Ο ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΌΣ επηρεάζει όλους τους τομείς δαπανών στόλου, αυξάνοντας το κόστος και ασκώντας πίεση στους προϋπολογισμούς. Η απραξία δεν συνιστά επιλογή σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον και οι αρμόδιοι λήψης αποφάσεων στόλων εξετάζουν κάθε κατηγορία δαπανών, καθώς και τις ευρύτερες επιχειρηματικές τους δραστηριότητες, σε μια προσπάθεια ελέγχου του κόστους βραχυπρόθεσμα και ελαχιστοποίησης του συνολικού κόστους απόκτησης και χρήσης νέων οχημάτων. Υπεύθυνος στόλου 21.000 οχημάτων, ο Guillaume de Subercasaux, επικεφαλής Global Categories της Schindler και βραβευμένος Global Fleet Manager του έτους 2022, δήλωσε: «Εάν δεν κάνουμε κάτι και συνεχίσουμε να αγοράζουμε ή να μισθώνουμε τα ίδια οχήματα, θα έχουμε τεράστια αύξηση κόστους. Οι τιμές των οχημάτων είναι πολύ υψηλές, το κόστος leasing και καυσίμων είναι υψηλό, επομένως πρέπει να λάβουμε μέτρα περιορισμού και ακόμα και να εξοικονομήσουμε χρήματα το 2023». uΜΙΚΡΌΤΕΡΑ ΟΧΉΜΑΤΑ Μία αποτελεσματική λύση είναι μικρότερα νέα οχήματα, τόσο βαν, όσο και επιβατικά, με μικρότερο κόστος μίσθωσης, λιγότερα ασφάλιστρα, καλύτερη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένο κόστος ελαστικών. «Εξοικονομούμε TCO με τη μείωση του μεγέθους», δήλωσε ο κ. Subercasaux. uΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΈΣ ΑΛΛΑΓΈΣ Αλλά με τον μικρότερο χώρο φόρτωσης εργαλείων και ανταλλακτικών και τη μείωση του μεγέθους των οχημάτων χρειάστηκαν λειτουργικές αλλαγές του επιχειρηματικού προτύπου της Schindler. «Δεν μπορούμε να αλλάξουμε τα εργαλεία, αλλά μπορούμε να βελτιστοποιήσουμε τα logistics, οπότε όταν χρειαζόμαστε ανταλλακτικά για την κατασκευή, τη συντήρηση ή την επισκευή ανελκυστήρων, τα εξαρτήματα παραδίδονται απευθείας στο εργοτάξιο και οι τεχνικοί μας δεν χρειάζεται να μεταφέρουν τα πάντα στο όχημα», ανέφερε ο κ. Subercasaux. Η Schindler επίσης αναδιέταξε τα ράφια των οχημάτων της για να διευκολύνει τους τεχνικούς να βρίσκουν τα εργαλεία και τα εξαρτήματα που μεταφέρουν, κάτι που επέτρεψε στην εταιρεία να ελαφρύνει τα φορτία. Σε πολλές περιπτώσεις οι οδηγοί δέχθηκαν ευχαρίστως τις αλλαγές, πρόσθεσε ο κ. Subercasaux, γιατί τα μικρότερα οχήματα σταθμεύουν ευκολότερα στα κέντρα των πόλεων. uΠΡΟΜΉΘΕΙΕΣ Μία από τις μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών που υπέστησαν οι μεγάλοι στόλοι οφείλεται στην κατάργηση των γενναίων εκπτώσεων και επιστροφών φόρου για τα μεγάλα οχήματα που παρήγγελναν. Με την έλλειψη διαθεσιμότητας οχημάτων, οι κατασκευαστές δίνουν προτεραιότητα στις λιανικές πωλήσεις, με υψηλότερα περιθώρια κέρδους και διαθέτουν περιορισμένο αριθμό στους στόλους. Ο Jan-Hendrik Rauhut, παγκόσμιος επικεφαλής Κινητικότητας της Bayer και βραβευμένος Global Fleet Manager του έτους 2021, δήλωσε: «Το παλιό σύστημα ομαδοποίησης της ζήτησης προς απόκτηση μόχλευσης δεν ισχύει πλέον. Ελπίζω αυτό να αλλάξει το 2023 και το 2024, αλλά σήμερα, ακόμα κι αν πει κάποιος πως χρειάζεται 500 αυτοκίνητα, δεν θα μπει στην κορυφή της λίστας των κατασκευαστών». Η κατάσταση επέτρεψε στην Bayer και τη Schindler να προσθέσουν περισσότερους κατασκευαστές στους προμηθευτές τους, με την τελευταία μάλιστα να τους διπλασιάζει από τρεις σε έξι, προς εξασφάλιση προμηθειών. uΔΙΑΧΩΡΙΣΜΌΣ ΜΙΣΘΏΣΕΩΝ Δεδομένων των ιδιαίτερα περιορισμένων όρων αγοράς που μπορούν να επιτύχουν επί του παρόντος οι μεγάλοι στόλοι από τους κατασκευαστές, το επόμενο πεδίο έρευνας είναι το leasing και ό,τι έχει σχέση με τη μηνιαία μίσθωση. Οι εταιρείες leasing προτιμούν να ομαδοποιούν το κόστος, εκμεταλλευόμενες την ευκαιρία να Οι στρατηγικές των Global Fleet Managers ΜΕΙΩΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ Οι Jan-Hendrik Rauhut της Bayer και Guillaume de Subercasaux της Schindler εξηγούν πώς αντιμετωπίζουν την πληθωριστική κρίση. Guillaume de Subercasaux Jan-Hendrik Rauhut 60 ΜΑΡΤΙΟΣ 2023
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=