εφαρμόζει ήδη κάποια, όπως μείωση ή κατάργηση των φόρων αγοράς και ταξινόμησης. Ως αποτέλεσμα αυτών των πρωτοβουλιών, η Γαλλία σημείωσε άνοδο πωλήσεων EV. Οι μέσες εκπομπές CO2 (με το πρότυπο NEDC) των αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν το 2020 ήταν 96,8 γρ/χλμ έναντι 111,5 γρ/χλμ το 2019. Αυτή η σοβαρή μείωση οφείλεται στην αύξηση των ταξινομήσεων ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων. ΥΨΗΛΉ Η ΕΠΙΔΌΤΗΣΗ ΑΓΟΡΆΣ EV ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΊΑ Η γερμανική κυβέρνηση θέσπισε σειρά φορολογικών μέτρων για να δώσει κίνητρα υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων και παρέχει από τις υψηλότερες επιδοτήσεις αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Τα εταιρικά αυτοκίνητα χαίρουν διαφόρων φορολογικών πλεονεκτημάτων υπό μορφή διαγραφής αποσβέσεων, εκπτώσεων ΦΠΑ και ήπιας φορολόγησης παροχών. Σε αντίθεση με τα συστήματα bonus-malus που υπάρχουν σε πολλές γειτονικές χώρες, η Γερμανία εφαρμόζει σύστημα «πριμοδότησης άνευ κυρώσεων». Η χώρα σημείωσε κάθετη αύξηση πωλήσεων EV και έχει ήδη πιάσει το στόχο του ενός εκατομμυρίου ταξινομήσεων EV εντός του 2022. Η ΝΟΡΒΗΓΊΑ ΈΧΕΙ ΤΗΝ ΥΨΗΛΌΤΕΡΗ ΔΙΕΊΣΔΥΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΏΝ ΟΧΗΜΆΤΩΝ Τέλος, η Νορβηγία, η χώρα με τη μεγαλύτερη διείσδυση EV στον κόσμο, αποτελεί άλλο ένα εξαιρετικό παράδειγμα φορολόγησης για τόνωση της υιοθέτησης. Η νορβηγική κυβέρνηση θέσπισε γενναίες φορολογικές απαλλαγές και κίνητρα, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης τελών ταξινόμησης, της απαλλαγής των ηλεκτρικών οχημάτων από ετήσια τέλη κυκλοφορίας και της μείωσης φόρου επί των πωλήσεων EV. Όπως ήταν αναμενόμενο, αυτά τα μέτρα οδήγησαν σε αύξηση των πωλήσεων και τα BEV αντιπροσώπευαν το 80% των νέων ταξινομήσεων στη χώρα το 2022. Ωστόσο, μετά την τόσο υψηλή διείσδυση, η Νορβηγία μείωσε τα κίνητρά της την τελευταία διετία. Για πολύ καιρό στη Νορβηγία, τα EV εξαιρούνταν του ΦΠΑ και του υψηλού φόρου αγοράς νέων αυτοκινήτων. Από την 1η Ιανουαρίου, η απαλλαγή ΦΠΑ κατά 25% για αγορά νέων EV ισχύει μόνο για τις πρώτες 500.000 νορβηγικές κορώνες. Από το 2023 θεσπίστηκε επίσης φόρος αγοράς βάσει του βάρους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ακόμα, εθνικός κανονισμός προβλέπει πως οι τοπικές αρχές δεν μπορούν να χρεώνουν στα διόδια περισσότερο από 70% επιπλέον σε αυτοκίνητα ορυκτών καυσίμων σε σχέση με τα EV. Τα EV πληρώνουν το πολύ 50% του κόστους των πορθμείων. Ωστόσο, από το 2022 όλα τα δημόσια αυτοκίνητα πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών. Το ίδιο θα ισχύει και για τα αστικά λεωφορεία από το 2025. ΆΛΛΑ ΚΊΝΗΤΡΑ Η Ευρώπη πρωτοπορεί στη χρήση της φορολόγησης ως μέσου προώθησης στην υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων. Ορισμένες χώρες θέσπισαν προοδευτικές, ολοκληρωμένες φορολογικές πολιτικές για να αυξήσουν την οικονομική προσιτότητα και την ελκυστικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων. ΣΗΜΕΡΙΝΉ ΚΑΤΆΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΈΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΈΣ ΠΩΛΉΣΕΩΝ EV ΣΕ ΣΤΌΛΟΥΣ Παρά την πίεση των εφοδιαστικών αδιεξόδων και της ενεργειακής κρίσης, οι πωλήσεις εταιρικών στόλων κατάφεραν να αυξηθούν στην Ευρώπη κατά 3,5% το 2022. Ωστόσο, τα plug-in υβριδικά σημείωσαν αρνητικά αποτελέσματα (-3,4%), παραχωρώντας τη θέση τους στα αμιγώς ηλεκτρικά, τα οποία κατάφεραν να τριπλασιάσουν το μερίδιό τους (+34,3%). Ως εκ τούτου, στις 15 ευρωπαϊκές αγορές που παρακολουθεί η Dataforce, τα plug-in, τα υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα Τα BEV είναι ιδιαίτερα ελκυστικά, όταν μπορούν να αποφευχθούν οι υψηλοί φόροι ή η τιμή αγοράς μειώνεται με επιδοτήσεις 48 ΜΑΡΤΙΟΣ 2023
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=