6ΜΠΟΡΕΊ ΈΝΑΣ ΣΤΌΛΟΣ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΈΨΕΙ ΤΗ ΧΡΉΣΗ ΚΑΥΣΊΜΩΝ ΣΕ ΕΚΠΟΜΠΈΣ ΑΕΡΊΩΝ ΘΕΡΜΟΚΗΠΊΟΥ; Η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να προσφέρει εναλλακτική πηγή υπολογισμού εκπομπών, με διαθέσιμα στοιχεία για τα αέρια θερμοκηπίου που παράγονται από την καύση ενός λίτρου βενζίνης, ντίζελ, βιοντίζελ, βιοαιθανόλης και συμπιεσμένου φυσικού αερίου. Ωστόσο, για να χρησιμοποιηθούν αυτά τα στοιχεία με ακρίβεια απαιτείται λεπτομερέστερη ανάλυση της χρήσης καυσίμου. Χρειάζεται ένα σωστό εργαλείο αναφοράς σχετικά με τη χρήση του οχήματος ή να αναφέρουν οι εργαζόμενοι πόσα χιλιόμετρα διανύουν για επαγγελματικούς λόγους, μετακινήσεις προς και από την εργασία και ιδιωτικά. Μόνον οι επαγγελματικές μετακινήσεις και οι μετακινήσεις προς και από την εργασία υπολογίζονται στο αποτύπωμα άνθρακα μιας εταιρείας. 7ΤΙ ΕΊΝΑΙ ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΈΣ ΠΕΔΊΟΥ 1, 2 ΚΑΙ 3; Τα Πεδία (Scopes) αποτελούν τη βάση αναφοράς αερίων θερμοκηπίου και περιλαμβάνουν τρεις κατηγορίες εκπομπών. uΤο Πεδίο 1 αναφέρεται στις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου που παράγονται απευθείας από την εταιρεία, όπως τα καύσιμα των οχημάτων της. uΤο Πεδίο 2 περιλαμβάνει τις έμμεσες εκπομπές που προκύπτουν από την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας της επιχείρησης, συμπεριλαμβανομένης της επαναφόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. uΤο Πεδίο 3 καλύπτει τις εκπομπές των πρώτων υλών και των προϊόντων που προμηθεύεται η εταιρεία, αλλά και τις εκπομπές των προϊόντων που κατασκευάζει. Σύμφωνα με το Energy Advice Hub, οι εκπομπές του Πεδίου 3 αντιπροσωπεύουν περίπου το 80% με 97% των συνολικών εκπομπών μιας μεγάλης επιχείρησης. Οι εκπομπές των Πεδίων 1 και 2 πρέπει να αναφέρονται σήμερα από τις μεγάλες εταιρείες, αλλά όχι του Πεδίου 3, αν και οι εταιρείες που έχουν αποφασίσει να επιτύχουν μηδενικές εκπομπές πρέπει να τις καταγράφουν για να αντιληφθούν τον πλήρη αντίκτυπό τους στην κλιματική αλλαγή. 8ΤΑ ΟΧΉΜΑΤΑ ΣΤΌΛΟΥ ΕΊΝΑΙ ΠΆΝΤΑ ΣΤΟ ΠΕΔΊΟ 1; Όχι. Τα οχήματα που ανήκουν ή μισθώνονται περιλαμβάνονται στο Πεδίο 1, αλλά τα οχήματα λειτουργικής μίσθωσης (leasing) αναφέρονται στο Πεδίο 3 επειδή ανήκουν στην εταιρεία leasing. 9ΠΏΣ ΥΠΟΛΟΓΊΖΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΉΣΕΙΣ ΤΙΣ ΜΕΤΑΚΙΝΉΣΕΙΣ ΑΠΌ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΊΑ; Η μετακίνηση από και προς την εργασία θεωρείται υπηρεσία που επιτρέπει τη λειτουργία της επιχείρησης και υπολογίζεται στις εκπομπές του Πεδίου 3. Αυτό καλύπτει τους εργαζομένους με εταιρικά ή ιδιόκτητα αυτοκίνητα, καθώς και τις μετακινήσεις με λεωφορεία και τρένα. 10ΠΏΣ ΜΠΟΡΕΊ ΈΝΑΣ ΣΤΌΛΟΣ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΉΣΕΙ BUSINESS CASE ΟΧΗΜΆΤΩΝ ΧΑΜΗΛΌΤΕΡΩΝ ΕΚΠΟΜΠΏΝ ΡΎΠΩΝ; Λόγω της επένδυσης που απαιτείται για δημιουργία σωστής υποδομής ηλεκτρικών οχημάτων, όπως φορτιστές γραφείου και κατοικίας και του γεγονότος ότι σε κάποιες χώρες τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο ακριβά από τα αυτοκίνητα βενζίνης ή ντίζελ, οι στόλοι πρέπει να αποδεχθούν πως την πρώτη διετία το κόστος τους θα αυξηθεί, επομένως οι υπεύθυνοι στόλου πρέπει να αλλάξουν τις προβλέψεις τους από τα τρία με πέντε στα πέντε με 10 χρόνια, όταν τα EV θα φθηνύνουν. Η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να προσφέρει εναλλακτική πηγή υπολογισμού εκπομπών, με διαθέσιμα στοιχεία για τα αέρια θερμοκηπίου που παράγονται από την καύση ενός λίτρου βενζίνης, ντίζελ, βιοντίζελ, βιοαιθανόλης και συμπιεσμένου φυσικού αερίου 33 ΜΑΡΤΙΟΣ 2023
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=