Fleet Business #12

Η ΔΙΑΦΟΡΆ τιμής αυτών των επιλογών είναι σοβαρή – η δημόσια φόρτιση υψηλής ταχύτητας μπορεί να κοστίσει 20 φορές περισσότερο από την ολονύκτια οικιακή φόρτιση εκτός ωρών αιχμής. Ως εκ τούτου, οι στόλοι που επιθυμούν να μεγιστοποιήσουν την εξοικονόμηση TCO (συνολικό κόστος ιδιοκτησίας) χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια, πρέπει να θεσπίσουν στρατηγική φόρτισης πριν αποκτήσουν το πρώτο τους όχημα. 1 Ανάλυση των δρομολογίων των υπαρχόντων οχημάτων και προσδιορισμός του χρόνου αδράνειας. Η επαναφόρτιση των οχημάτων κατά τη διάρκεια προγραμματισμένης αδράνειας σημαίνει ελάχιστη διακοπή των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων. Ιδανικά, κάθε ηλεκτρικό όχημα πρέπει να ολοκληρώνει την εργάσιμη ημέρα χωρίς να χρειάζεται επαναφόρτιση. 2 Ανάλυση των αποστάσεων που διανύθηκαν από τα υπάρχοντα οχήματα εσωτερικής καύσης. Η αυτονομία πολλών ηλεκτρικών οχημάτων υπερβαίνει πλέον τα 300 χιλιόμετρα μεταξύ φορτίσεων και πολλά αυτοκίνητα και βαν μπορεί να χρειάζεται να επαναφορτιστούν μόνο μία φορά κάθε δύο ή τρεις ημέρες. 3 Για τους οδηγούς που πηγαίνουν με τα οχήματά τους στο σπίτι καθημερινά, η οικιακή φόρτιση είναι η πιο εύκολη και φθηνή λύση. Τα οχήματα μπορούν να φορτιστούν με χαμηλού κόστους ολονύκτια τιμολόγια, όντας ούτως ή άλλως ακινητοποιημένα. Η έρευνα οδηγών θα προσδιορίσει ποιοι διαθέτουν ιδιωτικό χώρο στάθμευσης, όπου μπορούν να εγκαταστήσουν σημείο φόρτισης και οι εργοδότες θα αποφασίσουν εάν θα καλύψουν το κόστος εγκατάστασης. Συνήθως οι επιχειρήσεις καλύπτουν το κόστος οικιακού φορτιστή για τους οδηγούς βαν. 4 Για τους οδηγούς που δεν μπορούν να εγκαταστήσουν οικιακό φορτιστή, η φόρτιση στο χώρο εργασίας είναι η επόμενη οικονομικότερη λύση. Η εγκατάσταση φορτιστών σε επαγγελματικούς χώρους στάθμευσης αποτελεί σημαντική επένδυση που μπορεί να είναι δαπανηρή, εάν η εγκατάσταση απαιτεί αναβάθμιση τοπικού δικτύου. Στο πλαίσιο αυτό, είναι σημαντικό να γνωρίζετε το χρόνο παραμονής των οχημάτων στο χώρο στάθμευσης – όσο περισσότερο παραμένουν, τόσο πιο αργή είναι η ταχύτητα του απαιτούμενου φορτιστή. Η φόρτιση στο χώρο εργασίας απαιτεί επίσης την εμπλοκή της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού και υποστήριξη λογισμικού – ποιος θα χρησιμοποιήσει το φορτιστή, πώς θα ειδοποιούνται οι οδηγοί μόλις φορτιστεί το όχημά τους και πώς θα χρεωθούν (αν χρειαστεί) για την ηλεκτρική ενέργεια; 5 Η δημόσια φόρτιση είναι η τελευταία λύση για τους πρώιμους χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά θα καταστεί απαραίτητη με την αύξηση των EV. Η πιο πρακτική λύση για πολλούς οδηγούς θα είναι η αργή φόρτιση έξω από το σπίτι τους, όπου θα παρκάρουν τα οχήματα κατά τη διάρκεια της νύχτας. Η ταχύτερη επαναφόρτιση εκτός ωραρίου δίνει στους οδηγούς την ευκαιρία να ενισχύσουν την μπαταρία τους από 20% σε 80% σε λιγότερο από μία ώρα, αλλά με υψηλότερο κόστος. 6 Ο τρόπος αποζημίωσης των οδηγών για την επαναφόρτιση των EV είναι ζωτικής σημασίας για την ελαχιστοποίηση του κόστους στόλου. Σε κάποιες ευρωπαϊκές χώρες εμφανίζονται όλο και περισσότερες λύσεις (όπως η mina.co.uk) καταγραφής του κόστους φόρτισης κατ’ οίκον και εύκολης διαδικασίας πληρωμής και πολλές κάρτες «καυσίμου» που παρέχουν στους οδηγούς πρόσβαση σε πολλά δημόσια δίκτυα μαζί με πληροφορίες διαχείρισης που οι υπεύθυνοι στόλου ανέλυαν για πολλά χρόνια για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα. 6 βήματα για μια στρατηγική επαναφόρτισης Η επαναφόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων περιπλέκει τη διαχείριση στόλου, σε σχέση με τα οχήματα εσωτερικής καύσης. Η ηλεκτροκίνηση παρουσιάζει τρία είδη κόστολόγησης: στο σπίτι, στο χώρο εργασίας και στους δημόσιους σταθμούς φόρτισης. 33 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=