Fleet Business #13

Η διαδικασία Προμηθειών έχει εξελιχθεί σημαντικά και θα συνεχίσει. Οι βιώσιμες προμήθειες είναι ένα καλό παράδειγμα προσαρμογής των εμπειρογνωμόνων στην πραγματικότητα που τους περιβάλλει. uΒιώσιμες Προμήθειες Οι Βιώσιμες Προμήθειες είναι διαδικασία κατά την οποία λαμβάνονται υπόψη τα οφέλη για την εταιρεία, αλλά και τα οφέλη για την κοινωνία και την τοπική οικονομία, με περιορισμό της ζημιάς στο περιβάλλον. Ακούγεται εύκολο, αλλά περιλαμβάνει πολύπλοκες παραμέτρους, όπως δεοντολογικές προμήθειες, ευ ζην, κυκλική οικονομία και ανθεκτικότητα. Η διαδικασία προμηθειών χρησιμοποιεί τεχνικές όπως η βαθμολόγηση Ecovadis και η τήρηση των Κωδίκων Δεοντολογίας, στο πλαίσιο της εργαλειοθήκης για την εφαρμογή βιώσιμων προμηθειών. uΕμπορευματοποίηση Η εμπορευματοποίηση είναι μια ακόμα τάση που αξίζει προσοχής. Η προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών γίνεται όλο και περισσότερο μέσω πλατφορμών όπως η Coupa ή η Ariba. Αυτό έχει κάποιες σημαντικές επιπτώσεις στο οικοσύστημα του στόλου. Κατ’ αρχάς, σταδιακή μετάβαση από το χρήστη-επιλογέα, σε τυποποιημένες πολιτικές. Έτσι, υποστηρίζονται οι ψηφιακές προμήθειες και ελέγχεται αποτελεσματικά η μετάβαση σε βιώσιμο στόλο. Επιπλέον, είναι καλύτερο για ομαδοποιημένες παραγγελίες. uΨηφιοποίηση Με την αυξημένη χρήση αυτών των πλατφορμών και τη συγκέντρωση της διαχείρισης στόλου, προκύπτει μεγαλύτερη ανάγκη ψηφιοποίησης. Οι κατασκευαστές, οι πάροχοι υποδομής φόρτισης και οι εταιρείες leasing έκαναν το πρώτο βήμα (καθοδική ψηφιοποίηση) και παρέχουν κάποιο είδος ψηφιακής πλατφόρμας, συνήθως μια εφαρμογή κινητού τηλεφώνου. Το επόμενο βήμα (ανοδική ψηφιοποίηση) βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο. Ορισμένοι πάροχοι διαχείρισης στόλου καταβάλλουν έντονες προσπάθειες για ψηφιακή ενοποίηση διαφόρων δεδομένων, αλλά το κάνουν με διάφορες λύσεις: η εφοδιαστική αλυσίδα είναι απρόθυμη να παρέχει API ή να εργαστεί για παροχή δεδομένων ενιαίας μορφής. Ωστόσο, οι προμήθειες κατανοούν την ανάγκη ψηφιακής άντλησης δεδομένων, ειδικά για τη διαχείριση παγκόσμιου στόλου από ένα Κέντρο Αριστείας. uΕξοικονόμηση Οι προμήθειες πρέπει να εξοικονομήσουν πόρους, έστω και λιγότερους από πριν μερικά χρόνια. Στην πραγματικότητα αυτό δεν είναι δυνατόν: τα παραδοσιακά αγαθά και υπηρεσίες (αυτοκίνητα, καύσιμα, συμβάσεις leasing) είναι ακριβότερα και δεν επαρκούν πλέον για τη λειτουργία του στόλου. Η υποδομή φόρτισης, οι υπηρεσίες διαχείρισης στόλου, η τηλεματική, διευκολύνουν και είναι απαραίτητες, χωρίς σημαντικό αντίκτυπο στη συνολική απόδοση της επένδυσης (ROI) του στόλου. Με άλλα λόγια, δεν υπάρχει εξοικονόμηση όταν αγοράζεις περισσότερα και ακριβότερα στοιχεία. Η μόνη διέξοδος είναι η μείωση μεγέθους του στόλου και αυτό επιφέρει κάτι ανεπιθύμητο: να μη λαμβάνουν κάποιοι εργαζόμενοι εταιρικό αυτοκίνητο. Τάσεις 2023 ΒΙΏΣΙΜΕΣ ΠΡΟΜΉΘΕΙΕΣ, ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΊΗΣΗ, ΨΗΦΙΟΠΟΊΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΣΜΌΣ ΕΥΚΑΙΡΊΕΣ EV ΑΝΆ ΤΟΝ ΚΌΣΜΟ Οι διεθνείς στόλοι που διαθέτουν πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης πρέπει να εξασφαλίσουν τρία κριτήρια: uΠρώτον, ότι υπάρχουν EV για τις λειτουργικές απαιτήσεις της επιχείρησης. uΔεύτερον, ότι υπάρχουν λύσεις φόρτισης γι’ αυτά τα οχήματα. uΚαι τρίτον, ότι οι προβλέψεις συνολικού κόστους ιδιοκτησίας των EV καλύπτονται. Ο τρόπος αντιμετώπισης αυτών των κριτηρίων διαφέρει ανά χώρα. Υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις ως προς την ετοιμότητα για EV, που οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην κυβερνητική πολιτική. Σύμφωνα με το 78% των στόλων της EV100: «Οι υποστηρικτικές πολιτικές των αρχών των πολιτειών, των περιφερειών και των πόλεων είναι ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία του σωστού πολιτικού κλίματος για συστηματική αλλαγή». Οι χώρες που έθεσαν προθεσμίες σταδιακής κατάργησης κινητήρων εσωτερικής καύσης και θέσπισαν κίνητρα αγοράς EV και εγκατάστασης υποδομής φόρτισης είναι οι πλέον έτοιμες για EV. 12 ΜΑΡΤΙΟΣ 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=