ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT • ΜΑΡΤΙΟΣ 2023 • # 13 DIRECTION BUSINESS NETWORK ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤA FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Στρατηγική και τάσεις του 2023 παγκοσμίως ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΟΛΟΥ Εξηλεκτρισμός στόλου eLCV Κινητικότητα ως υπηρεσία και πλεονεκτήματα MAAS Τάσεις και όσα πρέπει να γνωρίζετε REMARKETING
Ένας άλλος κόσμος Από την έναρξη της πανδημίας, τρία χρόνια πριν, οι επιδόσεις του κλάδου, καθώς και όλα όσα συμβαίνουν, συγκρίνονται με εκείνη την πρότερη εποχή. Είναι σωστό αυτό; Περιμένουμε να έρθει μια στιγμή που όλα θα μοιάζουν όπως ήταν πριν; Μάλλον δύσκολο φαίνεται. Ο κόσμος δεν προχωράει με τον ίδιο τρόπο, κάνει βήματα σε μια μη χαρτογραφημένη χορογραφία, πίσω, πλάι, μπροστά, αναλόγως συνθηκών: ελλείψεων, αλλαγών, συγχωνεύσεων, τεχνολογικών εξελίξεων, ρυθμιστικών κανόνων και μιας, εκ των πραγμάτων, βεβιασμένης μετάβασης. Η περσινή χρονιά ήταν περίεργη και για τους στόλους για τους γνωστούς λόγους. Τα προβλήματα διαθεσιμότητας οχημάτων συνεχίστηκαν, ελλείψεις παρουσιάστηκαν ακόμα και σε ανθρώπους –αυτοκινητοβιομηχανίες προτίθενται να εκπαιδεύσουν δικούς τους οδηγούς φορτηγών– ενώ η ζήτηση για τα EV παρέμεινε υψηλή. Οι ελλείψεις θα εξακολουθήσουν, σύμφωνα με την Gartner, που θεωρεί πως το 2023 είναι η στιγμή της αλήθειας για τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV), καθώς «διάφοροι παράγοντες θα δοκιμάσουν την αποφασιστικότητα κυβερνήσεων και αυτοκινητοβιομηχανίας στην προώθησή τους», ενώ η «παγκόσμια υποδομή φόρτισης εξακολουθεί να έχει πολλά κενά κάλυψης και η μέση ποιότητα υπηρεσιών δεν είναι καλή». Πώς μεταφράζεται αυτό για τους στόλους θα φανεί, αλλά είναι σχεδόν βέβαιο πως θα συνεχίσουν να υποφέρουν από την έλλειψη διαθέσιμων οχημάτων. Τι πρέπει να γίνει; Οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στις επόμενες σελίδες του τεύχους μπορεί να σας βοηθήσουν να αποφασίσετε. Θα διαβάσετε για τη στρατηγική και τις τάσεις του οικοσυστήματος στόλου, καθώς και τις προβλέψεις ηγετών του leasing. Επισκόπηση των νέων μοντέλων BEV και αφιέρωμα στον εξηλεκτρισμό του στόλου LCV. Έναν οδικό χάρτη που αποσαφηνίζει κάθε παρερμηνεία για την Κινητικότητα ως Υπηρεσία και τα βήματα για την υλοποίησή της. Τις τάσεις remarketing και όσα πρέπει να γνωρίζετε για το remarketing των EV. Έναν δεκάλογο υπολογισμού των επιπτώσεων του στόλου και των αερίων θερμοκηπίου. Αποδεδειγμένες στρατηγικές μεγάλων επιχειρήσεων για τη μείωση του κόστους και πώς επιλύεται το ζήτημα της αξιοπιστίας των σημείων φόρτισης. Τις επιδοτήσεις των ευρωπαϊκών χωρών για τα EV που μειώνονται σταδιακά. Τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι στόλοι από τα προσωπικά δεδομένα των συνδεδεμένων οχημάτων. Ακόμα, θα βρείτε μια συνέντευξη του επικεφαλής εταιρικών πωλήσεων της BYD, της μεγαλύτερης κινεζικής εταιρείας BEV που δραστηριοποιείται με αξιώσεις στην ευρωπαϊκή αγορά. Μια ανάλυση για τον ευρωπαϊκό τομέα διύλισης που περνά από τα ορυκτά καύσιμα στα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και τα e-fuels. Τέλος, στοιχεία για τις παγκόσμιες και τις ελληνικές πωλήσεις επαναφορτιζόμενων οχημάτων. Καλή ανάγνωση! Λίνα Τσαγκαράκη - Ξένου ΕΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ CHIEF ΕDITOR FLEET UNIT ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ-ΞΕΝΟΥ l.tsagaraki@direction.gr ΒUSINESS DEVELOPMENT MANAGERS KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr COPY EDITOR ΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ PRODUCTION MANAGER ΒΑΣΙΛΗΣ ΘΥΜΙΑΝΟΣ ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ - ΣΚΙΤΣΑ ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΙΟΥ DIRECTOR ACCOUNTING ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΥΠΈYΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΏΝ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ ISSN έντυπης έκδοσης 2653-9918 ISSN ηλεκτρονικής έκδοσης 2732-7906 Μ. Ασίας 43 | 152 33 | Χαλάνδρι T: 210.77.12.400 | F: 210 77.85.097 e-mail: info@direction.gr www.direction.gr ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ FOR INTERNATIONAL FLEET & MOBILITY LEADERS THE EXECUTIVE NETWORK 3 ΜΑΡΤΙΟΣ 2023
Fleet Business Market..........................6 ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΟΛΟΥ Στρατηγική και τάσεις του 2023................................... 10 Νέα μοντέλα BEV 2023....................16 LEASING Οι προβλέψεις τεσσάρων ηγετών του κλάδου για το 2023.................. 20 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Η BYD βρίσκεται σε μοναδική θέση...............................24 eLCV Ο εξηλεκτρισμός του στόλου ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων............26 Μοντέλα eLCV και η διαθεσιμότητά τους................28 ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ Πώς να υπολογίσετε τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του στόλου σας............32 MAAS Η κινητικότητα ως υπηρεσία και τα πλεονεκτήματά της...............34 Τα 5 πλεονεκτήματα της MaaS.................................................36 Εμπόδια σε μια πανευρωπαϊκή υπερεφαρμογή κινητικότητας.......37 Η «νέα MaaS» θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στον τρόπο μετακίνησης.................38 Η αυτοματοποίηση τροφοδοτεί την επανάσταση MaaS των στόλων..............................40 Τα σωστά βήματα για την υλοποίηση Προϋπολογισμού Κινητικότητας.........................................41 ΦΟΡΤΙΣΗ Αξιοπιστία φορτιστή EV και περιορισμοί ισχύος.................... 44 ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ EV ΤΟ 2023 Καιρός για ηλεκτροκίνηση............. 46 REMARKETING Οι τάσεις remarketing του 2023..................................................52 Όσα πρέπει να γνωρίζετε για το remarketing των EV.............54 ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ Η προστασία της ιδιωτικότητας ως «πλεονέκτημα πώλησης».........56 ΜΕΙΩΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ Οι στρατηγικές των Global Fleet Managers........... 60 ΤΟ ΜΈΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΉΣ ΔΙΎΛΙΣΗΣ Η στρατηγική «πρώτα τα βιοκαύσιμα, αργότερα τα e-fuels» του ευρωπαϊκού τομέα διύλισης.....................................62 ΤΑ ΜΕΓΕΘΗ ΤΩΝ EV Πωλήσεις EV το 2022...................... 64 4 ΜΑΡΤΙΟΣ 2023 INDEX
contact: +30 211 95 50 000 leasing.sixt.gr EXPECT BETTER!
Ηλεκτρονικός έλεγχος ανύψωσης EV και PBV Θα διατεθεί σύντομα στην αγορά από τη Hyundai Mobis νέο σύστημα αυτόματης ανύψωσης οχημάτων, αναλόγως αναγκών, π.χ., προστασία μπαταριών, αύξηση αυτονομίας και διευκόλυνση επιβίβασης και αποβίβασης. Το σύστημα εφαρμόζεται στα EV και PBV (οχήματα ειδικού σκοπού), αλλά και στα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων και αναμένεται να βελτιώσει την οδηγική απόδοση και να επιφέρει προσιτές τιμές, ασφάλεια και πρακτικότητα. E-fuels Ευρωπαίοι πολιτικοί και αυτοκινητοβιομηχανίες προωθούν τα e-fuels ως εναλλακτική λύση στα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης μπαταρίας. Το επιχείρημα για τα υγρά καύσιμα, που δημιουργούνται με τη χρήση ανανεώσιμης ενέργειας για πρόσμιξη δεσμευμένου CO2 και υδρογόνου, είναι ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν στους υπάρχοντες κινητήρες καύσης, διατηρώντας έτσι τις ευρωπαϊκές θέσεις εργασίας παραγωγής κινητήρων. Το αντεπιχείρημα είναι ότι τα e-fuels είναι ακριβά, ενεργοβόρα, δεν παράγονται σε ικανές ποσότητες προς το παρόν και διατηρούν την τεχνολογία έντασης άνθρακα. Τα μεγέθη της αγοράς Αποχαιρετισμός στα οχήματα ICE Υπάρχουν σαφείς ενδείξεις παγκόσμιας ανάκαμψης των πωλήσεων αυτοκινήτων από την πανδημία, την έλλειψη ημιαγωγών και άλλες κρίσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ωστόσο, καθίσταται όλο και πιο σαφές ότι οι πωλήσεις οχημάτων εσωτερικής καύσης (ICE) δεν προβλέπεται να επανέλθουν στα προ πανδημίας επίπεδα. Βάσει των στοιχείων του 2022, το Bloomberg NEF πιστεύει πως η παγκόσμια αγορά οχημάτων εσωτερικής καύσης κορυφώθηκε το 2017 και βρίσκεται πλέον σε διαρθρωτική παρακμή. u Η Opel, με 13,2%, πέτυχε τον Ιανουάριο το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς της στην Ελλάδα την τελευταία δεκαετία. u Το 33,8% της ελληνικής αγοράς τον Ιανουάριο και το 31,9% τον Φεβρουάριο του 2023 καλύφθηκε από τις μάρκες του Ομίλου Συγγελίδη. u Το Tesla Model Y ήταν το BEV με τις περισσότερες πωλήσεις (7.174 μονάδες) στην Ε.Ε. τον Ιανουάριο του 2023 (JATO Dynamics). u Το Peugeot 208 ήταν το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη (E.Ε.+Η.Β.+ΕΖΕΣ) το 2022 (JATO Dynamics). u Το Volvo XC40 BEV-PHEV ήταν το κορυφαίο μοντέλο της ελληνικής αγοράς επαναφορτιζόμενων τον Ιανουάριο του 2023 με 19,17% και συνολικά το 2022 με 8,04%. u Κυρίαρχη της ελληνικής αγοράς το 2022 η Toyota με 14,1%. u Κυρίαρχη της ευρωπαϊκής αγοράς η Volkswagen με 11,1%. u Κορυφαία σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο για 3η συνεχόμενη χρονιά η Toyota - πούλησε 10,5 εκατομμύρια οχήματα το 2022. u Μέχρι το 2035, η αυτόνομη οδήγηση θα μπορούσε να δημιουργήσει έσοδα 300 - 400 δισ. δολαρίων (McKinsey). u Η ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων μπαταρίας (E.Ε. +Η.Β.+ΕΖΕΣ) αυξήθηκε 26% πέρυσι, φτάνοντας τις 4.152 μονάδες από 3.282 το 2021 (Chatrou CME Solutions). u Ο όγκος της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρικών λεωφορείων προβλέπεται να αυξηθεί από 112.041 μονάδες το 2022 σε 671.285 μονάδες το 2027, με CAGR 43,1% (Markets and Markets). u Ο όγκος της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρικών φορτηγών ήταν 86.799 μονάδες το 2022 και αναμένεται να αυξηθεί σε 1.154.996 μονάδες έως το 2030, με CAGR 38,2% (Prescient & Strategic Intelligence). u Ο παγκόσμιος στόλος της ALD αυξήθηκε κατά 3,1% το 2022 φτάνοντας τα 1,41 εκατ. οχήματα και της LeasePlan κατά 7% φτάνοντας τα 1,63 εκατ. οχήματα. Ο γιγαντιαίος στόλος της συγχωνευμένης εταιρείας θα διαθέτει περισσότερα από 3 εκατ. οχήματα. u Το μερίδιο των BMW, MINI, Audi και Mercedes-Benz στον παγκόμσιο στόλο της Sixt ήταν 57% το 2022, κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο από το προ-Covid έτος 2019. ΠΑΓΚΌΜΙΕΣ ΠΩΛΉΣΕΙΣ ΟΧΗΜΆΤΩΝ ΑΝΆ ΤΎΠΟ ΚΙΝΗΤΉΡΑ Πηγή: BloombergNEF, Marklines, Jato Τα εσωτερικής καύσης περιλαμβάνουν τα παραδοσιακά υβριδικά. Εσωτερικής καύσης Plug-in-υβριδικά Ηλεκτρικά μπαταρίας 80 εκατ. 8 εκατ. 8 εκατ. 6 ΜΑΡΤΙΟΣ 2023
Mercedes-Benz AG - Cisco για υβριδική εργασία Στο Mobile World Congress, η Cisco ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τη Mercedes-Benz για βέλτιστη εμπειρία κινητού γραφείου στα νέα οχήματα Mercedes-Benz E Class. Στη σημερινή εποχή υβριδικής εργασίας, οι ενδιαφερόμενοι απαιτούν εξαιρετική εμπειρία, ανεξαρτήτως του πώς και πού εργάζονται – και το αυτοκίνητο δεν αποτελεί εξαίρεση. Η συνεργασία αυτή θα τους βοηθήσει να εργασθούν με ασφάλεια και άνεση στα οχήματά τους, με τα σύγχρονα πολυτελή και έξυπνα συστήματα που γνωρίζουν οι πελάτες της Mercedes-Benz και της Webex. Η ZF στον τομέα λογισμικού Το ZF Group λανσάρισε το πρώτο του προϊόν καθαρού λογισμικού, καθώς ο τρίτος μεγαλύτερος προμηθευτής παρελκομένων στον κόσμο επιδιώκει να καθιερωθεί ως σημαντικός παίκτης στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά λογισμικού αυτοκινήτων. Το προϊόν, με την επωνυμία CubiX, ελέγχει όλες τις λειτουργίες πλαισίου οχήματος, συμπεριλαμβανομένης της πέδησης, του συστήματος διεύθυνσης εμπρόσθιου και οπίσθιου άξονα, της ενεργούς σταθεροποίησης κύλισης και της ηλεκτροκίνησης. Με αυτόν τον τρόπο, το λογισμικό εξασφαλίζει ομαλότερη επιτάχυνση και ακριβέστερο σύστημα διεύθυνσης. Το CubiX κάνει το ντεμπούτο του στο αμιγώς ηλεκτρικό Lotus Eletre. Η ZF προβλέπεται να εγκαταστήσει το CubiX και σε άλλα οχήματα φέτος. Η McKinsey ανέπτυξε τρία σενάρια πωλήσεων αυτόνομων επιβατικών αυτοκινήτων (AV) με βάση διαφορετικά επίπεδα στη διαθεσιμότητα τεχνολογίας, την υιοθέτηση πελατών και τη ρυθμιστική υποστήριξη. Το βασικό σενάριο προϋποθέτει ότι οι κατασκευαστές μπορούν να τηρήσουν τα ανακοινωθέντα χρονοδιαγράμματα για τις εκδόσεις AV, με μέτριο επίπεδο υιοθέτησης από τους πελάτες παρά το υψηλό κόστος των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης (AD). Μέχρι το 2030, το 12% των νέων επιβατικών αυτοκινήτων θα πωλούνται με αυτόνομες τεχνολογίες επιπέδου 3+ και το 2035 το 37% με προηγμένες τεχνολογίες AD. Αυτόνομη οδήγηση BMW: επένδυση στο εργοστάσιο της MINI Η BMW σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 500 εκατ. λίρες στο εργοστάσιό της στην Οξφόρδη, όπου κατασκευάζονται τα μοντέλα της Mini, σύμφωνα με το Sky News. Η BMW αρνήθηκε να σχολιάσει την είδηση, δηλώνοντας ωστόσο ότι το εργοστάσιο της Οξφόρδης θα παράγει τα περισσότερα μοντέλα Mini επόμενης γενιάς. ΤΡΙΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ AV ΤΟ 2030 ΚΑΙ ΤΟ 2035 ΑΝΑΛΟΓΩΣ ΥΙΟΘΕΤΗΣΗΣ ΑΓΟΡΑΣ Πηγή: McKinsey & Company, McKinsey Center for Future Mobility Σενάριο αργής υιοθέτησης Εκτίμηση πωλήσεων επιβατικών αυτόνομης τεχνολογίας Βασικό σενάριο Σενάριο ταχείας υιοθέτησης Αστική κυκλοφορία Επιπέδου 4 Κυκλοφορία σε Αυτοκινητόδρομο Επιπέδου 4 Κυκλοφορία σε Αυτοκινητόδρομο Επιπέδου 3 Κυκλοφορία σε συνθήκες συμφόρησης Επιπέδου 3 Προηγμένο Επίπεδο 2 Βασικό Επίπεδο 2 Επίπεδο 1 Επίπεδο 0 Το Automotive News ρώτησε τον Gilles Mabire, Chief Technology Officer της Continental, πώς ενσωματώνει την τεχνητή νοημοσύνη στην ανάπτυξη προϊόντων. «Χρησιμοποιούμε την τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιώσουμε τις τεχνολογίες μας ADAS, από τη σύντηξη καμερών έως τη σήμανση μοντέλων υπολογιστών. Για να αναγνωριστεί ένα αντικείμενο στο δρόμο με προσέγγιση 90%, πρέπει να εκπαιδευτεί ο σχετικός αλγόριθμος. Επομένως, πρέπει να συλλεχθούν πολλά δεδομένα και να εισαχθεί χειροκίνητα η περιγραφή του ατόμου, του ποδηλάτου, του είδους ζώου και ούτω καθεξής. Με την αυτόματη σήμανση βάσει τεχνητής νοημοσύνης, μπορούμε πλέον να προσομοιώνουμε πραγματικές περιπτώσεις χωρίς να χρειάζεται να κυκλοφορούμε». Gilles Mabire, Continental 7 ΜΑΡΤΙΟΣ 2023
Δυναμικό crossover, με απροσδόκητη εμφάνιση ΝΕΟ PEUGEOT 408 ΤΟ ΝΈΟ PEUGEOT 408, το πρώτο στο είδος του, επιδεικνύει τη δημιουργικότητα των ομάδων της μάρκας, με νέο αμάξωμα “fastback” στην κορυφή του segment C. Με σιλουέτα αιλουροειδούς, μοναδική γοητεία και μηχανολογική τελειότητα, εστιάζει στην οικονομία και την έξυπνη ηλεκτροκίνηση, καθώς και στις συγκινήσεις που προσφέρουν οι τεχνολογίες αιχμής για οδηγική απόλαυση και ευκολία χρήσης. ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΟ Το Peugeot 408 ξεχωρίζει πρώτα από όλα για τη δυναμική “fastback” σιλουέτα του και το απαράμιλλο στυλ του. Οι γραμμές του είναι έντονες, η μάσκα, στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα, συνδυάζεται τέλεια με το μπροστινό μέρος και κοσμείται από το νέο σήμα με την κεφαλή του λέοντα. Το ανεστραμμένο σχήμα του πίσω προφυλακτήρα δίνει στο προφίλ έντονη προσωπικότητα. Το νέο Peugeot 408 πατά αποφασιστικά σε τροχούς διαμέτρου 720 mm και οι εμβληματικές ζάντες των 20 ιντσών παρουσιάζουν ένα ανατρεπτικό γεωμετρικό σχέδιο. Μπροστά, η φωτιστική υπογραφή με τους γνωστούς «κυνόδοντες» και πίσω τα φώτα LED με τις τρεις «νυχιές». ΑΝΕΤΟ Με μήκος 4.69 μ. και ύψος 1.48 μ., το νέο Peugeot 408 συνδυάζει τα πλε8 ΜΑΡΤΙΟΣ 2023
ADVERTORIAL ονεκτήματα του SUV με του sedan: υψηλή απόσταση από το έδαφος, άρα ευκολία στην πρόσβαση, σχετικά υπερυψωμένη θέση οδήγησης, καλύτερη ορατότητα. Το κορυφαίο μεταξόνιο προσφέρει αξιοζήλευτη άνεση στους επιβάτες και χώρο αποσκευών συνολικής χωρητικότητας 536 λίτρων, που φτάνει τα 1.611 λίτρα, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Ξεχωρίζει για τη λεπτή και σμιλευμένη του σιλουέτα, η οποία συμβάλλει στη βελτίωση της αεροδυναμικής του απόδοσης, στη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών CO2 και στην καλύτερη οδηγική συμπεριφορά. ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟ Διαθέτει την τελευταία γενιά του Peugeot i-Cockpit®, που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο από το μικρής διαμέτρου τιμόνι του και συμβάλλει και αυτό στην εξασφάλιση οδηγικής απόλαυσης και απόλυτα ελεγχόμενης ευελιξίας. Στο εσωτερικό δίνει έμφαση στην ποιότητα και στη συνδεσιμότητα, με τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες για διαισθητική και πιο διαδραστική εμπειρία οδήγησης. ΑΣΦΑΛΕΣ Τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, με 6 κάμερες και 9 ραντάρ, Σχεδόν όλες οι plug-in εκδόσεις του νέου Peugeot 408 (πλην της GT 225 ίππων) προσδίδουν το πλεονέκτημα του μηδενικού εταιρικού φόρου. Η λιανική τιμή του ξεκινά από 39.900 ευρώ. Ανακαλύψτε το στο www.peugeot.gr παρέχουν ηρεμία και ασφάλεια. Περιλαμβάνει: u Προσαρμοζόμενο (Adaptive) Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, u Σύστημα νυκτερινής ορατότητας (Night Vision), που προειδοποιεί για την παρουσία ζώων, πεζών ή ποδηλατών, στην πορεία του αυτοκινήτου, πριν αυτοί φωτιστούν από τις δέσμες των προβολέων του αυτοκινήτου, u Έλεγχος τυφλών σημείων μεγάλης εμβέλειας (Long-range blind spot monitoring), 75 μέτρων, u Προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Traffic Alert) για ενδεχόμενη σύγκρουση. Το νέο Peugeot 408 περιλαμβάνει δύο plug in υβριδικές εκδόσεις 180 και 225 ίππων και μία βενζινοκίνητη 130 ίππων. Διατίθενται με αυτόματο κιβώτιο EAT8. Η γκάμα θα συμπληρωθεί αργότερα με μία αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση. 9 ΜΑΡΤΙΟΣ 2023
Ο ΠΌΛΕΜΟΣ στην Ουκρανία, τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, οι αυξημένες τιμές ενέργειας και τα επιτόκια, ανάγκασαν τις πολυεθνικές εταιρείες και τους υπεύθυνους των στόλων τους να επικεντρωθούν στη σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας και στην επιχειρησιακή συνέχεια. Έπρεπε να πάρουν αποφάσεις με απρόβλεπτα αποτελέσματα και να αναζητήσουν γρήγορα κέρδη όπου μπορούσαν. Οι προμηθευτές αντιμετώπισαν μειωμένες προσφορές και παρατεταμένες ημερομηνίες παράδοσης, λόγω των παραπάνω προκλήσεων και παρ’ όλα αυτά πολλοί διατήρησαν ή αύξησαν τα κέρδη τους. Παρά τους δύσκολους καιρούς, είναι ίσως η κατάλληλη περίοδος για τους υπεύθυνους στόλων να κάνουν ένα βήμα πίσω, να αναλογιστούν και να ετοιμάσουν μακροχρόνια στρατηγική με επίκεντρο τη βιωσιμότητα, την ασφάλεια και τη συνδεσιμότητα. Οποιαδήποτε στρατηγική στο μέλλον θα εξαρτηθεί και θα επηρεαστεί από τη δυναμική των περιφερειακών αγορών. Ας δούμε βασικές τάσεις που διαμορφώνουν το οικοσύστημα του παγκόσμιου στόλου και τον αντίκτυπό τους στην περιφερειακή διαχείριση του στόλου. ΒΑΣΙΚΈΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΈΣ u Έλεγχος κόστους μέσω Συνδεσιμότητας Το 2023 δεν θα είναι η πιο εύκολη χρονιά για τους υπεύθυνους στόλου, αλλά θα είναι σημαντική και συναρπαστική. Φέτος, ο έλεγχος κόστους θα είναι καθοριστικός και η επίτευξή του θα εξαρτηθεί από την αυτοματοποίηση και τη συνδεσιμότητα του στόλου. Η συνδεσιμότητα φέρνει τη διαφάνεια και θα βοηθήσει στη λήψη των σωστών αποφάσεων, στο μετριασμό του κινδύνου και στη διαφύλαξη των παγίων του στόλου και θα ενισχύσει την ικανότητα καινοτομίας. Τα δεδομένα, αφ’ εαυτά, είναι ανούσια και είναι σημαντικό να ξανοιχτείτε και να συνεργαστείτε με εμπειρογνώμονες και συναδέλφους που μπορούν να τα κατανοήσουν και να τα αξιοποιήσουν στο έπακρο. u Επιτάχυνση των EV Η βιωσιμότητα αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ημερήσιας διάταξης Στρατηγική και τάσεις του 2023 ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΟΛΟΥ Το παγκόσμιο οικοσύστημα διαχείρισης στόλου βίωσε άλλη μια χρονιά κατά την οποία οι fleet managers ήλθαν αντιμέτωποι με σειρά προκλήσεων. του παγκόσμιου στόλου, τόσο λόγω επιθυμίας, όσο και ανάγκης. Οι εταιρείες επιθυμούν να είναι περιβαλλοντικά υπεύθυνες και οι πελάτες τους και οι αρχές απαιτούν να πράττουν το σωστό. Τα ηλεκτρικά οχήματα δεν αφορούν πλέον μόνο στην επίτευξη βιωσιμότητας και στη βελτίωση της εταιρικής υπευθυνότητας, αλλά είναι το απαραίτητο εργαλείο προς επίτευξη αποτελεσματικότητας και βελτίωσης του TCO. Επομένως, προβλέπουμε πως η βιωσιμότητα και η ηλεκτροκίνηση του στόλου θα βρεθούν φέτος στο επίκεντρο των διαγωνισμών και των συμβάσεων των παγκόσμιων στόλων. u Βιώσιμες προμήθειες Σε αβέβαιο περιβάλλον είναι σημαντική η σταθερότητα και η μείωση κίνδυνων. Είναι λογικό να επικεντρώνονται οι υπεύθυνοι στόλου στη συνέχιση των δραστηριοτήτων και τα γρήγορα κέρδη. Όμως, το 2023 πρέπει να θεσπιστεί στρατηγική βιώσιμων προμηθειών στόλου, επιδιώκοντας όχι μόνον ηλεκτροκίνηση αλλά και εφοδιαστική αλυσίδα ουδέτερων εκπομπών άνθρακα μέσω βιώσιμων και ηθικών συνεργασιών. 10 ΜΑΡΤΙΟΣ 2023
ΕΥΡΩΠΗ Η ηλεκτροκίνηση εντείνεται με την άφιξη κινεζικών μαρκών uΕνοποίηση: Η εξαγορά της LeasePlan, ύψους 4,9 δισ. ευρώ, από την ALD Automotive το 1ο τρίμηνο του 2023 δημιουργεί έναν κολοσσό leasing, με συνδυασμένο στόλο περίπου 3,5 εκατομμυρίων οχημάτων. uΣυνεχίζονται οι καθυστερήσεις νέων αυτοκινήτων: οι μεγάλοι χρόνοι παραγγελιών οχημάτων θα συνεχιστούν μέχρι το τέλος του έτους. Οι ειδικοί προβλέπουν ελαφρά αύξηση πωλήσεων έναντι του 2022, αλλά θα παραμείνουν τουλάχιστον 2,5 εκατομμύρια κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα. uΔιευρύνονται οι επιλογές των στόλων: οι νέες μάρκες αυτοκινήτων αλλάζουν τις επιλογές εταιρικών αυτοκινήτων, καθώς οι BYD, NIO, Hongqi, Aiways, Xpeng και Genesis εισέρχονται στην Ευρώπη. uΑυξάνονται οι πιέσεις για ηλεκτροκίνηση: η προτεινόμενη απαγόρευση οχημάτων ICE της Ευρωπαϊκής Επιτροπής από το 2035 θα εντείνει την πίεση στον εργασιακό τομέα και στις δημόσιες υποδομές φόρτισης. ΒΟΡΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗ Νομοθεσία για επιτάχυνση της μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα uΟ νόμος μείωσης του πληθωρισμού, με χορήγηση 433 δισ. δολαρίων, της κυβέρνησης των ΗΠΑ, θα συμβάλει στην προώθηση της μετάβασης σε ηλεκτρικά οχήματα (EV). uΗ Holman, η Element Fleet Management και η συγχώνευση των Wheels Donlen και LeasePlan USA είναι οι εταιρείες που πρέπει να παρακολουθείτε. uΣτις ΗΠΑ κατασκευάζονται τουλάχιστον οκτώ νέα γιγαντιαία εργοστάσια κυψελών μπαταριών. uΤο πρώτο εργοστάσιο παραγωγής EV του Καναδά, γνωστό ως CAMI, ξεκίνησε την παραγωγή ηλεκτρικών βαν στο Οντάριο, μέσω της BrightDrop. uΠαρά τη συνεχιζόμενη έλλειψη ημιαγωγών, το πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον της περιοχής είναι σταθερό. Προβλέπεται μείωση του πληθωρισμού, που θα επιφέρει περισσότερα συμβόλαια leasing. ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΗ Έναρξη κατασκευής εργοστασίων EV uΗ Bravo Motor Company υλοποιεί επενδυτικό σχέδιο 4,7 δισ. δολαρίων στη Βραζιλία για παραγωγή EV. uΗ Great Wall Motors επενδύει 1,9 δισ. δολάρια στην παραγωγή οχημάτων στη Βραζιλία και η Chery σχεδιάζει παραγωγή BEV στην Αργεντινή. uΟι εταιρείες leasing προς παρακολούθηση είναι οι Localiza & Co., Movida, ALD και Arval στη Βραζιλία και οι Element Fleet Management και LeasePlan στο Μεξικό. uΠαρά τις προκλήσεις, όπως πολιτική αστάθεια, οικονομικές ανισότητες και κακά οδικά δίκτυα, η Λατινική Αμερική είναι δραστήρια περιοχή με δημιουργικά μυαλά. ΑΣΙΑ-ΕΙΡΗΝΙΚΟΣ 2023: Προσαρμογές και ευθυγράμμιση uΗ ανάπτυξη της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού προβλέπεται να επιβραδυνθεί και θα υπάρξει σταθεροποίηση των μεγεθών του στόλου, μεγαλύτερη εστίαση στο κόστος και επιτάχυνση της μετάβασης από το CAPEX στο OPEX. uΤο αδύναμο ιαπωνικό γιεν θα επιφέρει άνοδο τιμών των ιαπωνικών αυτοκινήτων. uΦαίνεται πως θα είναι επιτυχημένη χρονιά για τα EV της Νότιας Κορέας, παγκοσμίως και στην περιοχή. uΠεραιτέρω διαφοροποίηση της μορφής οχημάτων, π.χ., ιδιαίτερα μικρά ηλεκτρικά οχήματα. uΠεραιτέρω επαγγελματισμός στην τοπική εφοδιαστική αλυσίδα leasing, λόγω των διεθνών εταιρειών και των απαιτήσεων εταιρικών πελατών. uΗ ανάπτυξη υδρογόνου στην Κίνα θέτει τα πρότυπα της παγκόσμιας μετάβασης. ΑΦΡΙΚΗ Απαιτούνται επενδύσεις uΣτις Γκάνα, Νιγηρία, Αιθιοπία, Κένυα και Κονγκό, κατασκευαστές και πολυεθνικές διαχειρίζονται μεγάλους στόλους που απαιτούν ανάλογες υπηρεσίες υποστήριξης. uΚαινοτόμοι νεοφυείς επιχειρήσεις, όπως η ROAM και η FlexClub, χρηματοδοτούνται από ευρωπαίους και άλλους επενδυτές για τη δημιουργία επιχειρήσεων κινητικότητας. uΣτους χρηματοδότες στόλων περιλαμβάνονται οι εταιρείες Eqstra, Absa, Imperial, Fleet Africa, Avis Fleet Services, Wesbank και Standard Bank. uΟι επαγγελματικοί στόλοι αυξάνουν τη ζήτηση για τις ασιατικές μάρκες Toyota, Nissan και Hyundai. uΝέα άτομα με τεχνολογικές γνώσεις και τα δίκτυα 4G και 5G, καθιστούν δημοφιλή την πληρωμή μετακινήσεων και κινητικότητας μέσω τηλεφώνου. ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ Η αντίθεση μεταξύ πλούσιων και φτωχών χωρών εντείνεται uΤα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) κατατάσσονται στην 8η θέση παγκοσμίως στην ετοιμότητα EV. uΗ Σαουδική Αραβία δεσμεύτηκε πως το 30% των οχημάτων της πρωτεύουσας Ριάντ θα είναι ηλεκτρικά έως το 2030. uΤα ΗΑΕ ετοιμάζουν σχέδια θέσπισης αυτόνομων «ρομποταξί» μεγάλης κλίμακας. uΤο operational leasing είναι σχετικά ανεπτυγμένο στα ΗΑΕ, αν και είναι δομημένο ώστε να συμμορφώνεται με το νόμο της σαρία. uΗ εγχώρια εταιρεία ride-sharing Careem έχει αναπτύξει «υπερεφαρμογή» παροχής πολλαπλών υπηρεσιών (συμπεριλαμβανομένων της χρηματοδότησης, των αγορών κ.λπ.). uΟ πλούτος και η αποφασιστικότητα είναι τα ισχυρότερα στοιχεία της περιοχής, αλλά μόνον των πλουσιότερων χωρών. Οι φτωχότερες και πολυπληθέστερες χώρες, όπως η Αίγυπτος, προσπαθούν να ξεπεράσουν τους οικονομικούς και ρυθμιστικούς περιορισμούς. 11 ΜΑΡΤΙΟΣ 2023
Η διαδικασία Προμηθειών έχει εξελιχθεί σημαντικά και θα συνεχίσει. Οι βιώσιμες προμήθειες είναι ένα καλό παράδειγμα προσαρμογής των εμπειρογνωμόνων στην πραγματικότητα που τους περιβάλλει. uΒιώσιμες Προμήθειες Οι Βιώσιμες Προμήθειες είναι διαδικασία κατά την οποία λαμβάνονται υπόψη τα οφέλη για την εταιρεία, αλλά και τα οφέλη για την κοινωνία και την τοπική οικονομία, με περιορισμό της ζημιάς στο περιβάλλον. Ακούγεται εύκολο, αλλά περιλαμβάνει πολύπλοκες παραμέτρους, όπως δεοντολογικές προμήθειες, ευ ζην, κυκλική οικονομία και ανθεκτικότητα. Η διαδικασία προμηθειών χρησιμοποιεί τεχνικές όπως η βαθμολόγηση Ecovadis και η τήρηση των Κωδίκων Δεοντολογίας, στο πλαίσιο της εργαλειοθήκης για την εφαρμογή βιώσιμων προμηθειών. uΕμπορευματοποίηση Η εμπορευματοποίηση είναι μια ακόμα τάση που αξίζει προσοχής. Η προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών γίνεται όλο και περισσότερο μέσω πλατφορμών όπως η Coupa ή η Ariba. Αυτό έχει κάποιες σημαντικές επιπτώσεις στο οικοσύστημα του στόλου. Κατ’ αρχάς, σταδιακή μετάβαση από το χρήστη-επιλογέα, σε τυποποιημένες πολιτικές. Έτσι, υποστηρίζονται οι ψηφιακές προμήθειες και ελέγχεται αποτελεσματικά η μετάβαση σε βιώσιμο στόλο. Επιπλέον, είναι καλύτερο για ομαδοποιημένες παραγγελίες. uΨηφιοποίηση Με την αυξημένη χρήση αυτών των πλατφορμών και τη συγκέντρωση της διαχείρισης στόλου, προκύπτει μεγαλύτερη ανάγκη ψηφιοποίησης. Οι κατασκευαστές, οι πάροχοι υποδομής φόρτισης και οι εταιρείες leasing έκαναν το πρώτο βήμα (καθοδική ψηφιοποίηση) και παρέχουν κάποιο είδος ψηφιακής πλατφόρμας, συνήθως μια εφαρμογή κινητού τηλεφώνου. Το επόμενο βήμα (ανοδική ψηφιοποίηση) βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο. Ορισμένοι πάροχοι διαχείρισης στόλου καταβάλλουν έντονες προσπάθειες για ψηφιακή ενοποίηση διαφόρων δεδομένων, αλλά το κάνουν με διάφορες λύσεις: η εφοδιαστική αλυσίδα είναι απρόθυμη να παρέχει API ή να εργαστεί για παροχή δεδομένων ενιαίας μορφής. Ωστόσο, οι προμήθειες κατανοούν την ανάγκη ψηφιακής άντλησης δεδομένων, ειδικά για τη διαχείριση παγκόσμιου στόλου από ένα Κέντρο Αριστείας. uΕξοικονόμηση Οι προμήθειες πρέπει να εξοικονομήσουν πόρους, έστω και λιγότερους από πριν μερικά χρόνια. Στην πραγματικότητα αυτό δεν είναι δυνατόν: τα παραδοσιακά αγαθά και υπηρεσίες (αυτοκίνητα, καύσιμα, συμβάσεις leasing) είναι ακριβότερα και δεν επαρκούν πλέον για τη λειτουργία του στόλου. Η υποδομή φόρτισης, οι υπηρεσίες διαχείρισης στόλου, η τηλεματική, διευκολύνουν και είναι απαραίτητες, χωρίς σημαντικό αντίκτυπο στη συνολική απόδοση της επένδυσης (ROI) του στόλου. Με άλλα λόγια, δεν υπάρχει εξοικονόμηση όταν αγοράζεις περισσότερα και ακριβότερα στοιχεία. Η μόνη διέξοδος είναι η μείωση μεγέθους του στόλου και αυτό επιφέρει κάτι ανεπιθύμητο: να μη λαμβάνουν κάποιοι εργαζόμενοι εταιρικό αυτοκίνητο. Τάσεις 2023 ΒΙΏΣΙΜΕΣ ΠΡΟΜΉΘΕΙΕΣ, ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΊΗΣΗ, ΨΗΦΙΟΠΟΊΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΣΜΌΣ ΕΥΚΑΙΡΊΕΣ EV ΑΝΆ ΤΟΝ ΚΌΣΜΟ Οι διεθνείς στόλοι που διαθέτουν πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης πρέπει να εξασφαλίσουν τρία κριτήρια: uΠρώτον, ότι υπάρχουν EV για τις λειτουργικές απαιτήσεις της επιχείρησης. uΔεύτερον, ότι υπάρχουν λύσεις φόρτισης γι’ αυτά τα οχήματα. uΚαι τρίτον, ότι οι προβλέψεις συνολικού κόστους ιδιοκτησίας των EV καλύπτονται. Ο τρόπος αντιμετώπισης αυτών των κριτηρίων διαφέρει ανά χώρα. Υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις ως προς την ετοιμότητα για EV, που οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην κυβερνητική πολιτική. Σύμφωνα με το 78% των στόλων της EV100: «Οι υποστηρικτικές πολιτικές των αρχών των πολιτειών, των περιφερειών και των πόλεων είναι ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία του σωστού πολιτικού κλίματος για συστηματική αλλαγή». Οι χώρες που έθεσαν προθεσμίες σταδιακής κατάργησης κινητήρων εσωτερικής καύσης και θέσπισαν κίνητρα αγοράς EV και εγκατάστασης υποδομής φόρτισης είναι οι πλέον έτοιμες για EV. 12 ΜΑΡΤΙΟΣ 2023
ΕΥΡΏΠΗ Οι πιο ώριμες ευρωπαϊκές αγορές έλαβαν τα μέτρα τους πριν από μερικά χρόνια, αλλά εξακολουθούν να υφίστανται μεγάλες τοπικές διαφορές στην υποδομή, σύμφωνα με την ACEA. Οι υπεύθυνοι στόλου μπορούν να είναι βέβαιοι ότι οι οδηγοί EV στην Ολλανδία, π.χ., μπορούν να βρουν εύκολα δημόσιο φορτιστή, εφόσον διατίθενται 64,3 σημεία φόρτισης ανά 100 χλμ δρόμων, αλλά λιγότερο από έναν φορτιστή ανά 100 χλμ. σε έξι χώρες της Ε.Ε. ΕΠΙΤΆΧΥΝΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΊΝΗΣΗΣ ΣΤΌΛΟΥ Η Corporate Electric Vehicle Alliance στις ΗΠΑ, με επικεφαλής την Ceres, έχει περιγράψει τα βήματα που απαιτούνται προς υποστήριξη της υιοθέτησης στόλου EV. u Μεγαλύτερα και περισσότερα οχήματα μηδενικών εκπομπών. u Πρόσβαση σε οικονομική φόρτιση. u Μεγαλύτερη διαφάνεια παρουσίασης νέων μοντέλων που θα βοηθήσει τις ομάδες προμηθειών οχημάτων. u Σαφή ισοτιμία κόστους οχημάτων EV/ICE. u Πρόσβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. u Καλύτερος συντονισμός με εταιρείες ενέργειας για εγκατάσταση υποδομής φόρτισης στο χώρο εργασίας. u Στρατηγικά τοποθετημένοι δημόσιοι φορτιστές. u Βελτιωμένοι, διαλειτουργικοί δημόσιοι φορτιστές εύκολης χρήσης, συλλογή δεδομένων και απλή τιμολόγηση. ΒΑΣΙΚΆ ΣΗΜΕΊΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΆΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΧΕΊΡΙΣΗ ΚΙΝΔΎΝΩΝ ΣΤΌΛΟΥ Η μείωση των ατυχημάτων είναι από τα βασικά σημεία επίτευξης της μέγιστης δυνατής ασφάλειας των οδηγών και περιορισμού των συνολικών κινδύνων που ενδέχεται να αντιμετωπίσει ο παγκόσμιος στόλος. Διαφυλάσσει την ευημερία των οδηγών και εξοικονομεί χρήματα μακροπρόθεσμα. uΜείωση Ατυχημάτων Εκτός των κακών καιρικών συνθηκών, πάνω από το 90% των ατυχημάτων οφείλονται σε σφάλμα οδηγού, κυρίως απόσπασης της προσοχής λόγω χρήσης του τηλεφώνου, φαγητού ή καπνίσματος κατά την οδήγηση. Για να αντιμετωπίσετε αυτά τα θέματα, οργανώστε μαθήματα συμπεριφοράς και μείωσης της ταχύτητας, απότομων στροφών και απότομης πέδησης (μεταξύ άλλων). Οι υπεύθυνοι στόλων θα πρέπει επίσης να μη καταρτίζουν προγράμματα που κουράζουν τους οδηγούς. Ενώ τα μαθήματα στην τάξη είναι συνήθως καλύτερα, τα διαδικτυακά μαθήματα βοηθούν τις εταιρείες στην εκπαίδευση περισσότερων οδηγών συγχρόνως, με πιο ευέλικτο πρόγραμμα. Οι επισφαλείς οδικές συνθήκες επίσης συμβάλλουν σε ατυχήματα, αλλά είναι πιο συνήθεις σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, επομένως προγραμματίστε κατάλληλα τις διαδρομές των οδηγών. uΤεχνολογία Εκτός από το να γνωρίζετε την περιοχή των οδηγών σας, η χρήση εφαρμογών κινητών, όπως Waze και Google Maps ή η αξιοποίηση άλλων λύσεων λογισμικού και πλατφορμών διαχείρισης στόλου θα βοηθούσε στον ασφαλή και αποτελεσματικό σχεδιασμό διαδρομών. Επιπλέον, χρησιμοποιήστε αυτοκίνητα με τεχνολογίες ασφαλείας, όπως ESP (πρόγραμμα ευστάθειας), αποτροπής σύγκρουσης, διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, αντικλεπτικά συστήματα, εντοπισμού οχημάτων και τηλεματικής. uΕπιλογή οχημάτων Η επιλογή των κατάλληλων και ασφαλέστερων μοντέλων είναι βασική. Για τη σωστή επιλογή συμβουλευτείτε το Global NCAP (Ηνωμένο Βασίλειο), το Euro NCAP (Ευρώπη), το Latin NCAP (Λατινική Αμερική), το ASEAN NCAP (Ασία) και το IIHS (Βόρεια Αμερική). uΚλοπή & Ασφάλιση Τα ακριβά οχήματα στοχοποιούνται από τους κλέφτες, αλλά οι πιο συχνές κλοπές αφορούν σε φθηνότερα ευπώλητα μοντέλα, τα οποία μπορούν να μεταπωληθούν ως ανταλλακτικά. Για να αντιμετωπίσετε αυτά τα θέματα, επιλέξτε πλήρη ασφαλιστική κάλυψη οχήματος και φορτίου, που δεν θα κοστίσει περισσότερο από το 5% της αξίας του οχήματος ή/και εφαρμόστε συστήματα τηλεματικής και εντοπισμού οχημάτων. Τέλος, μπορεί να χρειάζονται θωρακισμένα εταιρικά αυτοκίνητα σε κάποιες πόλεις, αλλά να θυμάστε ότι το κόστος καυσίμου αυξάνεται σημαντικά γι’ αυτούς τους τύπους οχημάτων. Το 2023 δεν θα είναι η πιο εύκολη χρονιά για τους fleet managers, αλλά θα είναι σημαντική και συναρπαστική 13 ΜΑΡΤΙΟΣ 2023
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=