Fleet Business #13

αγνοούν τους κινδύνους των ρυθμίσεων και της φήμης. Η τεχνολογία παρέχει περισσότερη ασφάλεια, βελτιστοποίηση και αποτελεσματικότητα·και έχει κόστος. Σε αυτό περιλαμβάνεται η ευθύνη και η λογοδοσία για την ασφάλεια των συνδέσεων και των δεδομένων. Είναι η ιδιωτικότητα η νέα ασφάλεια; Οι εταιρείες και οι νομικοί σύμβουλοί τους θα στρέψουν κατ’ αρχάς την προσοχή τους στα πρόστιμα που μπορεί να τους επιβληθούν λόγω GDPR, για παράληψη της υποχρέωσης διαγραφής δεδομένων καταναλωτή. Προσωπικά πιστεύω πως η ιδιωτικότητα συνιστά όντως τη νέα ασφάλεια (safety). Εάν ρωτούσατε έναν αντιπρόσωπο ή έναν υπεύθυνο στόλου πριν από 30 χρόνια ποιο είναι το ασφαλέστερο αυτοκίνητό τους, δεν θα μπορούσαν να σας πουν. Πράγματι, πριν από δεκαετίες πολλές εταιρείες διέπρατταν το λάθος να μην επενδύουν αρκετά στην ασφάλεια. Οι καταναλωτές δεν μπορούσαν να το αξιολογήσουν και δεν το απαιτούσαν. Το κόστος της κακής ασφάλειας επιβάρυνε τους καταναλωτές και τις ασφαλιστικές εταιρείες, που αναλάμβαναν τις αποζημιώσεις. Στη δεκαετία του 1990, οι ασφαλιστές δημιούργησαν αξιολογήσεις ασφαλείας. Μόλις η ασφάλεια έγινε «αντιληπτή», οι καταναλωτές και οι στόλοι άρχισαν να προτιμούν ασφαλέστερα οχήματα. Όπως ήταν αναμενόμενο, οι εταιρείες άρχισαν να ανταγωνίζονται στην ασφάλεια, επενδύοντας σε μεγάλο βαθμό στην κατασκευή ασφαλέστερων αυτοκινήτων και στην ενημέρωση των καταναλωτών. Σήμερα, βλέπουμε τα οφέλη: οι καταναλωτές διαθέτουν ασφαλέστερα αυτοκίνητα, αλλά και οι εταιρείες απέκτησαν φήμη και αξία αναπτύσσοντας προηγμένα συστήματα ασφαλείας. Οι προβλέψεις και η αποστολή της Privacy4Cars είναι να καταστεί αντιληπτή η ιδιωτικότητα των οχημάτων και να την προτιμήσουν οι καταναλωτές. Οι εταιρείες που προστατεύουν καλύτερα τα δεδομένα των καταναλωτών και επικοινωνούν καλύτερα τις ενέργειές τους θα είναι κερδισμένες - ακριβώς όπως κάνει η Apple με τα premium τηλέφωνά της. Με άλλα λόγια, οι εταιρείες επιθυμούν να συμμορφωθούν, αλλά πρέπει να εστιάσουν στο πώς θα καταστήσουν την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια δεδομένων οχημάτων ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Εάν επιχειρείτε στο χώρο του fleet business και επικεντρώνεστε στην προστασία των δεδομένων και την ασφάλεια, ενώ οι ανταγωνιστές σας δεν το κάνουν, αυτό αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα. Παρατηρείται ήδη στις ΗΠΑ, όπου οι εταιρείες διαχείρισης στόλου με τις οποίες συνεργαζόμαστε, διακρίνονται για τις υπηρεσίες ιδιωτικότητας και ασφάλειας που παρέχουν. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η αυτοκινητοβιομηχανία συχνά αναφέρεται στα αυτοκίνητα ως «smartphone σε τροχούς», με εκπλήσσει το γεγονός ότι, μέχρι στιγμής, καμία εταιρεία δεν έχει αποφασίσει να ακολουθήσει τη στρατηγική της Apple, η οποία κατέστησε την ιδιωτικότητα πλεονέκτημα πώλησης. Όλες οι επιχειρήσεις αυτοκινήτων και όχι μόνον οι κατασκευαστές, προσπαθούν να συλλέξουν όλο και περισσότερα δεδομένα από ανενημέρωτους καταναλωτές, ενώ η Apple είναι η μόνη εταιρεία smartphone που κατάφερε να αυξήσει το μερίδιό της, ανέπτυξε κατοχυρωμένες υπηρεσίες και καθιέρωσε τιμές premium χρήζοντας τον εαυτό της «προστάτη της ιδιωτικότητας» σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον και ξοδεύοντας 2 δισ. δολάρια ετησίως για να πείσει τους τελικούς χρήστες να επιλέξουν την Apple έναντι των ανταγωνιστών της. Προβλέπουμε οι εταιρείες να στραφούν σε παρόμοια διαδικασία στο εγγύς μέλλον, όπως έκανε η Volvo για την ασφάλεια. Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για το 2023; Θα έκανα τρεις προβλέψεις. Πρώτον, όπως συμβαίνει ήδη στη Βόρεια Αμερική, οι στόλοι και οι εταιρείες διαχείρισής τους θα αρχίσουν συζητήσεις για τα τοξικά δεδομένα που παραμένουν και θα αναλάβουν δράση. Δεύτερον, θα υπάρξουν ρυθμιστικά μέτρα στην Ευρώπη, ειδικά όσον αφορά στο γεωεντοπισμό. Μετά τα smartphone, τα αυτοκίνητα είναι τα καλύτερα μέσα γεωεντοπισμού στον κόσμο. Υπάρχει μεγάλη αγορά γεωεντοπισμού μέσω αυτοκινήτων και θα υπάρξουν μηνύσεις, έρευνες ή πρόστιμα κατά εταιρειών του κλάδου εντός του έτους. Η τρίτη πρόβλεψη είναι πως ορισμένες εταιρείες θα εκμεταλλευτούν λύσεις ιδιωτικότητας και ασφάλειας ως πλεονέκτημα πώλησης σε καταναλωτές ή/και στόλους. Η ιδιωτικότητα και η προστασία δεδομένων εμπίπτουν στις δεσμεύσεις Περιβαλλοντικών, Κοινωνικών θεμάτων και Διακυβέρνησης. Προβλέπουμε πως οι σωστές εταιρείες θα κατανοήσουν πώς να μετατρέψουν τις τρέχουσες ρυθμιστικές υποχρεώσεις σε προτάσεις αξίας για τους πελάτες, τους επενδυτές και τα ενδιαφερόμενα μέρη. 59 ΜΑΡΤΙΟΣ 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=