Στο άρθρο στο οποίο αναφέρεστε, εξετάσαμε δύο ηλικιακές ομάδες αυτοκινήτων και είδαμε πως οι ημέρες αποθεμάτων αρχίζουν να αυξάνονται περισσότερο για τα παλαιότερα αυτοκίνητα παρά για τα νεότερα. Αυτή είναι πρώιμη ένδειξη πως οι τιμές μπορεί να μειωθούν για τις ομάδες μεγαλύτερης ηλικίας έναντι των νεότερων και πάλι, αναλόγως. Οι ημέρες προς πώληση αποτελούν επίσης σημαντικό παράγοντα που πρέπει να λάβουν υπόψη οι remarketers κατά την τιμολόγηση. Θα πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα τις τάσεις τιμολόγησης και πωλήσεων ανά ηλικιακή ομάδα και να προσαρμόσουν τις τιμολογιακές τους πολιτικές αναλόγως. Η τρίτη σημαντική τάση που αναφέρατε ήταν η αύξηση νέων κατασκευαστών στην αγορά, μεταξύ των οποίων και πολλοί Aσιάτες. Γιατί παρατηρείται αυτό; Και ποιοι θα αποδειχθούν τελικά πιο επιτυχημένοι; Με την επιτυχημένη πορεία της Hyundai, της Kia, της Tesla και άλλων, κατασκευαστές και καταναλωτές κατέστησαν πιο ευέλικτοι στις επιλογές τους. Οι χώρες με ισχυρές εγχώριες μάρκες αυτοκινήτων άργησαν να προσαρμοστούν, αλλά ακόμη και σε αυτές, οι καταναλωτές είναι πλέον ενημερωμένοι. Η πανδημία και η κρίση προμηθειών λειτούργησαν ως καταλύτης στην επιθυμία των πελατών να επιλέξουν διαφορετική, μη εγχώρια μάρκα αυτοκινήτου. Ειδικά αν διαχειρίστηκαν καλύτερα τις δυσκολίες προμήθειας. Είναι πιο εύκολο για νέες καθιερωμένες μάρκες να αναπτυχθούν. Όταν πρόκειται για εντελώς νέες ασιατικές μάρκες, είναι δύσκολη η πρόβλεψη επιτυχίας. Ωστόσο, κάποιοι νέοι κατασκευαστές είναι ιδιαίτερα καθιερωμένοι στις εγχώριες αγορές τους και συγκαταλέγονται στους πιο ισχυρούς παγκοσμίως. Δεν βλέπω το λόγο για τον οποίο δεν θα μπορούσαν να επιτύχουν στην Ευρώπη. Αυτό που θεωρώ προβληματικό, είναι ο ανταγωνισμός αυξανόμενου αριθμού μαρκών στην ίδια αγορά. Σε παρόμοιο περιβάλλον, είναι δυσκολότερο και πιο δαπανηρό να πετύχει μια νέα μάρκα. Ας δούμε κάποιες άλλες σημαντικές τάσεις. Τα τρία κύρια θέματα που συζητήθηκαν στο Fleet Europe Remarketing Forum στο Δουβλίνο τον περασμένο Νοέμβριο, ήταν η ηλεκτροκίνηση, η ψηφιοποίηση και η διανομή (δηλαδή το πρότυπο υπηρεσίας διανομής). Ποιο θα είναι πιο σημαντικό το 2023; Πιστεύω πως όλα θα αποκτήσουν μεγάλη σημασία στο εγγύς μέλλον. Η τάση ηλεκτροκίνησης είναι σαφής, αλλά η υποδομή είναι πλέον η σημαντικότερη πρόκληση. Η ψηφιοποίηση των οχημάτων πραγματοποιείται σταδιακά. Αυτός είναι ένας από τους λόγους της επιτυχίας της Tesla και θα υπάρξει ισχυρή ανάπτυξη σε αυτόν τον τομέα για όλες τις μάρκες. Οι λειτουργίες κατ’ απαίτηση είναι ένα από τα ψηφιακά χαρακτηριστικά που θα διατίθενται όλο και περισσότερο και πιστεύω με επιτυχία. Τέλος, το πρότυπο υπηρεσίας διανομής είναι το πρότυπο πωλήσεων και διανομής που επιτρέπει πολυκαναλική, απρόσκοπτη και Tο πρότυπο υπηρεσίας διανομής είναι το πρότυπο πωλήσεων και διανομής που επιτρέπει πολυκαναλική, απρόσκοπτη και αδιαπραγμάτευτη εμπειρία πελατών αδιαπραγμάτευτη εμπειρία πελατών. Θα χρειάζεται στην αγορά νέων αυτοκινήτων, όπου πρώτα θα δοκιμαστεί. Η καινοτομία ορίζει τη ζωή ή το θάνατο του μέλλοντος του remarketing και παρ’ όλα αυτά είναι δύσκολο να προβλέψουμε τις τάσεις που θα κάνουν την κρίσιμη διαφορά τα επόμενα χρόνια. Πώς μπορούν οι remarketers να αντιμετωπίσουν αυτήν την αβεβαιότητα; Εάν διαχειρίζεστε χαρτοφυλάκια παγίων, η διαφοροποίηση είναι ευλογία. Το ίδιο ισχύει και για τα χαρτοφυλάκια οχημάτων, τα οποία μετασχηματίζονται από κυρίως ντίζελ σε έναν πολύ διαφορετικό συνδυασμό τύπων κινητήρων και μαρκών. Αυτό είναι θετικό. Επιπλέον, καθώς το ταξίδι εμπειρίας του πελάτη γίνονται πιο ψηφιακό –τόσο για τα νέα όσο και για τα μεταχειρισμένα οχήματα– υπάρχει ανάγκη για πιο ευέλικτο και σαφή καθορισμό τιμών. Το περιθώριο διαπραγμάτευσης σε ένα ψηφιακό περιβάλλον πωλήσεων είναι ανύπαρκτο ή σχεδόν μηδενικό. Έτσι, αυξάνεται η διαφάνεια των τιμών. Για να ανταγωνιστεί κάποιος σε ένα τέτοιο περιβάλλον, απαιτείται εξαιρετικά περίπλοκη γνώση τιμολόγησης, αλγόριθμοι τιμολόγησης και κατάλληλα εργαλεία. Καλύτερες προμήθειες οχημάτων, ιδιαίτερα υψηλές τιμές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και ασιατικές μάρκες στις ευρωπαϊκές αγορές: αυτές είναι οι τρεις κύριες τάσεις που θα επηρεάσουν το remarketing το 2023, προβλέπει ο Δρ Christof Engelskirchen, Chief Economist του Autovista Group, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον Frank Jacobs του Fleet Europe. 53 ΜΑΡΤΙΟΣ 2023
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=