόμησης κόστους ηλεκτρικής ενέργειας από τα 53 στα 41 σεντς ανά kWh, γιατί είναι πολύ φθηνότερη η κατ’ οίκον φόρτιση. Η πρόσφατη έγκριση εγκατάστασης σημείων φόρτισης στις εγκαταστάσεις της Bayer στη Γερμανία θα συμβάλει στην περαιτέρω μείωση του κόστους, σε σύγκριση με τη χρήση δημόσιων φορτιστών. Εν τω μεταξύ, η μείωση του μεγέθους οχημάτων επέτρεψε στη Schindler να υιοθετήσει EV, χρησιμοποιώντας δεδομένα τηλεματικής για τον εντοπισμό επιβατικών και βαν που μπορούσαν να αντικατασταθούν με οχήματα μπαταρίας και για βελτιστοποίηση δρομολογίων. Επιπλέον, οι λειτουργικές αλλαγές επέτρεψαν στην εταιρεία να δίνει προτεραιότητα στην πρόβλεψη και προληπτική συντήρηση των ανελκυστήρων πελατών της, που σημαίνει πως οι τεχνικοί αντικαθιστούν πλέον εξαρτήματα πριν αστοχήσουν και, ως εκ τούτου, απαιτείται μια μόνον επίσκεψη, αντί της μιας για διάγνωση και της δεύτερης για επισκευή. «Κυκλοφορώντας λιγότερα χιλιόμετρα καταναλώνουμε λιγότερα καύσιμα, έχουμε λιγότερα ατυχήματα και μπορούμε να χρησιμοποιούμε τα οχήματα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα», δήλωσε ο κ. Subercasaux. Όσο για το μέλλον, τόσο ο ίδιος, όσο και ο κ. Rauhut, δεν προβλέπουν υποχώρηση του σημερινού υψηλού κόστους μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους και ίσως και το 2024, μέχρις ότου επανέλθουν στο κανονικό οι γραμμές προμήθειας οχημάτων και οι στόλοι αρχίσουν να αξιοποιούν και πάλι την αγοραστική τους δύναμη. 61 ΜΑΡΤΙΟΣ 2023
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=