Fleet Business #12

Σεπτέμβριο του 2015 και τη θέσπιση του Euro 6, που παραμένει το πρότυπο εκπομπών των νέων ταξινομήσεων, το μέγιστο επιτρεπόμενο CO των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων είναι σχεδόν κατά ένα τρίτο χαμηλότερο από του Euro 1, στο 1 γρ/χλμ, ενώ οι μέγιστες εκπομπές NOx συρρικνώθηκαν στα 0,06 γρ/χλμ και οι εκπομπές PM πρέπει να είναι κάτω από 0,05 γρ/χλμ. Τα όρια είναι ακόμα χαμηλότερα για τα αυτοκίνητα ντίζελ, στα 0,5 γρ/χλμ για το CO, 0,08 γρ/χλμ για τα NOx και 0,005 γρ/χλμ για τα PM. Σύμφωνα με την ACEA, τα πρότυπα Euro 6 πέτυχαν μείωση 28% των εκπομπών PM και 25% των εκπομπών NOx του στόλου αυτοκινήτων και βαν της Ε.Ε. μεταξύ 2014 και 2020 και θα μειώσουν τις εκπομπές NOx κατά 80% έως το 2035, σε σχέση με τα επίπεδα του 2020. EURO 7 Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε τα πρότυπα Euro 7 που θα εφαρμοστούν από την 1η Ιουλίου 2025, τα οποία επέκριναν οι κατασκευαστές ως περιττή χρονοτριβή και σπατάλη πόρων έναντι των στόχων εξηλεκτρισμού τους. Αλλά οι περιβαλλοντικοί ακτιβιστές επιμένουν πως το Euro 7 δεν είναι αρκετά αυστηρό. Ακόμα και σήμερα, οι οδικές μεταφορές αποτελούν τη μεγαλύτερη πηγή ατμοσφαιρικής ρύπανσης των πόλεων, αντιπροσωπεύοντας Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε τα πρότυπα Euro 7, που θα εφαρμοστούν από την 1η Ιουλίου 2025, τα οποία επέκριναν οι κατασκευαστές ως περιττή χρονοτριβή και σπατάλη πόρων έναντι των στόχων εξηλεκτρισμού τους πάνω από 39% του οξειδίου του αζώτου (NOx) και 10% των μικροσωματιδίων (PM) στην Ε.Ε., το 2018. Αυτοί οι ρύποι βλάπτουν τη δημόσια υγεία και συντομεύουν το προσδόκιμο ζωής, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Margrethe Vestager, εκτελεστική αντιπρόεδρος αρμόδια για την ψηφιακή στρατηγική της Ε.Ε., δήλωσε: «Δεν μπορούμε να δεχτούμε μια κοινωνία όπου η έκθεση στην ατμοσφαιρική ρύπανση ευθύνεται για περισσότερους από 300.000 πρόωρους θανάτους μόνο στην Ε.Ε.-27 ετησίως». ΕΚΠΟΜΠΈΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΏΝ ΟΧΗΜΆΤΩΝ Ακόμα κι αν όλα τα νέα αυτοκίνητα είναι ηλεκτρικά, τα στοιχεία του Euro 7 θα εξακολουθούν να ισχύουν και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει να συμπεριληφθούν στα μελλοντικά πρότυπα οι εκπομπές από τα φρένα και τα ελαστικά. ΓΡΑΦΗΜΑ 1: ΜΕΓΙΣΤΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ NOx + HC 1 0,8 0,6 0,4 0,2 0 γραμ./χλμ Euro 1 (31/12/1992) Euro 2 (1/1/1997) Euro 3 (1/7/2001) Euro 4 (1/1/2006) Euro 5 (1/1/2011) Euro 6 (1/9/2015) Βενζίνη Ντίζελ ΓΡΑΦΗΜΑ 2: ΜΕΓΙΣΤΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΣΩΜΑΤΙΔΙΩΝ, ΝΤΙΖΕΛ 1,16 1,14 0,18 0,1 0,08 0,04 0,02 0 γραμ./χλμ Euro 1 (31/12/1992) Euro 2 (1/1/1997) Euro 3 (1/7/2001) Euro 4 (1/1/2006) Euro 5 (1/1/2011) Euro 6 (1/9/2015) 63 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=