Fleet Business #12

ΕΆΝ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΊΕΣ παρέχουν στους εργαζομένους ηλεκτρικά οχήματα, πρέπει και να παρέχουν λύσεις φόρτισης, στο σπίτι ή στο γραφείο. Αυτός είναι ο γενικός κανόνας και αυτές οι δύο επιλογές καλύπτουν περίπου το 90% των αναγκών φόρτισης. Το υπόλοιπο 10%, της δημόσιας φόρτισης, είναι το σημαντικό απαιτούμενο για την επικράτηση της εταιρικής ηλεκτρικής κινητικότητας. uΤα καλά νέα: το πλήθος των δημόσιων σημείων φόρτισης (PCP) αυξάνεται γρήγορα. uΤα κακά νέα: είναι άνισα κατανεμημένα - γεγονός που θέτει σε κίνδυνο την εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης στα λιγότερο εξοπλισμένα μέρη της Ευρώπης. Το πλήθος των PCP συνεχίζει να αυξάνεται στην Ε.Ε. με ταχείς ρυθμούς. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Εναλλακτικών Καυσίμων (EAFO), υπήρχαν 330.000 PCP στην Ε.Ε. το 2021, αύξηση 79% έναντι του προηγούμενου έτους. Μέχρι τα μέσα του 2022, αυτός ο αριθμός αυξήθηκε κατά σχεδόν 30.000, που σημαίνει ότι τα PCP αναπτύσσονται με ταχύτερο ρυθμό από ό,τι το 2021. Συνολικά, ο αριθμός των PCP σχεδόν διπλασιάστηκε (+90%) από τις αρχές του 2020 έως τα μέσα του 2022. Τα σημεία φόρτισης μέσης ταχύτητας εναλλακτικού ρεύματος (Medium AC) εξακολουθούν να αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό PCP, αλλά η κατακόρυφη αύξηση των σημείων ταχυφόρτισης εναλλακτικού ρεύματος (Fast AC) και υπερταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (Level-1 Ultra-Fast DC) είναι εντυπωσιακή. Αυτό καταδεικνύει τη σαφή μεταστροφή προς επιλογές ταχύτερης φόρτισης (απόδειξη η μείωση του DC βραδείας φόρτισης). Αυτά είναι καλά νέα - ειδικά για όποιον βρίσκεται σε μια από τις ώριμες αγορές EV στην Ευρώπη. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της EAFO, περίπου τα μισά PCP στην Ε.Ε., στα τέλη του 2021, εντοπίζονταν σε δύο μόνο χώρες – την Ολλανδία (πάνω από 90.000) και τη Γερμανία (σχεδόν 60.000). Η Γερμανία και η Ολλανδία, από κοινού, καλύπτουν μόλις το 22,5% του συνολικού πληθυσμού της Ε.Ε. (και λιγότερο από 10% της συνολικής επιφάνειάς της), που σημαίνει ότι οι μισοί φορτιστές στην Ε.Ε. κατανέμονται σε πάνω από τα τρία τέταρτα του πληΧρειάζονται περισσότερα σημεία δημόσιας φόρτισης ΦΟΡΤΙΣΗ Οι πρακτικές προμηθειών, όπως όλες οι εταιρικές διαδικασίες, είναι δυναμικές και προσαρμόζονται σταδιακά στη νέα πραγματικότητα. Στην κατηγορία στόλου, ωστόσο, οι σημαντικές αλλαγές του οικοσυστήματος έχουν επιταχύνει την προσαρμογή. ΕΞΈΛΙΞΗ ΣΗΜΕΊΩΝ ΦΌΡΤΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΉ ΈΝΩΣΗ 2020 2021 2022 (ytd) % του συνόλου 2022 Αύξηση % από το 2020 Αργή AC < 7,4 kW 16.071 42.524 44.977 9% 180% Μεσαία AC 7,4 - 22 kW 147.200 248.642 267.171 78% 82% Ταχεία AC > 22 kW 4.036 8.526 12.056 2% 199% Αργή DC < 50 kW 6.316 3.346 3.723 3% -41% Ταχεία DC 50 - 150 kW 9.820 16.413 17.361 5% 77% Υπερταχεία DC – επιπέδου 1 150 - 350 kW 3.992 8.937 11.478 2% 188% Υπερταχεία DC – επιπέδου 2 ≥ 350 kW 1.191 1.640 1.923 1% 61% Σύνολο 188.626 330.028 358.689 90% Οι αγορές με την καλύτερη εξυπηρέτηση βρίσκονται κυρίως στη Δυτική Ευρώπη και στις σκανδιναβικές χώρες, ενώ οι λιγότερο εξυπηρετούμενες στην Ανατολική και Νότια Ευρώπη 26 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=