Fleet Business #13

Ο GDPR, ο κανονισμός της Ε.Ε. για την προστασία της ιδιωτικότητας υπήρξε ο καταλύτης για να εκφράσει ο παγκόσμιος κλάδος στόλου την άποψή του σχετικά με την ιδιωτικότητα, ανέφερε ο Andrea Amico. Ωστόσο, ο ιδρυτής και CEO της Privacy4Cars πιστεύει ότι οι στόλοι πρέπει να προσπαθήσουν πολύ ακόμα για να συμμορφωθούν με τον κανονισμό συλλογής δεδομένων οχημάτων. Και οι εταιρείες αυτοκινήτων πρέπει να μιμηθούν το «πρότυπο της Apple», καθιστώντας την ιδιωτικότητα επωφελή για τους πελάτες τους. Γιατί καθίσταται η ιδιωτικότητα σημαντική για τους στόλους; Η ιδιωτικότητα καθίσταται όλο και πιο σημαντική, ειδικά στην Ευρώπη. Ο GDPR (Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων), που δημοσιεύθηκε προ τριάμισι περίπου ετών, επέφερε σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίον οι επιχειρήσεις διαχειρίζονται τα δεδομένα καταναλωτών. Η διαφορά έγκειται στο ότι τα αυτοκίνητα τείνουν να αγνοηθούν, αλλά αυτό αλλάζει εξαιτίας δύο πραγμάτων: Ο κλάδος αδυνατούσε να ρυθμίσει την ποσότητα συλλογής δεδομένων από τα αυτοκίνητα. Έτσι, το θέμα της ιδιωτικότητας παρέμενε σκοπίμως στην αφάνεια. Επίσης, πολλοί εξακολουθούν να πιστεύουν ότι τα αυτοκίνητα απλώς σε μεταφέρουν από το σημείο Α στο Β. Η πραγματικότητα είναι πως τα αυτοκίνητα σε μεταφέρουν από το Α στο Β, καταγράφοντας τα πάντα. Το αυτοκίνητο είναι ένα γιγαντιαίο δίκτυο υπολογιστών, το οποίο αλληλοσυνδέεται όλο και περισσότερο. Αυτή η αντίληψη αλλάζει. Ο κόσμος συνειδητοποιεί πως τα χθεσινά αυτοκίνητα ήταν γραφομηχανές, ενώ τα σημερινά είναι φορητοί υπολογιστές, εξ ου και η ανάγκη επίλυσης πολλών θεμάτων ιδιωτικότητας και ασφάλειας. Αυτή η αντίληψη περιλαμβάνει και τους στόλους. Το ενδιαφέρον εκτείνεται από την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια έως τη συμμόρφωση στους κανονισμούς και τη σωστή διαχείριση των συμφερόντων των πελατών. Άρα, μας απασχολεί όλο και περισσότερο. Κάποτε είπατε ότι ο GDPR συνιστά την καλύτερη ευρωπαϊκή εξαγωγή. Γιατί; Εννοούσα πως ο GDPR επέφερε παγκόσμιες αλλαγές στην ιδιωτικότητα. Σήμερα, περίπου 130 χώρες σε όλο τον κόσμο διαθέτουν αυστηρούς κανονισμούς ιδιωτικότητας. Διάφορες άλλες χώρες, λαμβάνοντας ως παράδειγμα το GDPR, αντελήφθησαν πως μπορούν να θεσπίσουν αυστηρούς νόμους και η Ε.Ε. απαιτεί παροχή στοιχείων από τους εμπορικούς εταίρους και διαδικασία συλλογής ιδιωτικών και προσωπικών δεδομένων. Δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι οι πρώτοι κανονισμοί στην Αμερική θεσπίστηκαν από χώρες όπως το Μεξικό και ο Παναμάς, λόγω των ιδιαίτερων εμπορικών σχέσεων με την Ε.Ε. Επίσης, ο Καναδάς ήδη διέθετε καλή προστασία ιδιωτικότητας, αλλά τώρα ανεβάζει περαιτέρω τον πήχυ. Το ενδιαφέρον είναι πως παρόλο που η προστασία της ιδιωτικότητας στην Ευρώπη είναι θεωρητικά πολύ πιο αυστηρή, οι ευρωπαϊκές εταιρείες έπονται μέχρι στιγμής των ομολόγων τους στις ΗΠΑ και τον Καναδά, ειδικά στην αυτοκινητοβιομηχανία. Αλλά αυτό θα αλλάξει σύντομα. Ήταν πιο εύκολο να το αποφύγεις προ τριετίας από ό,τι σήμερα και θα δυσκολεύει διαρκώς, λόγω του μεγάλου αριθμού περιπτώσεων που προσέρχονται στα ευρωπαϊκά δικαστήρια. Ποιοι είναι οι κίνδυνοι στον κυβερνοχώρο που αντιμετωπίζουν οι στόλοι; Κατ’ αρχάς, επιτρέψτε μου να πω ότι οι κυβερνοεπιθέσεις αποτελούν κοινή πραγματικότητα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Τα συνδεδεμένα οχήματα που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές και οι εταιρείες τηλεματικής γίνονται τακτικά στόχοι απόσπασης δεδομένων. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με την εταιρεία κυβερνοασφάλειας αυτοκινήτων Upstream, η κλοπή δεδομένων κατέστη συνηθέστερη της κλοπής αυτοκινήτων εδώ και τρία χρόνια! Πάντα υπάρχουν επιθέσεις και διαρροές και ο κόσμος πρέπει να το συνειδητοποιήσει! Αυξάνονται επίσης οι περιπτώσεις παρακολούθησης και γενικά παρενόχλησης καταναλωτών από άτομα που κάνουν κατάχρηση ή κακή χρήση Η προστασία της ιδιωτικότητας ως «πλεονέκτημα πώλησης» ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ Η Privacy4Cars είναι η πρώτη (και μοναδική;) εταιρεία τεχνολογίας που επικεντρώνεται στον εντοπισμό και την επίλυση ζητημάτων απορρήτου δεδομένων σε όλο το οικοσύστημα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το Global Fleet συζήτησε το θέμα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων στο χώρο αυτό με τον ιδρυτή και CEO της εταιρείας, Andrea Amico. Andrea Amico 56 ΜΑΡΤΙΟΣ 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=