Fleet Business #12

μορφή κασετίνας δεν είναι στιβαρές, αλλά είναι ελαφρύτερες και διαθέτουν μεγάλη ενεργειακή πυκνότητα. Η απόφαση του κατασκευαστή βασίζεται σε εγγενείς χημικούς και κατασκευαστικούς παράγοντες. Ωστόσο, ο τελικός σχεδιασμός της συστοιχίας μπαταριών αυτοκινήτου επηρεάζεται από τον επιλεγέντα τύπο κυψέλης, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος θερμικής διαχείρισης, της μηχανικής αντοχής των μονάδων και της συσκευασίας. Η Νότια Κορέα διαθέτει τρεις μεγάλους ομίλους παραγωγής μπαταριών: LG Chem, Samsung και SK Innovation. Παράλληλα με την επέκταση των επιλογών της, η LG Chem κατασκευάζει κυλινδρικές κυψέλες για την Tesla και κυψέλες κασετίνας για άλλους κατασκευαστές. Η Samsung επικεντρώνεται στην παραγωγή πρισματικών μπαταριών για τη Volkswagen. Η Ford, η MercedesBenz, η Volkswagen, η Hyundai και η Kia είναι μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που προμηθεύονται κυψέλες κασετίνας από την SK Innovation. Με έδρα στην Κίνα, η CATL είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών λιθίου στον κόσμο. Οι πρισματογενείς κυψέλες παράγονται από την Gotion και την CATL. Η ιαπωνική Panasonic, που κατέχει την τρίτη θέση στην παγκόσμια παραγωγή μπαταριών, προμηθεύει την Tesla με κυλινδρικές κυψέλες. Η Nissan προμηθεύεται κυψέλες κασετίνας από την ιαπωνική Envision AESC. Η σημερινή αγορά προσφέρει ποικιλία μπαταριών λιθίου που χρησιμοποιούν συχνά οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι μπαταρίες LFP, NMC και NCA αποτελούν τις τρεις συνθέσεις καθόδων με τη συχνότερη χρήση. Κάθε χημική σύνθεση έχει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που την καθιστούν ελκυστική για συγκεκριμένα οχήματα. Αν και πιο δαπανηρές, οι μπαταρίες NCA προσφέρουν συνήθως μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα. Οι LFP έχουν μεγαλύτερο όγκο, καθώς διαθέτουν χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα. Ωστόσο, σε σύγκριση με τις NMC και NCA, η σύνθεση των LFP παρέχει καλύτερη ασφάλεια. Συγκριτικά με τις μπαταρίες καθόδου ακριβού κοβαλτίου, οι μπαταρίες LFP είναι πιο οικονομικές. Από την άλλη, οι μπαταρίες NCA έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Η πλειονότητα των σύγχρονων ηλεκτρικών οχημάτων χρησιμοποιεί μπαταρίες NMC και NCA λόγω μικρότερου όγκου και μεγαλύτερης αυτονομίας. Ωστόσο, σε μεγαλύτερα ΠΡΌΒΛΕΨΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΉΣ ΙΚΑΝΌΤΗΤΑΣ ΣΕ GWh ΑΝΆ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΉΜΠΑΤΑΡΙΏΝ Η πλειονότητα των σύγχρονων ηλεκτρικών οχημάτων χρησιμοποιεί μπαταρίες NMC και NCA λόγω μικρότερου όγκου και μεγαλύτερης αυτονομίας οχήματα όπως λεωφορεία και φορτηγά, όπου η χωρητικότητα είναι μεγαλύτερη, οι φθηνότερες και ασφαλέστερες μπαταρίες LFP θεωρούνται οι πλέον κατάλληλες. Οι παραγωγοί μπαταριών αναγκάζονται λόγω σπανιότητας υλικών και κόστους να διερευνήσουν τρόπους μείωσης ή και αντικατάστασης των ενεργών συστατικών καθόδων. ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ CATL BYD SVOLT CALB GOTION EVE FARASIS SUNWODA LG PANASONIC SK INNOVATION TESLA SAMSUNG NORTHVOLT A123 ACC VERKOR ENVISION FREYR MORROW IM3NY BASQUEVOLT ITALVOLT ΛΟΙΠΟΙ Έτος Πηγή: CiCenergiGUNE 45 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=