ΚΑΙ ΑΝ η ενόχλησή μου μετατρέπεται μερικές φορές σε θυμό, είναι επειδή πολλά από τα «λάθη» δεν είναι τυχαία, αλλά σκόπιμα. Ενοχλούμαι από την έλλειψη γνώσεων και βάθους σε άρθρα και τηλεοπτικές ειδήσεις σχετικά με την ηλεκτροκινητικότητα. Αλλά θυμώνω όταν διαβάζω άρθρα ή εντυπωσιακούς τίτλους που αντιφάσκουν κατάφωρα με την αντικειμενικότητα. ΜΕΡΙΚΆ ΠΑΡΑΔΕΊΓΜΑΤΑ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΊΩΝ ΕΒΔΟΜΆΔΩΝ: u Τελικά το υδρογόνο δεν είναι τόσο «πράσινο»; Αυτός ο τίτλος προκαλεί ανησυχία και αμφιβολίες για το μέλλον αυτής της σημαντικής εναλλακτικής στα ορυκτά καύσιμα, αλλά το ίδιο το άρθρο εξηγεί το πρόβλημα και τη λύση του. Κλασικό παράδειγμα τρομοκράτησης. u Το ντίζελ «αναβιώνει απροσδόκητα». Βλέποντας μόνο τον τίτλο, μπορεί κάποιος να συμπεράνει πως το ντίζελ έχει μπροστά του ένα μακρύ και λαμπρό μέλλον και πως ενδεχομένως τα EV δεν αποτελούν τελικά μακροπρόθεσμη λύση. Αλλά διαβάζοντας το άρθρο γίνεται προφανές πως η έλλειψη μικροεπεξεργαστών καθυστερεί προσωρινά τις παραδόσεις EV. Κλασικό παράδειγμα παραπλάνησης. u Τα ηλεκτρικά οχήματα «δεν είναι φθηνότερα» όσον αφορά στις επισκευές. Το άρθρο αναφέρει στην πραγματικότητα πως τα EV είναι φθηνότερα στις επισκευές από τα οχήματα ICE - τουλάχιστον σε «ορισμένες» περιπτώσεις. Το θέμα περιορίζεται σε συγκεκριμένους τύπους αναλύσεων. Αλλά αυτή δεν θα είναι η γενική εμπειρία των οδηγών EV. Κλασικό παράδειγμα μισής αλήθειας. Είναι σχεδόν σαν να επιδιώκουν κάποιοι δημοσιογράφοι να κάνουν λάθος. Οι ειδικοί σε άλλους τομείς ίσως αναγνωρίσουν αυτήν τη δημοσιογραφική «αρχή» και πιθανότατα θα καταλάβουν την ενόχληση και το θυμό μου. Αλλά επιθυμώ ταπεινά να υποστηρίξω πως το πρόβλημα, στο θέμα της ηλεκτροκίνησης, έχει μεγαλύτερες επιπτώσεις από ό,τι στις περισσότερες άλλες περιπτώσεις. Μπορεί να εμπλακούμε στις μικρολεπτομέρειες της διαχείρισης στόλου και στα επιχειρήματα υπέρ και κατά των ICE και των EV και να χάσουμε τη μεγάλη εικόνα. Η ηλεκτροκίνηση είναι ουσιαστικό μέρος της λύσης ενός επείγοντος και σοβαρού προβλήματος – της κλιματικής αλλαγής. Προς έκπληξη πολλών επικριτών και κυνικών, οι εταιρείες τα τελευταία χρόνια συμμετέχουν σε αυτήν τη δύσκολη αλλά σημαντική άσκηση. Συμμετέχουν απόλυτα και έχουν ενστερνιστεί την ουδετερότητα άνθρακα ως βασικό μέρος της στρατηγικής τους και την ηλεκτροκίνηση των στόλων τους ως κεντρικό στοιχείο αυτής της διαδικασίας. Δεν πρόκειται για απλή διαδικασία. Είναι σύνθετη. Είναι δαπανηρή. Υπάρχουν πολλά αρνητικά: από τη φύση τους, οι ιεραρχίες και οι νοοτροπίες ανθίστανται στην αλλαγή. Αλλά αυτή η αλλαγή θα διασφαλίσει το μέλλον του πλανήτη μας. Αυτό είναι το πιο σημαντικό. Και οι εταιρικοί στόλοι πράτΠού κάνουν λάθος τα ΜΜΕ για την ηλεκτροκίνηση ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ – ΜΕ ΤΗ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ Η ηλεκτροκίνηση είναι ουσιαστικό μέρος της λύσης ενός επείγοντος και σοβαρού προβλήματος – της κλιματικής αλλαγής. Προς έκπληξη πολλών επικριτών και κυνικών, οι εταιρείες τα τελευταία χρόνια συμμετέχουν σε αυτήν τη δύσκολη αλλά σημαντική άσκηση Αυτό το άρθρο θα μπορούσε να τιτλοφορείται: Πού κάνουν λάθος τα ΜΜΕ για πολλά. Αλλά δεν είμαι ειδικός στα «πάντα». Γνωρίζω όμως κάποια πράγματα για την αυτοκινητοβιομηχανία και είμαι αρκετά ενοχλημένος από τα λάθη των μέσων ενημέρωσης σχετικά με την ηλεκτροκίνηση - την πιο σημαντική αλλαγή που συνέβη ποτέ στην αυτοκινητοβιομηχανία. Του JOHAN VERBOIS* 54 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2022
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=