Fleet Business #13

Δρ Engelskirchen, σε μια ανάρτηση στο blog της Autovista στα τέλη του περασμένου έτους, περιγράφετε τις τρεις τάσεις που θα επηρεάσουν το remarketing το 2023. Η πρώτη είναι η μείωση των περιορισμών προμήθειας νέων οχημάτων. Μπορείτε να το αναλύσετε; Θα υπάρξει μείωση των περιορισμών προμήθειας, που θα συμβάλει στην ικανοποίηση κάποιων παλιών παραγγελιών. Για παράδειγμα, η ετήσια ποσοστιαία μεταβολή των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων έναντι του περσινού Νοεμβρίου ήταν +39% στην Πορτογαλία, +31% στη Γερμανία, +24% στο Ηνωμένο Βασίλειο, +15% στην Ιταλία, 10 % στην Ισπανία και περίπου 8%-9% στην Πολωνία και την Τσεχία. (Σ.Σ.: Η συνολική αγορά νέων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. αυξήθηκε κατά 16,3% τον Νοέμβριο, για τέταρτο συνεχόμενο μήνα ανάπτυξης σε ετήσια βάση και η αύξηση συνεχίστηκε τόσο τον Δεκέμβριο του 2022, όσο και τον Ιανουάριο του 2023). Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων είναι χαμηλότερες το 2022 σε σύγκριση με το 2021. Αλλά προβλέπουμε ότι το 2023 θα αποδειχθεί σημαντικά υψηλότερο από το 2022. Σε ολόκληρη την Ευρώπη, υπολογίζουμε κατ’ ελάχιστον αύξηση 14% των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων σε ετήσια βάση το 2023. Γιατί; Οι περιορισμοί προμηθειών θα αμβλυνθούν φέτος, αλλά δεν θα εξαφανιστούν εντελώς. Απλώς, οι κατασκευαστές έμαθαν να διαχειρίζονται καλύτερα τους περιορισμούς. Για παράδειγμα, διαμορφώνοντας αναλόγως τα οχήματα ή αφαιρώντας ορισμένες προαιρετικές επιλογές ή παραλλαγές. Υπάρχει όμως ένα θέμα. Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών είναι μειωμένη και ως εκ τούτου αναμένουμε μείωση της ζήτησης. Αυτές είναι οι συνέπειες της αυστηρής νομισματικής πολιτικής. Και αυτό, με τη σειρά του, μπορεί να επηρεάσει τη συγκράτηση των τιμών που εφάρμοσαν οι κατασκευαστές την περίοδο 2020-2022. Τι σημαίνει αυτό για το remarketing; Σήμερα, οι υπολειμματικές αξίες (RV) εξομαλύνονται. Στο Ηνωμένο Βασίλειο υπήρξε έντονη διόρθωση προς τα κάτω, αλλά αυτό οφείλεται στο ότι οι RV αυξάνονταν ταχύτερα στο Ηνωμένο Βασίλειο από ό,τι σε άλλες αγορές. Στις άλλες χώρες θα υπάρξει διόρθωση προς τα κάτω την επόμενη διετία, καθώς η ελλιπής προμήθεια ελκυστικών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων φέρνει πολύ υψηλές τιμές. Αλλά δεν προβλέπουμε κατάρρευση των RV. Η προμήθεια είναι περιορισμένη τα τελευταία τρία χρόνια και αυτό θα διατηρήσει το επίπεδο των RV. Η δεύτερη τάση που θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στο remarketing το 2023, είναι η αυξημένη πίεση στις τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, όπως προβλέπετε. Επισημαίνετε πως η περιορισμένη προμήθεια μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι ένας από τους παράγοντες αύξησης των τιμών και πως αυτή η τάση θα συνεχιστεί το 2023 – αλλά με μεγαλύτερη πίεση στις τιμές των παλαιότερων οχημάτων… Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι τιμές των παλαιότερων αυτοκινήτων αυξάνονταν συνεχώς, περισσότερο από των νεότερων μοντέλων. Όσο πιο παλιό ήταν το όχημα, τόσο μεγαλύτερη ήταν συγκριτικά η αύξηση της τιμής. Ένας λόγος για αυτό ήταν η μεγαλύτερη ζήτηση για προσιτά – δηλαδή παλαιότερα– μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ως μέσον αποφυγής χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς. Και υπήρξε επίσης μεγάλη ζήτηση εισαγομένων. Σήμερα, πολλά ελκυστικά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν πουληθεί και οι αγοραστές που έπρεπε να συμβιβαστούν με την αγορά ενός μεταχειρισμένου, πρέπει πλέον να συμβιβαστούν ακόμα περισσότερο και να πληρώσουν εξίσου υψηλές τιμές. Έχετε στοιχεία ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί ή θα αντιστραφεί; Η ελαστικότητα των τιμών είναι μεγαλύτερη στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, αναλόγως της ηλικίας τους. Οι τάσεις remarketing του 2023 REMARKETING Δρ Christof Engelskirchen Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι τιμές των παλαιότερων αυτοκινήτων αυξάνονταν συνεχώς, περισσότερο από των νεότερων μοντέλων και υπήρξε μεγάλη ζήτηση εισαγομένων 52 ΜΑΡΤΙΟΣ 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=