Fleet Business #11

Η ΟΙΚΟΝΟΜΊΑ γενικά, και η αυτοκινητοβιομηχανία ειδικότερα, αντιμετωπίζουν πρωτόγνωρες καταστάσεις τα τελευταία χρόνια. Τον Αύγουστο, η ALD Automotive –όπως και άλλες μεγάλες εταιρείες στο χώρο του στόλου και της κινητικότητας– σημείωσε ρεκόρ εξαμηνιαίων κερδών. Ο λόγος: έκτακτα κέρδη στην κατηγορία μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, άνω των 3.200 ευρώ ανά μονάδα. Φυσικά, αυτό δεν θα διαρκέσει και η ALD Automotive προβλέπει ήδη περιθώριο ετήσιων κερδών στις πωλήσεις 2.000 ευρώ ανά μονάδα. Τι γίνεται όμως του χρόνου; Κύριε Albertsen, ό,τι ανεβαίνει, κατεβαίνει. Υπάρχει περίπτωση τα σημερινά έκτακτα κέρδη μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να μετατραπούν αύριο σε ζημίες; Πώς βλέπει η ALD Automotive το μέλλον των προσπαθειών της remarketing; Πρόκειται για θέμα που εξετάζουμε πολύ σοβαρά. Η πρόβλεψή μας για ολόκληρο το έτος αναφέρει περιθώριο κέρδους πωλήσεων τουλάχιστον 2.000 ευρώ ανά όχημα. Αυτό που είναι σαφές, είναι πως τα μεγάλα περιθώρια κέρδους είναι αποτέλεσμα ασυνήθιστων και έκτακτων περιστάσεων που προκλήθηκαν από την πανδημία, η οποία διατάραξε την εφοδιαστική αλυσίδα και από την επακόλουθη έλλειψη μικροεπεξεργαστών, η οποία δημιούργησε κενά στην παραγωγή. Αλλά στην ουσία, πρόκειται για θέμα προσφοράς και ζήτησης, που έχουν αποσυγχρονιστεί απολύτως. Διατίθενται λιγότερα νέα αυτοκίνητα προς πώληση, επομένως η ζήτηση μεταχειρισμένων αυξάνεται – αλλά για τον ίδιο λόγο, διατίθενται και λιγότερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Κάποια στιγμή οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων θα αυξηθούν ξανά. Πιστεύουμε πως αυτό θα φέρει σχετικά ταχεία ομαλοποίηση, από το 2023 και μετά. Αναμένουμε τα σημερινά μας κέρδη να μετατραπούν σε ζημίες; Όχι. Και ιδού ο λόγος. Στο σημερινό οικονομικό περιβάλλον, που μπορεί να οδηγεί σε ύφεση, ο κόσμος τείνει να αναβάλλει μεγάλες αγορές, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινήτων. Η πρότερη εμπειρία διδάσκει πως μετά από λίγο, όταν δεν θα μπορούν να το αναβάλλουν άλλο, ο κόσμος θα αγοράσει αυτοκίνητο, ακόμα και σε περίοδο ύφεσης. Αλλά θα είναι μεταχειρισμένο και όχι καινούργιο. Έτσι, ως ένα βαθμό, η δραστηριότητα μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι αντικυκλική. Επιπλέον, με τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων να μειώνονται μεταξύ 10% και 30%, ανάλογα με την αγορά, τίθεται κατώτατο όριο στις μελλοντικές τιμές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Να συνεχίσουμε για λίγο στο θέμα του remarketing. Σήμερα, περίπου το 70% των νέων οχημάτων εξακολουθούν να είναι ICE. Όμως, σε τρία με τέσσερα χρόνια, όταν εισέλθουν στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, η ζήτηση για αυτοκίνητα ορυκτών καυσίμων ίσως να έχει καταρρεύσει. Πώς επιδρά αυτό στις προβλέψεις σας; Η πρόβλεψη αυτή είναι δυσκολότερη από την προηγούμενη. Είναι γεγονός πως, επί του παρόντος, περίπου 30% των παραδόσεών μας είναι BEV ή PHEV, το ντίζελ αντιπροσωπεύει περίπου 20% και η βενζίνη το υπόλοιπο. Ήδη προσαρμόζουμε τις υπολειμματικές μας αξίες για να καταστήσουμε το ντίζελ λιγότερο ελκυστικό. Αυτός είναι ένας τρόπος προετοιμασίας για το μέλλον. Ένας άλλος τρόπος είναι να συνειδητοποιήσουμε ότι οι αγορές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι ανθεκτικές. Ακόμα και μετά από λίγα χρόνια, το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης θα εξακολουθεί να αποτελεί ελκυστική πρόταση για έναν αγοραστή που ζει στην ύπαιθρο χώρα και δεν έχει καμία πρόθεση να επισκεφθεί τις μεγάλες πόλεις (Σ.Σ. που μέχρι τότε μπορεί να είναι εκτός ορίων για ICE). Επιπλέον, υπάρχουν ευκαιρίες διασυνοριακού remarketing. Αυτό είναι το πλεονέκτημα του να είσαι πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση, όπως εμείς: αυτή η μετάβαση θα πραγματοποιηθεί πολύ πιο αργά σε άλλες αγορές. Και τέλος, έχουμε τρόπους συναλλαΌποιο κι αν είναι το μέλλον, η ALD Automotive έχει σχέδιο ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: TIM ALBERTSEN, CEO ΤΗΣ ALD AUTOMOTIVE Εάν βρίσκεστε σε πλοίο σε καταιγίδα, θα θέλατε για καπετάνιο τον Tim Albertsen. Ο CEO της ALD Automotive αποπνέει την ήρεμη αυτοπεποίθηση και πυγμή κάποιου που είναι εξοικειωμένος τόσο με την αντιμετώπιση προβλημάτων όσο και με τη σωστή πορεία για το μέλλον. Σε μια μακροσκελή, αποκλειστική συνομιλία με τον Frank Jacobs του Fleet Europe, ο κ. Albertsen μιλάει για τα ταραγμένα νερά της παγκόσμιας οικονομίας, την πρόοδο της συγχώνευσης με τη LeasePlan και το μέλλον της κινητικότητας. 34 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=