Πιο πράσινοι και ασφαλείς στόλοι με ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ V2X ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΆ, το V2X σχετίζεται με την αυτόνομη οδήγηση: αποσκοπεί στην απεμπλοκή του ανθρώπινου στοιχείου –το οποίο ευθύνεται για πάνω από το 90% των τροχαίων ατυχημάτων– από την οδήγηση. Θα περάσουν όμως πολλά χρόνια μέχρι τα αμιγώς αυτόνομα οχήματα να αναλάβουν την οδήγηση. Εν τω μεταξύ, χάρη στην άνοδο του IoT (Διαδίκτυο των Πραγμάτων) και την ανάπτυξη του δικτύου κινητής επικοινωνίας 5G, το V2X, το οποίο παρέχει στα οχήματα πληροφορίες για το περιβάλλον σε πραγματικό χρόνο, είναι πραγματικά προ των πυλών. ΠΡΆΣΙΝΟ ΚΎΜΑ Τι κάνει το V2X; Υπάρχουν εκατοντάδες περιπτώσεις χρήσης, αλλά το τρέχον δοκιμαστικό έργο είναι ο συντονισμός των φωτεινών σηματοδοτών σύμφωνα με τη ροή της κυκλοφορίας. Δοκιμές V2I πραγματοποιούνται: uστο Άαχεν (Γερμανία), όπου η Ford έκανε δοκιμές παροχής προτεραιότητας σε σηματοδότες (για αστυνομικά και πυροσβεστικά οχήματα, ασθενοφόρα). uστην Ατλάντα (ΗΠΑ), όπου τα λεωφορεία που σημειώνουν καθυστέρηση έχουν προτεραιότητα στις διασταυρώσεις, ώστε να προλάβουν τα προγραμματισμένα δρομολόγια. uστο Ντιτρόιτ (ΗΠΑ), όπου τα εκχιονιστικά έχουν προτεραιότητα σε ορισμένες διασταυρώσεις, όταν το απαιτούν οι καιρικές συνθήκες. Γενικότερα, η έξυπνη διαχείριση σηματοδοτών μπορεί να χρησιμοποιηθεί για βελτιστοποίηση της κυκλοφορίας, όπου είναι δυνατόν, δημιουργώντας «πράσινο κύμα» και εξαλείφοντας την κυκλοφοριακή συμφόρηση. Έτσι θα μειώνονταν και οι εκπομπές και θα βελτιωνόταν ο χρόνος των διαδρομών, με προφανή πλεονεκτήματα για όλους, συμπεριλαμβανομένων των εταιρικών στόλων. ΤΥΦΛΆ ΣΗΜΕΊΑ Υπάρχει και το V2V: τα συνδεδεμένα οχήματα μπορούν να ανταλλάξουν προειδοποιήσεις για ατυχήματα ή κυκλοφοριακή συμφόρηση ή ακόμα και ποδηλάτες σε τυφλά σημεία, επιτρέποντας την αποφυγή τους και βελτιώνοντας την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα. Σχετικά με την αποτελεσματικότητα: Το V2X επιτρέπει επίσης στα οχήματα να επικοινωνούν με χώρους στάθμευσης, παρέχοντας γρήγορο και εύκολο τρόπο εντοπισμού και κράτησης θέσεως. Θα εξοικονομείτο πολύς χρόνος, ειδικά για εταιρικούς οδηγούς με συχνή δραστηριότητα στο κέντρο της πόλης - πέραν των εξόδων (έξοδα καυσίμων και αποφυγή προστίμων στάθμευσης). Έτσι, το V2X προσφέρει μεγάλα οφέλη σε κρίσιμους τομείς για εταιρικούς στόλους, όπως η διάρκεια διαδρομών, η αποτελεσματικότητα και η ασφαλής κυκλοφορία. Το Υπουργείο Τεχνολογίας των ΗΠΑ αναφέρει πως το V2X μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των ατυχημάτων κατά 80%. ΣΥΜΜΕΤΟΧΉ Δεν είναι περίεργο που διάφοροι ενδιαφερόμενοι σπεύδουν να συμμετάσχουν στο πεδίο V2X: uΤεχνολογικοί κολοσσοί, όπως η Apple και η Google, οι οποίοι παρέχουν τα ψηφιακά συστήματα με τα οποία λειτουργεί το V2X. uΚατασκευαστές, ορισμένοι εκ των οποίων επιχειρούν να δημιουργήσουν τις δικές τους πλατφόρμες (όπως η Toyota ή η Volkswagen), ενώ άλλοι αναπτύσσουν υπηρεσίες ανοικτής πλατφόρμας (όπως οι Renault-Nissan, Stellantis και Ford). uΠρομηθευτές Κατηγορίας 1 (όπως η Continental) και ειδικοί τεχνολογίας (όπως η Seoul Robotics), που επιθυμούν να εκμεταλλευτούν τις επιχειρηματικές ευκαιρίες του V2X. Λίγοι μπορούν να έχουν όλες τις απαντήσεις, έτσι ξεπηδούν οι συνεργασίες. Τον περασμένο Δεκέμβριο, π.χ., ο πάροχος κινητικότητας Continental και ο ειδικός υποδομών κινητικότητας Iteris παρουσίασαν το Vantage Fusion, σύστημα ανίχνευσης κυκλοφορίας που επιτρέπει διάφορες εφαρμογές V2X. Χρησιμοποιώντας βίντεο και ραντάρ, εντοπίζει οχήματα, ποδηλάτες και πεζούς – πληροφορίες που διανέμονται σε συνδεδεμένα οχήματα και άλλες συσκευές V2X, δημιουργώντας «συνεργασία». Αυτό βοηθά στη μείωση ατυχημάτων, συμφόρησης και άλλων σχετικών προβλημάτων. Νωρίτερα φέτος, η BMW και η Seoul Robotics ανακοίνωσαν τη συνεργαV2X σημαίνει «vehicle to-everthing». Περιγράφει τη δυνατότητα των αυτοκινήτων να επικοινωνούν με οποιοδήποτε άλλο συνδεδεμένο αντικείμενο: κυκλοφοριακή υποδομή (V2I), άλλα οχήματα (V2V) και ακόμα και πεζούς (V2P). Θα καταστήσει τους στόλους πιο πράσινους και ασφαλέστερους. 64 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=