Π Ε Ρ Ι Ο Δ Ι Κ Η Ε Κ Δ Ο Σ Η Γ Ι Α Τ Ο F L E E T M A N A G E M E N T • Δ Ε Κ Ε Μ Β Ρ Ι Ο Σ 2 0 2 2 • # 1 2 DIRECTION BUSINESS NETWORK ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤA FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET contact: +30 211 95 50 000 leasing.sixt.gr DRIVE CHANGE rent a car •Vinzenz Pflanz •Maartijn Lammers ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ Όσα πρέπει να γνωρίζετε ΦΟΡΤΙΣΗ Οι στόλοι αποτελούν τη λύση ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ Στην κορυφή της ατζέντας ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Να ξεπεράσουμε τις συσσωρευμένες προκλήσεις Στην αρχή ήταν η οικονομική κρίση, που στην Ελλάδα κράτησε μερικά παραπάνω χρόνια από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ύστερα ήρθαν η κλιμακούμενη περιβαλλοντική ανησυχία, η πανδημία, οι ελλείψεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, ο πόλεμος, η αύξηση των τιμών καυσίμων και ενέργειας, ο πληθωρισμός, η μείωση της παραγωγής, η αύξηση του χρόνου παράδοσης παραγγελιών, η επέκταση συμβάσεων, η στροφή στα μεταχειρισμένα, η συνεχής αβεβαιότητα. Παράλληλα ήρθαν οι νέες τάσεις, που ξεπήδησαν είτε από την εξέλιξη της τεχνολογίας, την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, την ανταπόκριση στις νέες συνθήκες, είτε από τη μεταβολή των προτεραιοτήτων, της φιλοσοφίας, της στάσης ζωής που ακολουθεί ο νέος καταναλωτής και εργαζόμενος, ο τυπικός εκπρόσωπος της γενιάς Ζ, που διαφέρει ριζικά από τις προηγούμενες. Σε αβέβαιο περιβάλλον, όταν δεν υπάρχει σταθερότητα, βασικός στόχος γίνεται ο μετριασμός των κινδύνων. Η μαγική συνταγή σήμερα, περισσότερο από ποτέ, συντίθεται από δύο λέξεις: ευελιξία και προσαρμοστικότητα, έννοιες απαραίτητες για την εξασφάλιση της ανταγωνιστικότητας και της επιχειρησιακής συνέχειας. Αποχαιρετώντας τις συμβατικές τεχνολογίες, είναι καιρός να αφήσουμε πίσω μας την πεπατημένη και να στραφούμε στις καινοτομίες που προσφέρουν, τόσο στα ίδια τα οχήματα, όσο και στους διαχειριστές τους, η συνδεσιμότητα και η προηγμένη τεχνολογία. Οι εξελίξεις, ο μετασχηματισμός και οι αλλαγές στο οικοσύστημα του στόλου και της κινητικότητας, αλλά και στα μέσα πληροφόρησης και διασύνδεσής τους τα τελευταία χρόνια, είναι πάμπολλες, όπως θα δείτε και στο τεύχος αυτό. Η απόσταση από το μαζικό fleet management στην εξατομικευμένη κινητικότητα συρρικνώνεται καθημερινά. Ενώ το έτος που τελειώνει αποδείχθηκε σημείο καμπής για την ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη, αφού το μερίδιο αγοράς των πωλήσεων EV ξεπέρασε το όριο του 10%. Όμως, τα οχήματα είναι μόνο η μία όψη του νομίσματος. Η ανάπτυξη του απαιτούμενου δικτύου υποδομών είναι εξίσου σημαντική για την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης και την επίτευξη των στόχων εκπομπών CO2. Στο τεύχος που κρατάτε στα χέρια σας προσπαθούμε να προσεγγίσουμε πολλά από τα ζητήματα αυτά, προσφέροντας και τη ματιά των ειδικών του χώρου. Περιλαμβάνουμε θέματα για την επιχειρησιακή συνέχεια, τη βιωσιμότητα, την ασφάλεια, την εμπειρία των χρηστών, τις νέες τεχνολογίες, τις μπαταρίες και τα τελευταία μοντέλα αυτοκινήτων. Περιλαμβάνουμε ακόμα ένα εκτενές αφιέρωμα στη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς και δύο ενδιαφέρουσες συνεντεύξεις. Με την ελπίδα ότι ανταποκριθήκαμε για μία ακόμα φορά στις προσδοκίες σας, ευχόμαστε μια νέα χρονιά με λιγότερες προκλήσεις και περισσότερες λύσεις! Καλή ανάγνωση! Λίνα Τσαγκαράκη - Ξένου ΕΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛΙΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗ-ΞΕΝΟΥ l.tsagaraki@direction.gr ΒUSINESS DEVELOPMENT MANAGERS KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΒUSINESS UNIT MANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΥΛΗΣ ΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΘΥΜΙΑΝΟΣ ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ - ΣΚΙΤΣΑ ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΥΠΈYΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΏΝ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ ISSN έντυπης έκδοσης 2653-9918 ISSN ηλεκτρονικής έκδοσης 2732-7906 Μ. Ασίας 43 | 152 33 | Χαλάνδρι T: 210.77.12.400 | F: 210 77.85.097 e-mail: info@direction.gr www.direction.gr ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ FOR INTERNATIONAL FLEET & MOBILITY LEADERS T H E E X E C U T I V E N E T W O R K PAPALIOS MEDIA GROUP IKE 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022
Fleet Business Market.......................6 Τα νέα μοντέλα επιβατικών αυτοκινήτων και βαν........................10 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Vinzenz Pflanz: Η Sixt διεθνοποιείται και επιταχύνει τη διείσδυση EV................................14 25 ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ Πόσο άλλαξε ο κόσμος από το 1997.......................................... 18 25 ΧΡΟΝΙΑ ΕΞΕΛΙΞΕΩΝ Συγχωνεύσεις, εξαγορές και καινοτομίες..................................20 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Maartijn Lammers: Το όραμα της Lightyear με τα ηλιακά οχήματα....................24 ΦΟΡΤΙΣΗ Χρειάζονται περισσότερα σημεία δημόσιας φόρτισης......... 26 Διαχείριση του κόστους φόρτισης EV...................................... 28 Διαχείριση του TCO των ηλεκτρικών οχημάτων........... 29 Ανάπτυξη και εφαρμογή υποδομής φόρτισης........................30 Case Study: ALD Automotive και ChargePoint................................ 32 6 βήματα για μια στρατηγική επαναφόρτισης......... 33 Επίλυση θεμάτων διαλειτουργικότητας.......................34 Energy-as-a-Service....................... 35 Επιλογές χρηματοδότησης φορτιστών EV.................................... 36 Φόρτιση EV με συνδρομή............ 37 Τάσεις και καινοτομίες................... 38 Φόρτιση EV ευκολότερη του ανεφοδιασμού;......................... 39 ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ Η Ε.Ε. ψηφίζει νόμο για καθαρότερες μπαταρίες...............40 Η προοπτική της αγοράς..............44 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ Σε εποχή ανατροπών στην πολιτική αυτοκινήτων.....................46 Διατηρήστε το επιχειρησιακό μέλλον του στόλου..........................48 ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ Οι στόλοι αποτελούν τη λύση και όχι το πρόβλημα......50 3 Βήματα για βιώσιμο στόλο....... 52 ΑΣΦΑΛΕΙΑ Η ασφάλεια στην κορυφή της ατζέντας ............................................ 53 Υιοθετώντας τη «νέα ζώνη ασφαλείας» των στόλων...............54 Euro NCAP Vision 2030...............56 ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΧΡΗΣΤΗ (UX) Ευθυγράμμιση σε όλα τα σημεία επαφής............................ 58 ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΚΠΟΜΠΩΝ EURO 30 χρόνια βελτίωσης καυσαερίων........................................ 62 ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Πιο πράσινοι και ασφαλείς στόλοι με V2X....................................64 ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ Ηλεκτρικά οχήματα αμφίδρομης φόρτισης...................66 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022 INDEX
Νέος Chief Marketing Officer στη Hertz Η Hertz Global Holdings ανακοίνωσε ότι ο Wayne Davis αναλαμβάνει Executive Vice President, Chief Marketing Officer (CMO), από τις 3 Ιανουαρίου 2023. Σε αυτόν το ρόλο, ο Davis θα είναι υπεύθυνος για τις μάρκες Hertz, Dollar και Thrifty και τη διαμόρφωση της στρατηγικής μάρκετινγκ της εταιρείας για την επίτευξη αποτελεσματικής προσέγγισης και αφοσίωσης των πελατών. Η Laura C. Smith, η οποία ηγείται του μάρκετινγκ τα τελευταία δύο χρόνια, θα συνεχίσει το ρόλο της ως Executive Vice President, Global Sales and Customer Experience. Ned Curic, CTO της Stellantis Ο Chief Technology Officer της Stellantis, πρώην ανώτατο στέλεχος των Amazon Alexa και Toyota, δήλωσε: «Η ανάπτυξη λογισμικού είναι απολύτως απαραίτητη στην αυτοκινητοβιομηχανία. Δεν χρειάζεται να αναπτύξουμε ένα λειτουργικό σύστημα. Υπάρχουν πολλά από αυτά διαθέσιμα. Πρέπει να αναπτύξουμε τις δικές μας εμπειρίες λογισμικού που είναι κρίσιμες για την αλληλεπίδραση μεταξύ του οχήματος και του πελάτη. Και πρέπει να είναι καλύτερες από του Car Play ή του Android Auto. Ό,τι κι αν κατασκευάζει μια αυτοκινητοβιομηχανία, πρέπει να είναι το ίδιο καλό ή καλύτερο από ό,τι έχουν οι πελάτες στο τηλέφωνό τους». Η Volvo έδειξε μια εικόνα teaser του επερχόμενου μικρού της SUV στο τέλος της παρουσίασης του νέου μεγάλου ηλεκτρικού EX90 SUV τον Νοέμβριο. Σε συνέντευξή του στο Automotive News, o CEO της εταιρείας, Jim Rowan, δήλωσε πως το μικρό SUV απευθύνεται σε πελάτες 18, 19 ετών της Γενιάς Z που εισέρχονται στην αγορά αυτοκινήτου για πρώτη φορά και αναζητούν τη σωστή τιμή με την ευελιξία, την ασφάλιση και την οδική βοήθεια που προσφέρει η Care by Volvo. Αυτό που είναι επίσης σημαντικό γι’ αυτούς είναι πως ενδιαφέρονται πραγματικά για την αυθεντικότητα της βιωσιμότητας της μάρκας. Ο Jim Rowan για το νέο μικρό SUV Volvo Η Aptiv στην Intercable Automotive Solutions Η παγκόσμια εταιρεία τεχνολογίας Aptiv PLC ολοκλήρωσε την εξαγορά μεριδίου 85% της Intercable Automotive Solutions από την Intercable S.r.l. Ως ηγέτης του κλάδου στη διανομή ηλεκτρικής ενέργειας υψηλής τάσης και τεχνολογίας διασύνδεσης, η Intercable Automotive Solutions θα ενισχύσει τη θέση της Aptiv στα συστήματα αρχιτεκτονικής οχημάτων. Η συναλλαγή αποτιμάται στα 595 εκατ. ευρώ και αναμένεται να αυξήσει τα κέρδη ανά μετοχή από το 2023. Η ωριμότητα της αγοράς EV Μια σειρά απρόβλεπτων δυσκολιών προκάλεσαν μείωση του συνολικού αριθμού ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων το 2022. Ο μόνος κλάδος που είχε πολύ υψηλό επίπεδο ανθεκτικότητας ήταν η ηλεκτροκίνηση. Η ζήτηση στην αγορά των EV αυξάνεται, γεγονός που δείχνει πως οι επιχειρήσεις και οι fleet managers δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον στις δραστηριότητές τους. Στο Mobility Guide 2022 της ALD βαθμολογείται η ωριμότητα των χωρών για την υιοθέτηση των BEV. Χώρες με βαθμολογία άνω του 60 είναι οι: Αυστρία, Βέλγιο, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Νορβηγία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο. Στις χώρες με βαθμολογία άνω του 35 περιλαμβάνεται η Ελλάδα (40 βαθμοί) και οι: Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Ιαπωνία, Πορτογαλία, Σλοβενία, Ισπανία, Ελβετία, ΗΠΑ. Χώρες με βαθμολογία κάτω του 35 είναι οι: Αλγερία, Βραζιλία, Βουλγαρία, Καναδάς, Χιλή, Κολομβία, Κροατία, Τσεχία, Εσθονία, Ινδία, Λετονία, Λιθουανία, Μαλαισία, Μεξικό, Μαρόκο, Περού, Πολωνία, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβακία, Τουρκία. Νέο εργοστάσιο στις ΗΠΑ για μπαταρίες BMW Η Envision AESC με έδρα την Ιαπωνία θα επενδύσει 810 εκατ. δολάρια σε νέο εργοστάσιο μπαταριών στη Νότια Καρολίνα για τα ηλεκτρικά οχήματα επόμενης γενιάς του BMW Group. Το εργοστάσιο θα δημιουργήσει αρχικά 1.170 θέσεις εργασίας και θα έχει ετήσια δυναμικότητα έως και 30 γιγαβατώρες, όγκος επαρκής για 300.000 EV ετησίως, σύμφωνα με την AutoForecast Solutions. Το νέο εργοστάσιο θα παράγει τη νέα μπαταρία ιόντων λιθίου Gen 6 της BMW. 6 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022
300.000 αυτοκίνητα NIO Η παραγωγή του 300.000ού αυτοκινήτου στις 12 Δεκεμβρίου σηματοδότησε άλλο ένα ορόσημο για τη συνολική ανάπτυξη της NIO το 2022. Φέτος, η εταιρεία ξεκίνησε την πώληση αυτοκινήτων πλατφόρμας δεύτερης γενιάς NT2.0, δηλαδή ET7, ES7 και ET5, οι παραδόσεις των οποίων αυξάνονται σταθερά. Η NIO πρόκειται να κυκλοφορήσει πέντε μοντέλα το πρώτο εξάμηνο του 2023, ενώ συνεχίζει να επεκτείνει την παγκόσμια παρουσία της: Ξεκίνησε την παράδοση του ET7 στη Γερμανία, την Ολλανδία, τη Δανία και τη Σουηδία τον Οκτώβριο. Δημιούργησε κέντρο καινοτομίας στο Βερολίνο και ένα κέντρο Ε&Α τεχνητής νοημοσύνης και αυτόνομης οδήγησης στη Σιγκαπούρη. Σκοπεύει να εξυπηρετεί 25 χώρες και περιοχές έως το 2025. Prime Batteries Technology - EIT InnoEnergy Η Prime Batteries Technology της Ρουμανίας, που παράγει μπαταρίες ιόντων λιθίου και εξατομικευμένα συστήματα μπαταριών, υπέγραψε επενδυτική συμφωνία με την EIT InnoEnergy, ώστε να αυξήσει την ετήσια παραγωγή της στις 8 GWh. Πέρα από την υποστήριξη αύξησης της παραγωγής, η επένδυση επισημοποιεί την EIT InnoEnergy ως μέτοχο της Prime Batteries Technology, βοηθώντας την εταιρεία να προσελκύσει και να αποκτήσει πρόσβαση σε ταλέντα. Ελλείψεις και στα μεταχειρισμένα Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ευρώπη συνεχίζουν να πλήττονται από ελλείψεις προμηθειών, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση INDICATA Market Watch. Το επερχόμενο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Ford Ευρώπης, που αναμένεται να ονομάζεται Explorer Sport, θα είναι το πρώτο νέο μοντέλο που θα λανσαριστεί με το αμερικανικό στυλ μάρκετινγκ και σχεδιασμού «Adventurous Spirit» της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Ford παρουσίασε το EV στα social media πριν από την αποκάλυψη του αυτοκινήτου που αναμένεται να γίνει τον Μάρτιο. Οι εικόνες teaser του αυτοκινήτου υποδηλώνουν πιο αδρή και στιβαρή εμφάνιση από τα ηλεκτρικά οχήματα του Ομίλου Volkswagen που βασίζονται στην ίδια ηλεκτρική πλατφόρμα MEB. Το νέο ηλεκτρικό SUV της Ford Ο Herbert Diess επόμενος πρόεδρος της Infineon Mercedes-Benz AG - Hydro Η Mercedes-Benz συμφώνησε με τη νορβηγική εταιρεία κατασκευής αλουμινίου Hydro για οδικό χάρτη τεχνολογίας χαμηλών εκπομπών άνθρακα μεταξύ 2023 και 2030, βασικό ορόσημο στην πορεία προς την ενεργοποίηση πράσινης εφοδιαστικής αλυσίδας αλουμινίου. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν για σταδιακή προμήθεια αλουμινίου πολύ χαμηλών εκπομπών CO2 για εφαρμογές στην αυτοκινητοβιομηχανία στην πορεία προς την απανθρακοποίηση. Το αποτύπωμα CO2 του αλουμινίου που προμηθεύει η Hydro θα είναι σχεδόν 70% χαμηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ήδη από το επόμενο έτος. Τεχνολογικός κόμβος Volvo Cars Τεχνολογικό κόμβο δημιούργησε η Volvo Cars στο κέντρο της Στοκχόλμης για να εξυπηρετήσει τις φιλοδοξίες της στην ηλεκτροκίνηση, το λογισμικό και τη διάθεση των αυτοκινήτων της, που θα βελτιώνονται με τις ασύρματες ενημερώσεις. «Για να επιταχύνουμε τη μετάβασή μας, βρισκόμαστε στη διαδικασία στρατολόγησης εκατοντάδων ταλέντων σε τομείς όπως η μηχανική λογισμικού, η επιστήμη δεδομένων και η ανάλυσή τους, η διαχείριση προϊόντων, η ανάπτυξη διαδικτυακών επιχειρήσεων και εμπειρίας πελατών», δήλωσε ο Björn Annwall, επικεφαλής εμπορικός διευθυντής και αναπληρωτής CEO. «Πολλοί από αυτούς θα έχουν τη βάση τους στο νέο τεχνολογικό κέντρο». Ο πρώην CEO του Ομίλου Volkswagen, Herbert Diess, αναλαμβάνει πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου στον όμιλο ημιαγωγών Infineon, που εδρεύει στο Neubiberg της Γερμανίας. Ο 64χρονος κ. Diess, αντικαταστάθηκε από τον Oliver Blume στη διοίκηση του Ομίλου Volkswagen την 1η Σεπτεμβρίου. H τοποθέτησή του ως προέδρου της Infineon πρέπει να εγκριθεί κατά την ετήσια συνέλευση της εταιρείας τον Φεβρουάριο του 2023. Θα διαδεχθεί τον Wolfgang Eder, 70 ετών, ο οποίος πρόκειται να παραιτηθεί. Η Stellantis ανακοίνωσε πρόσφατα τα σχέδιά της για αγορά ημιαγωγών αξίας άνω του 1 δισ. δολαρίων από την Infineon για τις μάρκες της στην Ευρώπη. 7 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022
Η SIXT δραστηριοποιείται στο χώρο της κινητικότητας από το 1912. Με παρουσία σε περισσότερες από 100 χώρες και 2.200 σταθμούς παγκοσμίως, αποτελεί έναν από τους κορυφαίους παρόχους υπηρεσιών mobility για εταιρείες και ιδιώτες. Στην Ελλάδα, η SIXT έχει παρουσία από το 1998, ενώ, από το 2018 αποτελεί μέλος του Ομίλου ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ. Η εταιρεία διαθέτει δίκτυο καταστημάτων στα μεγαλύτερα αεροδρόμια και τις μείζονες τουριστικές περιοχές, ενώ πρωταγωνιστεί στις εξελίξεις του κλάδου, προσφέροντας μεγάλη γκάμα οχημάτων (Van, SUV, Ηλεκτρικά, Πολυτελείας, Pick-Up, Σπορ, σεντάν κ.ά.) που προορίζονται τόσο για εταιρική όσο και για ιδιωτική χρήση. H SIXT αποτελεί τον ιδανικό, σταθερό και πλέον αξιόπιστο συνεργάτη κινητικότητας εταιρειών, επιχειρήσεων, ελεύθερων επαγγελματιών και στελεχών που διαχειρίζονται εταιρικούς στόλους και αναζητούν μία ευέλικτη λύση μετακίνησης για τους εργαζομένους τους χωρίς γραφειοκρατία, ψιλά γράμματα, κρυφές χρεώσεις και πολύπλοκες διαδικασίες. Η απόλυτη ικανοποίηση των εταιρικών συνεργατών της, μέσω της παροχής υπηρεσιών που πληρούν τα υψηλότερα ποιοτικά κριτήρια, αποτελεί την κινητήριο δύναμή της. ΧΑΡΤΟΦΥΛΆΚΙΟ ΥΠΗΡΕΣΙΏΝ SIXT ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΈΝΟ ΣΕ 3 ΒΑΣΙΚΟΎΣ ΆΞΟΝΕΣ uSIXT Rent a Car: Βραχυχρόνια ενοικίαση αυτοκινήτου από μία μέρα έως ένα μήνα για ιδιώτες, στελέχη και εταιρείες. Η υπηρεσία SIXT Rent a Car απευθύνεται σε ιδιώτες, στελέχη και εταιρείες που χρειάζονται ένα αυτοκίνητο για λίγες ημέρες έως και ένα μήνα. Διαθέτει και προτείνει λύσεις για κάθε ανάγκη με πλήρη και ευρεία γκάμα οχημάτων των οποίων η ταξινόμηση δεν ξεπερνά τα τέσσερα έτη. Εξασφαλίζει απόλυτα ασφαλείς και γρήγορες μετακινήσεις, αποπρόσκοπτη κάλυψη επαγγελματικών υποχρεώσεων αλλά και ξέγνοιαστες διακοπές. Είναι διαθέσιμη σε όλο το δίκτυο καταστημάτων της SIXT σε όλα τα μεγάλα αεροδρόμια και τους πιο σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας. uSIXT+: Μηνιαία μίσθωση αυτοκινήτου, από ένα μήνα έως ένα χρόνο, που απευθύνεται τόσο σε H SIXT είναι εδώ για να επαναπροσδιορίσει το Μobility στην Ελλάδα και σας προσκαλεί να εξερευνήσετε τον νέο κόσμο κινητικότητας μαζί της στο leasing.sixt.gr. Eξερευνήστε τον νέο κόσμο κινητικότητας SIXT 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022
ADVERTORIAL εταιρείες όσο και σε ιδιώτες που επιθυμούν να καλύψουν εποχικές ανάγκες. uSIXT Leasing: Μακροχρόνια μίσθωση αυτοκινήτου που απευθύνεται επίσης σε εταιρείες και σε ιδιώτες. Τα πλεονεκτήματα του Leasing και της μηνιαίας μίσθωσης είναι γνωστά. Εάν έχετε κάποια εμπειρία Leasing ή υπηρεσίας μηνιαίας μίσθωσης και επιθυμείτε νααναβαθμίσετε το επίπεδο των υπηρεσιών που απολαμβάνετε, στο leasing.sixt.gr θα ανακαλύψετε, εκ νέου, τα προτερήματα της υπηρεσίας SIXT Leasing, της μηνιαίας υπηρεσίας μίσθωσης SIXT+ και του συνολικού φάσματος υπηρεσιών mobility που προσφέρει η SIXT κάνοντας τη θεωρία πράξη. wΑν η κουλτούρα της εταιρείας σας προωθεί τη βιωσιμότητα, την πράσινη μετάβαση και την τεχνολογία αιχμής, αλλά ανησυχείτε για το άμεσο και έμμεσο κόστος, τη φορολογία, τα κίνητρα και τις υποδομές της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, η SIXT σας προτείνει να κάνετε Plug & Play και να εντάξετε στο στόλο σας best seller ηλεκτρικά μοντέλα, από ένα μήνα έως 5 χρόνια, μέσω των SIXT Leasing και SIXT+ χωρίς να ανησυχήσετε ξανά για τίποτα από τα παραπάνω. wΧωρίς ρίσκο, χωρίς πάγια κόστη, γραφειοκρατία, κρυφές χρεώσεις, πολύπλοκες διαδικασίες και άγχος για τις αλλαγές που επιφυλάσσει το μέλλον, η SIXT, μέσω της υπηρεσίας SIXT Leasing και της μηνιαίας υπηρεσίας μίσθωσης SIXT+, αποτελεί μονόδρομο για την απόκτηση του νέου σας εταιρικού οχήματος ή στόλου. Η SIXT ΕΊΝΑΙ Ο ΠΛΈΟΝ ΑΞΙΌΠΙΣΤΟΣ MOBILITY PARTNER ΕΤΑΙΡΕΙΏΝ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΏΝ, ΕΠΕΙΔΉ: u Προσφέρει ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών άμεσα με το κλειδί στο χέρι, παρά τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν παγκοσμίως στην πρόσβαση σε νέας τεχνολογίας οχήματα. u Αποτελεί εταιρεία-μέλος του ομίλου ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ και αξιοποιεί την τεχνογνωσία και την εξειδίκευση που έχει αποκτήσει όντας μεγάλος διεθνής πάροχος στον κλάδο της βραχυχρόνιας ενοικίασης (SIXT Rent a Car), της μακροχρόνιας μίσθωσης (SIXT Leasing) και της μηνιαίας υπηρεσίας μίσθωσης (SIXT+), προσφέροντας εξατομικευμένες προτάσεις και λύσεις για τις ανάγκες κάθε οδηγού ξεχωριστά. u Προσφέρει υπηρεσίες Mobility συνδυαστικά σε όλο το εύρος του χαρτοφυλακίου της, προτείνοντας πρακτικές και βιώσιμες λύσεις που καλύπτουν με τον καλύτερο τρόπο τις προτιμήσεις και τις ανάγκες εταιρειών, επαγγελματιών, στελεχών που διαχειρίζονται τον εταιρικό στόλο επιχείρησης και ιδιωτών. 9 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022
uAUDI: Q8 E-TRON Νέα ονομασία, όχι νέο αυτοκίνητο. Ως ένα από τα πρώτα ηλεκτρικά SUV στην αγορά, η επαναβάπτιση του ETron δείχνει πού βρίσκονται οι προτεραιότητες. Η στάνταρ συστοιχία μπαταριών έχει πλέον ελάχιστη αυτονομία 480 χλμ. έναντι των 300 χλμ του προηγούμενου μοντέλου. Η νέα κορυφαία έκδοση φτάνει τα 580 χλμ. Η ικανότητα φόρτισης έχει αυξηθεί. Διατίθεται ως S για σπορ επιδόσεις και Sportback για πιο σπορ εμφάνιση. uBYD: ATTO 3 & HAN Η κινεζική BYD, μετά το SUV Tang, επεκτείνει την παρουσία της με το συμπαγές crossover Atto 3 και το sedan Han. Το εσωτερικό του πρώτου είναι εντυπωσιακό, όμως η μέγιστη φόρτισή του 88 kW υστερεί. Εάν η αυτονομία του των 420 χιλιομέτρων δεν επαρκεί, υπάρχει το Han που ξεπερνά τα 520 χιλιόμετρα. Διατίθενται μόνο στη Νορβηγία και το Μπενελούξ και σύντομα στη Γερμανία και τη Γαλλία. uDACIA: JOGGER HYBRID Το πρώτο υβριδικό ντεμπούτο της Dacia με το νέο Jogger. Το ευρύχωρο και οικονομικά προσιτό MPV συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1,6 με μια μικρή μπαταρία 1,2 kWh - δεν πρόκειται για plug-in και υιοθετεί το σύστημα κίνησης του Clio E-Tech. Όσον αφορά στο CO2 και την κατανάλωση, θα περιμένουμε το λανσάρισμα που έχει προγραμματιστεί για τις αρχές του 2023. Παράλληλα, παρουσιάζεται το νέο λογότυπο της μάρκας και αναβάθμιση του εσωτερικού με φιλικά προς το περιβάλλον υλικά. uFORD: E-TOURNEO CUSTOM Πρόκειται για την έκδοση MPV του ETransit Custom που παρουσιάστηκε ήδη. Με μπαταρία 74 kWh, αυτονομία 370 χλμ. και εντυπωσιακή ικανότητα ρυμούλκησης 2 τόνων, οι τεχνικές προδιαγραφές δεν έχουν αλλάξει. Αλλά το εσωτερικό έχει αναβαθμιστεί με δεύτερη και τρίτη σειρά καθισμάτων, χωρητικότητας συνολικά οκτώ ατόμων. Για κάλυψη διάφορων εταιρικών αναγκών, εξακολουθεί να διατίθεται και σε εκδόσεις ντίζελ και βενζίνης. uIVECO: EDAILY Με πάνω από μια δεκαετία εμπειρίας στην ηλεκτροκίνηση, η νεότερη έκδοση του eDaily, με πρωτόγνωρη ικανότητα 4,6 τόνων ωφέλιμου φορτίου, διαθέτει αστική αυτονομία έως και 400 χιλιόμετρα. Η σπονδυλωτή συστοιχία μπαταριών μπορεί να προσαρμοστεί σε τρία διαφορετικά επίπεδα, διαμορφώνοντας την αυτονομία και το χρόνο ακινησίας, αναλόγως των αναγκών του στόλου. Το οικοσύστημα υπηρεσιών της Iveco βοηθά στη διαμόρφωση και τον εξοπλισμό, την καταγραφή οδηγών, τη χάραξη δρομολογίων και τη φόρτιση. uJEEP: AVENGER & RECON & WAGONEER S Η Jeep, ειδικευμένη στα SUV, παρουσίασε τρία BEV στο πλαίσιο της μελλοντικής ηλεκτρικής στρατηγικής της. Το πολωνικής κατασκευής Avenger αναμένεται το 2023, με νέα πλατφόρμα skateboard και αυτονομία 400 χλμ. Το μοντέλο έχει περίπου το μέγεθος του Renegade. Το μεγαλύτερο Recon θα αποτελεί το εκτός δρόμου όχημα μηδενικών εκπομπών της μάρκας, που θα κυκλοφορήσει έναν χρόνο αργότερα. Και τέλος, το κορυφαίο πολυτελές Wagoneer S, ανταγωνιστή του Mercedes EQE SUV, με αυτονομία 800 χλμ. Τα νέα μοντέλα 10 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022
uLIUX: ANIMAL Δεν θα διατεθεί στους στόλους νωρίτερα από το 2024 – και ίσως καθόλου. Το Animal της ισπανικής startup Liux δείχνει το μέλλον. Σύμφωνα με την εταιρεία, είναι το πρώτο φυτικό αυτοκίνητο στον κόσμο: το εσωτερικό, η ανάρτηση και τα πάνελ του αμαξώματος είναι κατασκευασμένα από βιοπολυμερή, με βάση το λινάρι και τις ρητίνες. Το Animal, που γεννήθηκε σε τρισδιάστατο εκτυπωτή, χρησιμοποιεί 25% λιγότερα εξαρτήματα από ένα συμβατικό αυτοκίνητο και χρειάζεται 70% λιγότερη ενέργεια για να παραχθεί. uLOTUS: ELETRE Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Lotus SUV απευθύνεται σε μεγαλύτερους προϋπολογισμούς στόλου ή στελέχη επιχειρήσεων. Η τιμή του βασικού μοντέλου θα ανταγωνιστεί τις εκδόσεις των Polestar 3 και Mercedes EQE SUV. Η μπαταρία των 112 kWh μπορεί να ταχυφορτιστεί (20-80%) σε 20 λεπτά και το άνετο εσωτερικό του είναι πολυτελές και διαθέτει προηγμένα συστήματα πολυμέσων και τεχνολογία lidar, με υψηλό επίπεδο ημιαυτόνομης οδήγησης. uLUCID: GRAVITY Η Lucid είναι περισσότερο επιλογή στόλου για στελέχη. Το νέο SUV Gravity βασίζεται στα μηχανικά μέρη του σεντάν Air και διαθέτει την ίδια συστοιχία μπαταριών των 112 kWh και την εκπληκτική ισχύ των 1.200 ίππων. Η αυτονομία είναι μικρότερη λόγω μειωμένης αεροδυναμικής. Ωστόσο, η Lucid, η οποία άνοιξε το δεύτερο ευρωπαϊκό της κατάστημα στη Γενεύη τον περασμένο μήνα, δεν θα το διαθέσει προ του 2024. uMAXUS: T90 EV Το Maxus T90 EV βραβεύτηκε ως το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό pick-up που κυκλοφορεί στην Ευρώπη. Διαθέτει μπαταρία 89 kWh με αυτονομία 330 χλμ. Το ωφέλιμο φορτίο του είναι λίγο λιγότερο του 1 τόνου. uMERCEDES: EQE SUV Οι υπεύθυνοι στόλου θα λατρέψουν την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση SUV του EQE, αλλά θα πρέπει να περιμένουν μέχρι την άνοιξη του 2023. Διατίθεται με κίνηση στους οπίσθιους τροχούς, με τετρακίνηση, και σε μοντέλα AMG και η αυτονομίαWLTP της βασικής έκδοσης, EQE 350+, φτάνει στα 590 χιλιόμετρα. Οι ασύρματες ενημερώσεις καλύπτουν αυτοκίνητο και μπαταρία και παρέχεται συνδρομητική φόρτιση Mercedes me. Με μέγιστη φόρτιση DC στα 170 kW, το μοντέλο αυτό αποτελεί ένα μικρότερο και πιο δυναμικό πενταθέσιο SUV EQS. uNISSAN: X-TRAIL Εξοπλισμένο με τη σειριακή υβριδική τεχνολογία της Nissan, το νέο X-Trail είναι ένα μεγαλύτερο Qashqai που κινείται ηλεκτρικά αλλά με κινητήρα εσωτερικής καύσης ως γεννήτρια. Η κίνησή του θα είναι άνετη όπως οποιουδήποτε ηλεκτρικού crossover, αλλά οι εκπομπές CO2 των 161 γρ./χλμ. δεν του παρέχουν τις ευρωπαϊκές φορολογικές απαλλαγές των BEV. uOPEL/VAUXHALL: GRANDLAND GSE Δεν πρόκειται για νέο μοντέλο, αλλά για το ανανεωμένο μοντέλο GSe της Opel με πιο σπορ plug-in σύστημα κίνησης. Ως εκ τούτου, το συμπαγές cross-over αποδίδει 300 hp με κατανάλωση 1,3 λίτραl/100 χλμ. και εκπομπές CO2 μεταξύ 29-31 γρ/χλμ. Μια επισκόπηση του Fleet Europe για τα νέα μοντέλα επιβατικών αυτοκινήτων και βαν που θα περιληφθούν σύντομα στη λίστα των στόλων. 11 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022
uORA: FUNKY CAT SALOON Το Funky Cat της Ora στοχεύει στο Tesla Model 3. Αυτή η έκδοση saloon θα κυκλοφορήσει του χρόνου στην Ευρώπη, με δύο μεγέθη μπαταριών, εκ των οποίων το μεγαλύτερο καλύπτει 700 χιλιόμετρα (σύμφωνα με τον αισιόδοξο κινεζικό κύκλο). Η Ora δηλώνει πως θα είναι η ναυαρχίδα τους. uPEUGEOT: 408 Το υψηλό fastback 408 βασίζεται στην τεχνολογία του 308 και διαθέτει τα κινητήρια σύνολα (1.2 βενζίνης και 2 εκδόσεις PHEV) και τις ενισχυμένες βάσεις του. Το 408 διαθέτει επίσης το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του επικείμενου E-308 (sedan και estate), που θα διατίθεται από τον Ιούνιο του 2023 με μπαταρία νέας χημικής σύστασης και αυτονομία άνω των 400 χιλιομέτρων. uPOLESTAR: 3 Το πρώτο SUV της Polestar ανταγωνίζεται τις γερμανικές μάρκες premium και τα μοντέλα του EQE SUV. Διαθέτει μπαταρία 111 kWh, τη μεγαλύτερη της μάρκας και της κατηγορίας μέχρι σήμερα, με αυτονομία 610 χιλιομέτρων. Είναι εξοπλισμένο με την πιο πρόσφατη έκδοση του συστήματος Android Automotive, διαθέτει στάνταρ εξοπλισμό ασύρματων ενημερώσεων και θα διατίθεται σε εκδόσεις Long Range και Performance. Έχει τις ίδιες βάσεις με το Volvo EX90. uRENAULT: KANGOO E-TECH ELECTRIC Έχει ήδη παρουσιαστεί το αμιγώς ηλεκτρικό Kangoo LCV, αλλά η Renault προσφέρει πλέον και έκδοση επιβατικού αυτοκινήτου. Τα δεδομένα δεν αλλάζουν ιδιαιτέρως. Η μπαταρία των 44 kWh παρέχει αυτονομία 285 χιλιομέτρων και μέγιστη φόρτιση AC 11 kW και προαιρετικά στα 22 kW. Σε σταθμό φόρτισης DC, το μέγιστο που απαιτείται είναι 80 kW, λόγω της μικρής συστοιχίας μπαταριών. Υστερεί σε πρακτικότητα έναντι του μοντέλου ICE, λόγω της μπαταρίας δαπέδου. uRENAULT: TRAFIC VAN E-TECH ELECTRIC Η Renault εισέρχεται στην κατηγορία του 1 τόνου με το αμιγώς ηλεκτρικό Trafic, με αυτονομία 240 χλμ. και μπαταρία 52 kWh. Παρέχονται τρεις επιλογές φόρτισης: 7,4 kW AC, 22 kW DC και προαιρετικός ταχυφορτιστής 50 kW DC για εταιρείες που επιθυμούν να το χρησιμοποιήσουν πέραν της τελικής παράδοσης. uTOYOTA: PRIUS Κάποτε πρωτοπόρο στην οικολογία, το αεροδυναμικό και φουτουριστικό Toyota Prius έμεινε πίσω λόγω της ανόδου των BEV. Η πέμπτη γενιά επανέρχεται με μικρότερες διαστάσεις, αλλά εντυπωσιακά μεγαλύτερη μπαταρία 13,6 kWh, διπλάσια ισχύ από την προηγούμενη γενιά και ηλεκτρική αυτονομία έως και 75 χλμ. Διατίθεται αποκλειστικά ως plug-in υβριδικό. Αλλά τελειώνουν τα κίνητρα για PHEV. uVOLKSWAGEN: AMAROK Δημιουργήθηκε μέσω συνεργασίας με τη Ford και είναι τεχνικά όμοιο με το Ford Ranger. Με τέσσερις επιλογές ντίζελ (2.0 και 3.0) και μιας βενζίνης, δεν υπάρχει προς το παρόν ένδειξη ηλεκτροκίνησης. Με ωφέλιμο φορτίο 1,2 τόνων και χώρο φόρτωσης που μπορεί να φιλοξενήσει ευρωπαλέτα. uVOLVO: EX90 Το πρώτο ειδικά κατασκευασμένο ηλεκτρικό όχημα της Volvo αντιπροσωπεύει ένα νέο κεφάλαιο στην παράδοση της μάρκας. Εξοπλισμένο με αισθητήρα lidar για ημιαυτόματη οδήγηση ακριβείας, είναι το ασφαλέστερο αυτοκίνητο που κατασκεύασε η εταιρεία. Το μινιμαλιστικό σκανδιναβικό σαλόνι αποπνέει βιωσιμότητα με ανακυκλωμένα υλικά. Η μπαταρία (107 kWh) υποστηρίζει αμφίδρομη φόρτιση και ανώτατη φόρτιση 250 kW (0-80% SoC: 30 λεπτά). 12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022
ΗVOLVO είναι μία εταιρεία με ισχυρή και ξεκάθαρη ταυτότητα. Δρομολογεί το πέρασμά της στην ηλεκτρική εποχή με επίκεντρο τον άνθρωπο και άξονες την ασφάλεια και τη βιωσιμότητα. Σε λιγότερο από τρία χρόνια από σήμερα, έως το 2025, τουλάχιστον το 50% των πωλήσεών της θα προέρχεται από αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το υπόλοιπο από υβριδικά. Ήδη σήμερα, οποιοδήποτε μοντέλο Volvo και αν επιλέξει κανείς, έχει τη δυνατότητα να το αποκτήσει σε έκδοση Recharge και να μετακινείται καθημερινά μόνο με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Όπως άλλωστε προκύπτει από έρευνες πελατών, η οδήγηση των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων Volvo στο αμιγώς ηλεκτρικό πρόγραμμα Pure αντιπροσωπεύει στη Ελλάδα περίπου το 50% του συνολικού χρόνου τους στο δρόμο. Μάλιστα, το στοιχείο αυτό ανακοινώθηκε πριν αυξηθεί η αυτονομία στα μοντέλα Volvo Recharge των σειρών 60 και 90. Η σειρά των Volvo Recharge είναι ιδανική για τους εταιρικούς χρήστες, προσδίδοντας επιπλέον αξία στην επένδυση μιας επιχείρησης. Χάρη στις εξελιγμένες λειτουργίες συνδεσιμότητας και επικοινωνίας που διαθέτουν, όλα τα Volvo βοηθούν τον οδηγό να είναι πιο παραγωγικός, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο. Στην γκάμα των Volvo Recharge περιλαμβάνονται προτάσεις με Λιανική Τιμή Προ Φόρων έως 40.000 € και με εκπομπές ρύπων έως 50 g/km, η μίσθωση των οποίων εξασφαλίζει μηδενικό φόρο χρήσης σε εταιρικούς πελάτες. Σημειώνεται ότι όσα plug-in υβριδικά Volvo έχουν ΛΤΠΦ άνω των 40.000 € και εκπομπές ρύπων έως 50g/km επίσης δίνουν στους εταιρικούς πελάτες τη δυνατότητα να επωφεληθούν από τη μίσθωση, καθώς επιβαρύνονται με ιδιαίτερα χαμηλό φόρο χρήσης. Στις εταιρικές προτάσεις Volvo με μηδενικό φόρο συμπεριλαμβάνεται το αμιγώς ηλεκτρικό SUV, XC40 Recharge, στην έκδόση Pure Electric P6 που αποδίδει 231 ίππους, αλλά και εκδόσεις των plug-in ηλεκτρικών XC40 Recharge Τ4 και T5 (με ισχύ 211 και 262 ίππων, αντίστοιχα). Στα κριτήρια για τον μηδενικό φόρο χρήσης εμπίπτει ακόμη το Volvo V60 Recharge T6. Το δυναμικό estate με το νέο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης των 350 ίππων είναι απολαυστικό στην οδήγηση, προσφέροντας παράλληλα εντυπωσιακή «ηλεκτρική» αυτονομία που φθάνει περίπου τα 90 km. Στα αμιγώς ηλεκτρικά Volvo Recharge με πολύ χαμηλό φόρο χρήσης συγκαταλέγονται το νέο αμιγώς ηλεκτρικό crossover C40 Recharge, στην έκδοση Pure Electric P6 (με ισχύ 231 ίππων), αλλά και οι εκδόσεις Recharge Pure Electric P8 του C40 και του XC40, οι οποίες εφοδιάζονται με δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν 408 ίππους, προσφέροντας εντυπωσιακές επιδόσεις. Ιδιαίτερα χαμηλός είναι ο φόρος χρήσης και για τα μεγαλύτερα μοντέλα Recharge των σειρών 60 και 90. Στο σύνολό τους, εφοδιάζονται με αναβαθμισμένα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης που παρέχουν ακόμη μεγαλύτερη αυτονομία για την κάλυψη των τυπικών καθημερινών μετακινήσεων μόνο με ηλεκτρική ενέργεια. Στην πράξη, όπως πιθανότατα θα επιβεβαιωθεί και από νεότερα στοιχεία, πρόκειται για αυτοκίνητα που μπορούν να λειτουργούν ως ηλεκτρικά κατά το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου οδήγησής τους, προστατεύοντας το επιβαρυμένο αστικό περιβάλλον και παρέχοντας οφέλη στο χρήστη τους. Οδηγήστε ηλεκτρικά με έως και μηδενικό φόρο VOLVO RECHARGE ADVERTORIAL 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=