ΟΙΚΙΑΚΟΣ ΦΟΡΤΙΣΤΗΣ Οι οδηγοί (ή οι εργοδότες) μπορούν να αγοράσουν το φορτιστή ή να ενσωματώσουν το κόστος στο leasing. Έτσι η επένδυση των 1.000 ευρώ για οικιακό φορτιστή EV κοστίζει περίπου 5 ευρώ την εβδομάδα για τετραετή μίσθωση, αν και η εταιρεία leasing θα χρεώσει επιπλέον τόκους και ενδεχομένως κάποιο περιθώριο κέρδους. ΦΟΡΤΙΣΤΗΣ ΧΩΡΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ u Αγορά Οι επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται τους φορτιστές χώρου εργασίας ως κεφαλαιουχικές δαπάνες και κάποιες χώρες παρέχουν γενναιόδωρες φορολογικές ελαφρύνσεις για την επένδυση. Στην Ελλάδα το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» προσφέρει επιδότηση 400 ευρώ για τις επιχειρήσεις (500 ευρώ για τα φυσικά πρόσωπα) για εγκατάσταση φορτιστή https://kinoumeilektrika2.gov.gr/. Η πρόσβαση σε φορτιστές στο ευρύτερο κοινό είναι ένας πρακτικός τρόπος ανάκτησης μέρους του κόστους εγκατάστασης. Το μειονέκτημα της κατοχής υποδομής EV είναι η ευθύνη συντήρησης των σημείων φόρτισης και αναβάθμισής τους, όταν αλλάζουν οι απαιτήσεις φόρτισης ή η τεχνολογία. u Leasing To leasing φορτιστών από τρίτους επιμερίζει το κόστος επένδυσης και μετακυλίει το κόστος και τις ευθύνες συντήρησης στην εταιρεία φόρτισης. Αλλά αυτή η προσέγγιση μπορεί να παρεμποδίσει την πρόσβαση των στόλων σε επιχορηγήσεις. u Η φόρτιση ως υπηρεσία Μια επιλογή είναι η παραχώρηση χώρων στάθμευσης στην εταιρεία φόρτισης, η οποία χρηματοδοτεί την εγκατάσταση φορτιστών, τους συντηρεί και χρεώνει την επιχείρηση (και τυχόν άλλους χρήστες) για κάθε φόρτιση. Αυτό συνεπάγεται χαμηλό αρχικό κόστος και ελάχιστη διαχείριση, αλλά μπορεί να αποδειχθεί πως το πλήθος και η ταχύτητα των φορτιστών δεν ανταποκρίνονται στις επιχειρησιακές απαιτήσεις του στόλου και υφίσταται πάντα ο κίνδυνος σημαντικής αύξησης της χρέωσης εκ μέρους της διαχειριστικής εταιρείας. Επιλογές χρηματοδότησης φορτιστών EV Ο τρόπος χρηματοδότησης φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων είναι σημαντικός παράγοντας για στόλους που επιθυμούν να μεταβούν σε ισχύ μπαταρίας. ΦΟΡΤΙΣΗ 36 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=