Fleet Business #12

ΚΑΝΈΝΑΣ κατασκευαστής δεν ανέπτυξε ποτέ αλυσίδα πρατηρίων καυσίμων, αλλά η Tesla, ως πρωτοπόρος, γνώριζε -προ δεκαετίας- ότι η υιοθέτηση EV θα κατέληγε σε αδιέξοδο χωρίς επαρκές δίκτυο φόρτισης. Οι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, που υιοθετούν το νέο επιχειρηματικό πρότυπο υπηρεσιών δικτύου, αντιμετωπίζουν δυσκολίες, ανάγκη συνεργασίας και σημαντικά εμπόδια: u Η δημιουργία υποδομής απαιτεί αντιμετώπιση των δυσκολιών προμήθειας ταχυφορτιστών. u Ικανοποίηση των αναγκών εξειδικευμένου προσωπικού λογισμικού που σπανίζει στην αυτοκινητοβιομηχανία. u Δυσκίνητη διαδικασία αδειοδότησης χώρων εγκατάστασης. u Υποστήριξη για κατασκευή δικτύου επαρκούς ισχύος (χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η εμπορική βιωσιμότητα). NIO: BATTERY-AS-A-SERVICE Οι εμπειρίες φόρτισης και οι χρόνοι αναμονής εξαρτώνται από την πληρότητα των σταθμών και τις διακυμάνσεις του δικτύου και γι’ αυτό η κινεζική Nio ακολουθεί την εναλλακτική λύση των σταθμών ανταλλαγής μπαταριών. Η ανταλλαγή μπαταρίας παρέχει φόρτιση 90% σε λιγότερο από 5 λεπτά, ενώ ο σταθμός μπορεί να εξυπηρετήσει 312 αυτοκίνητα την ημέρα, με κόστος 10 ευρώ ανά ανταλλαγή. Το δίκτυο εξυπηρετεί μόνο μοντέλα της μάρκας και παρέχει μετακινήσεις μεγάλων αποστάσεων, ισοδύναμων των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Προγραμματίζεται η δημιουργία περίπου 1.000 σταθμών στην Ευρώπη. ΕΠΙΜΕΡΙΣΜΌΣ ΚΌΣΤΟΥΣ Όπως φαίνεται από το δίκτυο ταχυφόρτισης της Ionity, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεργάζονται μεταξύ τους. Ωστόσο, πρέπει να συνεργαστούν και με ξένους, όπως παρόχους τεχνολογίας, εταιρείες διαχείρισης, επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και εταιρείες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Ο επιμερισμός κόστους είναι απαραίτητος, καθώς ο εξοπλισμός και το κόστος ενός μέσου ταχυφορτιστή ανέρχονται έως και 130.000 ευρώ. Η πρόκληση στην Ε.Ε. είναι ο τετραπλασιασμός του δικτύου σημείων φόρτισης AC (στις 900.000) και ο δεκαπλασιασμός της ικανότητας φόρτισης DC (στις 240.000) έως το 2025. Και αυτό είναι μόνον η αρχή. Δεν είναι σαφές εάν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων επεκτάθηκαν για να ενισχύσουν την αρχική υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων και στη συνέχεια θα παραδώσουν την αγορά σε τρίτους, μόλις δημιουργηθεί η δυναμική, αλλά η εμπειρία πελάτη που προσέφεραν συνέβαλε ιδιαιτέρως. Και όπως φαίνεται από τις πρωτοβουλίες χρηματοδότησης υποδομών φόρτισης στόλων, όπως της Volkswagen Bank, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων επεκτείνουν τη συμμετοχή τους. Οι καινοτομίες που αναφέρουμε στη συνέχεια είναι κάποιες από αυτές που υποστηρίζουν την επέκταση. Η επέκταση των κατασκευαστών στην υποδομή φόρτισης ΤΆΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΊΕΣ Ως μεγάλη πρόκληση από τη μια και ευκαιρία νέων εσόδων από την άλλη, οι κατασκευαστές επεκτείνονται στην αχαρτογράφητη περιοχή της υποδομής φόρτισης. Προτεραιότητά τους η μείωση του χρόνου αναμονής και η επέκταση του δικτύου για απρόσκοπτη και βολική εμπειρία πελατών. ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΈΣ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΣΊΤΕΣ ΕΝΈΡΓΕΙΑΣ Τα μέλη του Mercedes Me Charge έχουν προνομιακές τιμές σε δημόσιους σταθμούς μέσω συνδρομής που ταιριάζει στις ιδιαίτερες ανάγκες τους και κυμαίνονται από αποτελεσματική φόρτιση κατ’ οίκον, μέχρι εντατική ταχυφόρτιση. ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΈΣ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΈΣ ΑΙΘΟΥΣΏΝ ΑΝΑΜΟΝΉΣ Το Audi Charging Hub είναι κινητή αίθουσα αναμονής με δυνατότητα κράτησης και έξι ταχυφορτιστές σε τιμές οικιακού wall box. Προσφέρεται εσπρέσο, wifi, γραφείο και δωμάτιο χαλάρωσης. ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΈΣ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ ΚΑΙ ΔΙΕΥΚΌΛΥΝΣΗ ΠΛΗΡΩΜΉΣ Χωρίς εφαρμογή, χωρίς κάρτα. Με το τεχνολογικό σύστημα διευκόλυνσης Plug ‘n Charge της VW, ο πελάτης χρειάζεται απλώς να συνδεθεί και ο σταθμός αναγνωρίζει αυτομάτως το αυτοκίνητο για την πληρωμή. 38 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=