όπου τα οχήματα παραμένουν επί μακρόν, ώστε να μπορούν να φορτίζουν τις μπαταρίες τους εάν απαιτείται παράταση των εργάσιμων ωρών. Βάσει αυτών των πληροφοριών, οι επιχειρήσεις μπορούν να εντοπίσουν ποιες εγκαταστάσεις τους χρειάζονται φορτιστές και να υπολογίσουν την απαιτούμενη ταχύτητά τους, ανάλογα με τη διάρκεια στάθμευσης του οχήματος. Για παράδειγμα, οι στόλοι που διαθέτουν τερματικούς σταθμούς ολονύκτιας στάθμευσης μπορούν να χρησιμοποιούν αργούς φορτιστές, εφόσον η πολύωρη σύνδεση των οχημάτων θα επαναφορτίσει πλήρως τις μπαταρίες για την επόμενη εργάσιμη ημέρα. Τα οχήματα που απλώς φορτώνουν ή ξεφορτώνουν στους χώρους εργασίας ενδέχεται να χρειάζονται λύση ταχύτερης φόρτισης. ΑΞΙΟΛΌΓΗΣΗ ΟΔΗΓΏΝ Ο Shaun Sadlier, Head of Consulting της Arval UK, δήλωσε: «Η αξιολόγηση των οδηγών, προς καθορισμό αυτών που θα χρησιμοποιούν ηλεκτροκίνηση και θα έχουν πρόσβαση σε σημείο φόρτισης, διευκολύνει την κατάσταση. Οι ανάγκες αυτών των οδηγών καθορίζουν το πλήθος και το είδος των φορτιστών που απαιτούνται. Προ τριετίας, η Arval εγκατέστησε 50 σημεία φόρτισης 22 kW στα κεντρικά γραφεία του ΗΒ, 43 από τα οποία διατίθενται δωρεάν στους εργαζόμενούς της. «Εκείνη την εποχή, το πλήθος των φορτιστών ξεπερνούσε το πλήθος των οδηγών που χρησιμοποιούσαν ηλεκτροκίνηση», είπε ο Sadlier. «Σήμερα, η πλειονότητα των οδηγών εταιρικών αυτοκινήτων (περίπου 200) οδηγούν ηλεκτρικά οχήματα και έτσι υιοθετούμε πλέον την επιλογή προκράτησης φορτιστή, λόγω της δημοτικότητάς τους». Αντιμετωπίζοντας διαφορετική ζήτηση φόρτισης, η εταιρεία logistics DPD εγκατέστησε πάνω από 200 σημεία φόρτισης στους τερματικούς σταθμούς της και στα σπίτια των οδηγών στο ΗΒ, επιλέγοντας μείγμα φορτιστών, 7 kW για χρήση από εργαζoμένους (τα αυτοκίνητα παραμένουν σταθμευμένα για μεγάλες περιόδους) και σημεία φόρτισης 22 kW για τα οχήματα του στόλου της, καθώς και 30 ταχυφορτιστές 50 kW για άμεση επανάχρηση των ηλεκτρικών βαν παράδοσης. Ταχύτεροι φορτιστές, υψηλότερο κόστος. Από επενδυτική άποψη, όσο πιο ταχύς είναι ο φορτιστής, τόσο πιο ακριβή είναι η υποδομή και η εγκατάσταση. Ένας σταθμός ταχυφόρτισης DC μπορεί να επαναφορτίζει τις μπαταρίες σε λίγα λεπτά, αλλά μπορεί επίσης να κοστίζει 10 φορές ακριβότερα από τους πιο αργούς φορτιστές AC. Ο Joe Gorman, διευθυντής UK, Ireland and Nordics της ChargePoint, δήλωσε: «Εάν θέλετε να εγκαταστήσετε φορτιστές στόλου, δημιουργείτε την κατάλληλη υποδομή και φροντίζετε κάθε όχημα να φορτίζεται εγκαίρως για τα επόμενα δρομολόγιά του. Όταν εξετάζουμε πιο περίπλοκες εγκαταστάσεις σε τερματικούς σταθμούς, η ενσωμάτωση της φόρτισης στην τηλεματική ή/και στον προγραμματισμό λογισμικού είναι σημαντική, καθώς και η διαχείριση και διανομή ενέργειας στα σωστά οχήματα τη σωστή στιγμή». Αλλά η προσβάσιμη σε όλους τους εργαζομένους φόρτιση στο χώρο εργασίας είναι διαφορετική. Ο Gorman την παρομοιάζει με καφετέρια στο χώρο εργασίας - οι εργαζόμενοι μπορεί να την επιθυμούν, αλλά οι εργοδότες δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη παροχής της. Έτσι, ενώ οι επιχειρήσεις πληρώνουν για την εγκατάσταση σημείων φόρτισης στο χώρο εργασίας θέλουν να αναθέσουν σε τρίτους τη διαχείριση και τη συντήρηση των φορτιστών. «Η επιχείρηση πρέπει να διασφαλίσει Ένας σταθμός ταχυφόρτισης DC μπορεί να επαναφορτίζει τις μπαταρίες σε λίγα λεπτά, αλλά μπορεί επίσης να κοστίζει 10 φορές ακριβότερα από τους πιο αργούς φορτιστές AC απλή εμπειρία φόρτισης για τους οδηγούς, για να μη χρειάζεται να ρωτούν πώς λειτουργεί και πρέπει επίσης να διαθέτει τηλεφωνικό κέντρο για την αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων», δήλωσε ο Gorman. Πρόσθεσε πως είναι απαραίτητο να εγκατασταθούν έξυπνα συστήματα φόρτισης. «Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι η κατάληψη του σταθμού, όταν οδηγός συνδέεται στην πρίζα κατά την πρωινή άφιξη και αποσυνδέεται όταν αποχωρεί», αναφέρει ο Gorman. «Οι επιχειρήσεις πρέπει να ενθαρρύνουν την εναλλαγή των οχημάτων στους σταθμούς φόρτισής τους, οι οποίοι πρέπει να έχουν σχεδιαστεί έτσι που να παρέχουν στους οδηγούς την ευκαιρία να ανεφοδιάζονται και όχι να φορτίζονται πλήρως. Οι εργοδότες οφείλουν να εφαρμόζουν τιμολογιακή πολιτική που θα ενθαρρύνει τη σωστή συμπεριφορά των οδηγών, όπως η φόρτιση με συγκεκριμένη τιμή τις πρώτες δύο ώρες και στη συνέχεια η τιμή θα αυξάνεται αρκετά για να παροτρύνει την απομάκρυνση των οδηγών». ΈΞΥΠΝΗ ΦΌΡΤΙΣΗ Αυτό μπορεί να συνδυαστεί με ένα έξυπνο σύστημα αναμονής, το οποίο ειδοποιεί τους οδηγούς όταν έλθει η σειρά τους. Το έξυπνο σύστημα παρέχει επίσης δεδομένα που ενημερώνουν τις επιχειρήσεις πότε είναι ώρα να επεκτείνουν την υποδομή φόρτισης στο χώρο εργασίας. Εάν οι οδηγοί πρέπει να πληρώσουν για τη χρήση φορτιστών, η επέκταση του δικτύου φόρτισης στο χώρο εργασίας μπορεί να αυτοχρηματοδοτηθεί σε μεγάλο βαθμό. Ως προς το στόλο, το έξυπνο σύστημα είναι επίσης ζωτικής σημασίας για τη διασφάλιση ολοκλήρωσης των δρομολογίων ενός οχήματος πριν χρειαστεί να επαναφορτιστεί και πως όντως φορτίζει όταν είναι συνδεδεμένο – συμβαίνουν αρκετές αστοχίες. «Οι υπεύθυνοι αποστολών και στόλου χρειάζονται ακριβή ένδειξη του επιπέδου φόρτισης σε πραγματικό χρόνο για να βελτιστοποιήσουν τις δραστηριότητές τους», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Geotab. «Κανείς δεν επιθυμεί έναν ακινητοποιημένο οδηγό ή την απόρριψη έργου λόγω αβεβαιότητας επαρκούς φόρτισης οχήματος». 32 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2022
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=