ΟΙ ΣΤΌΛΟΙ απέκτησαν σταδιακά καθαρότερα αυτοκίνητα και βαν τα τελευταία 30 χρόνια, λόγω κυρίως των προτύπων εκπομπών Euro που πρέπει να πληρούν όλα τα νέα οχήματα. Ως αποτέλεσμα των προτύπων αυτών, κάθε νέα γενιά οχημάτων από το 1992 και μετά εκπέμπει λιγότερο μονοξείδιο του άνθρακα (CO), άκαυστους υδρογονάνθρακες (HC), NOx και PM από την προηγούμενη (τα πρότυπα δεν ισχύουν για το διοξείδιο του άνθρακα). Το Euro 1 τέθηκε σε ισχύ για όλα τα νέα μοντέλα τον Ιούλιο του 1992 και για όλες τις νέες ταξινομήσεις στο τέλος του ίδιου έτους, καθιστώντας υποχρεωτική την τοποθέτηση καταλυτών σε όλα τα νέα αυτοκίνητα και απαιτώντας τη μετάβαση στην αμόλυβδη βενζίνη. Αυτό το πρώτο πρότυπο έθεσε ως μέγιστο όριο CO για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα τα 2,72 γρ/χλμ και για HC και NOx τα 0,97 γρ/χλμ. Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα έπρεπε να πληρούν το ίδιο πρότυπο, με επιπλέον απαίτηση να μην εκπέμπουν περισσότερα από 0,14 γρ/χλμ PM. ΕΠΙΒΑΤΙΚΆ ΚΑΙ LCV Το Euro 1 επεκτάθηκε τον Αύγουστο του 1994 στις ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και επιβατικών αυτοκινήτων. Επιστρέφοντας στο παρόν, από τον 30 χρόνια βελτίωσης καυσαερίων ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΚΠΟΜΠΩΝ EURO Φέτος είναι η 30ή επέτειος του πρώτου προτύπου Euro της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για εκπομπές αυτοκινήτων, ένα πρόγραμμα που θα συνεχιστεί και για τα ηλεκτρικά οχήματα. 62 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=