Fleet Business #13

δεδομένων και τεχνολογιών συνδεδεμένων οχημάτων. Πέραν των πιθανών ατυχημάτων, υπάρχει το ευρύτερο θέμα σεβασμού της νομοθεσίας. Είναι μια θλιβερή πραγματικότητα ότι στην Ευρώπη, οι περισσότερες εταιρείες πιστεύουν λανθασμένα πως δεν ευθύνονται για την προστασία της ιδιωτικότητας των καταναλωτών με την προσθήκη δήλωσης αποποίησης ευθύνης στις συμβάσεις μίσθωσης ή πως οι καταναλωτές φταίνε όταν ρυθμίζουν τα τηλέφωνά τους και εκθέτουν τα δεδομένα τους. Εάν δεν αντιλαμβάνεστε τι εννοούμε, απλώς διαβάστε τους Όρους Παροχής Υπηρεσιών την επόμενη φορά που θα νοικιάσετε αυτοκίνητο. Ας είμαστε ξεκάθαροι: ο νόμος δεν αναφέρει κάτι τέτοιο. Ο GDPR και το ηλεκτρονικό απόρρητο αναφέρουν πως η επιχείρηση και όχι ο καταναλωτής είναι υπεύθυνη για τη διαγραφή των δεδομένων των προηγούμενων χρηστών πριν την ενοικίαση ή την πώληση του οχήματος. Η μη συμμόρφωση συνιστά παραβίαση του νόμου και των δεδομένων. Οι χρήστες πρέπει να ανατρέξουν στις οδηγίες του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Προστασίας Δεδομένων (EPDB), ειδικά για συνδεδεμένα οχήματα προ 1,5 έτους, το οποίο ανέφερε ότι όλα τα δεδομένα πρέπει να διαγραφούν. Ακόμα και η CARA δήλωσε στη λευκή βίβλο της περί δεδομένων οχημάτων ότι, στο πλαίσιο του remarketing, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων πρέπει να «αποπροσωποποιούν» τα αυτοκίνητα εν όψει διάθεσής τους. Δυστυχώς, δεν είμαστε βέβαιοι πως αυτό πραγματοποιείται επί του παρόντος, πάντως σίγουρα όχι ευρέως και σίγουρα όχι σε ικανοποιητικό επίπεδο συμμόρφωσης. Την επόμενη φορά που θα νοικιάσετε αυτοκίνητο ή θα δοκιμάσετε ένα όχημα προς πώληση ή θα συμμετάσχετε σε δημοπρασία και δείτε όλα τα δεδομένα των προηγούμενων χρηστών, σκεφθείτε πως το 4% των παγκόσμιων εσόδων αυτών των εταιρειών μπορεί να καταβληθεί ως πρόστιμο, για να μην αναφέρουμε τη φήμη τους και, στην περίπτωση δημοσίων εταιρειών, πιθανές παραπλανητικές δηλώσεις κινδύνου για τους επενδυτές. Πρέπει να πούμε πως η κάλυψη αυτών Η επιχείρηση και όχι ο καταναλωτής είναι υπεύθυνη για τη διαγραφή των δεδομένων των προηγούμενων χρηστών πριν την ενοικίαση ή την πώληση του οχήματος των κενών είναι εύκολη και δεν υπάρχει λόγος καθυστέρησης. Πώς προσεγγίζουν οι υπεύθυνοι στόλου το θέμα της ιδιωτικότητας; Τίθενται δύο θέματα προς επίλυση. Το πρώτο είναι ότι υπάρχουν πολλές προσωπικές πληροφορίες αποθηκευμένες σε αυτοκίνητα. Με άλλα λόγια: οι υπεύθυνοι στόλου πρέπει να αντιμετωπίζουν τα αυτοκίνητα σαν σκλη57 ΜΑΡΤΙΟΣ 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=