ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ ΝΈΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ B-SUV ΕΥΡΏΠΗ-27 Α’ ΕΞΑΜ. 2022 ΟΙ 5 ΚΟΡΥΦΑΊΕΣ ΒΆΣΕΙ ΜΕΡΙΔΊΟΥ ΤΗΣ ΣΥΝΟΛΙΚΉΣ ΤΟΥΣ ΑΓΟΡΆΣ • Κροατία 31,71% • Κύπρος 30,87% • Ελλάδα 27,73% • Ιταλία 27,11% • Σλοβενία 26,90% ΟΙ 5 ΚΟΡΥΦΑΊΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΈΣ ΒΆΣΕΙ ΜΕΡΙΔΊΟΥ ΤΩΝ ΣΥΝΟΛΙΚΏΝ ΤΟΥΣ ΠΩΛΉΣΕΩΝ • Suzuki 51,80% • Honda 39,68% • Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες 35,77% • Ford 34,05% • Renault Group 28,15% Μονάδες vs A’ εξαμ. ‘21 1 Volkswagen T Roc 86.164 -19% 2 Ford Puma 73.674 -11% 3 Peugeot 2008 73.371 -31% 4 Dacia Duster 73.293 1% 5 Renault Captur 71.861 -22% 6 Toyota Yaris Cross 63.917 νέο 7 Volkswagen T-Cross 57.634 -18% 8 Hyundai Kona 51.957 -4% 9 Opel Mokka 49.418 103% 10 Opel Crossland 38.067 -23% 11 Seat Arona 37.392 -29% 12 Citroen C3 Aircross 35.758 -12% 13 Skoda Kamiq 33.684 -32% 14 Volkswagen Taigo 30.954 νέο 15 Kia Stonic 27.521 -3% 16 Audi Q2 27.412 -19% 17 Nissan Juke 26.773 -18% 18 Jeep Renegade 24.739 -35% 19 Fiat 500X 21.560 -39% 20 Ford Ecosport 19.158 31% 21 Mini Countryman 18.865 -29% 22 Suzuki Vitara 18.071 -41% 23 MG ZS 17.818 44% 24 Suzuki S-Cross 15.941 21% 25 Honda HR-V 14.611 417% 26 Hyundai Bayon 13.662 617% 27 DS 3 Crossback 6.221 -26% 28 Mazda CX-3 3.470 -55% 29 Ssangyong Tivoli 2.932 50% 30 DR EVO 3 1.305 νέο 31 DR3 1.177 68% 32 DR 5.0 1.152 47% 33 Lada 4X4 Niva/Taiga 762 -1% 34 Ssangyong XLV 320 425% Αυτό συμβαίνει και στην κατηγορία Β, η οποία επηρεάστηκε από τη δημοτικότητα των B-SUV. Ορισμένοι κατασκευαστές αποφάσισαν να αναβαθμίσουν τα αυτοκίνητά τους κατηγορίας Β με προσθήκη τεχνολογιών και συστημάτων που οδηγούν σε υψηλότερες τιμές, με αποτέλεσμα την μειωμένη ζήτηση. Μέχρι τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, η ζήτηση στην κατηγορία Β μειώθηκε κατά 19%, στις 959.000 μονάδες – χειρότερο από το αποτέλεσμα πρώτου εξαμήνου του 2020 της κατηγορίας, όταν το χειρότερο κύμα της πανδημίας έπληξε τον κλάδο. Η μείωση των ταξινομήσεων της κατηγορίας C οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην έλλειψη δημοτικότητας του Volkswagen Golf τρέχουσας γενιάς. Εκτός από θέματα λογισμικού και παραγωγής ημιαγωγών, η Volkswagen αντιμετωπίζει και μια σημαντική αλλαγή, με τους πελάτες να απομακρύνονται από το Golf προς όφελος των SUV. Οι ταξινομήσεις Golf δεν ήλθαν πρώτες στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο του 2022 και φαίνεται απίθανο να το πράξουν μέχρι τα τέλη του έτους. ΤΑ MPV ΕΊΔΟΣ ΥΠΌ ΕΞΑΦΆΝΙΣΗ Η κατάσταση για τα MPV είναι ακόμα πιο περίπλοκη. Είναι λιγότερο ελκυστικά από τα SUV, λιγότερο άνετα και συγχρόνως πιο ακριβά από τα επιβατικά βαν. Μέχρι τον Ιούνιο, ο όγκος των ταξινομήσεών τους μειώθηκε κατά 28%, σε μόλις 92.600 μονάδες ή 1,67% της συνολικής αγοράς. Το πρώτο εξάμηνο του 2015, το μερίδιο αγοράς τους ήταν 10,86%. Το 2015, υπήρχαν 42 διαφορετικά MPV διαθέσιμα, ενώ σήμερα οι καΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ ΝΈΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ D-SUV ΕΥΡΏΠΗ-27 Α’ ΕΞΑΜ. 2022 ΟΙ 5 ΚΟΡΥΦΑΊΕΣ ΒΆΣΕΙ ΜΕΡΙΔΊΟΥ ΤΗΣ ΣΥΝΟΛΙΚΉΣ ΤΟΥΣ ΑΓΟΡΆΣ • Νορβηγία 17,68% • Σουηδία 10,86% • Ελβετία 9,87% • Λουξεμβούργο 9,36% • Κύπρος 8,77% ΟΙ 5 ΚΟΡΥΦΑΊΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΈΣ ΒΆΣΕΙ ΜΕΡΙΔΊΟΥ ΤΩΝ ΣΥΝΟΛΙΚΏΝ ΤΟΥΣ ΠΩΛΉΣΕΩΝ • Tesla 52,69% • JLR 49,17% • Geely 23,66% • Mercedes-Benz 14,88% • BMW Group 11,88% Μονάδες vs A' εξαμ. '21 1 Tesla Model Y 44.468 νέο 2 Mercedes GLC 32.763 27% 3 Volvo XC60 32.707 -20% 4 BMW X3 32.184 -6% 5 Audi Q5 15.750 -34% 6 Audi Q5 Sportback 12.953 337% 7 Audi Q4 11.489 430% 8 Porsche Macan 9.645 33% 9 Mercedes GLC Coupe 9.388 -25% 10 Alfa Romeo Stelvio 8.809 7% 11 BMW iX3 8.722 105% 12 Land Rover Defender 8.631 0% 13 BMW X4 6.873 -9% 14 Audi Q4 Sportback 6.435 νέο 15 Lexus NX 6.271 -11% 16 Mercedes EQC 6.007 -29% 17 Kia Sorento 5.698 -38% 18 Land Rover Range Rover Velar 5.441 -22% 19 Land Rover Range Discovery Sport 5.434 -50% 20 Jaguar F-Pace 4.820 -43% 21 Hyundai Sanda Fe 4.729 -5% 22 Jeep Wrangler 4.432 11% 23 Jaguar I-Pace 3.636 4% 24 Toyota Land Cruiser Prado 3.111 22% 25 BYD Tang 917 νέο 26 Ssangyong Rexton 787 85% 27 Genesis CV70 249 νέο 28 Mazda CX-60 72 νέο 29 Maserati Grecale 59 νέο 61 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2022
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=