που 10%-30%), ιδιαίτερα κατά την αύξηση παραγωγής νεοσύστατων γιγαντιαίων εργοστασίων. Μόλις κλιμακωθεί η παραγωγή, θα πρέπει να ανακυκλώνεται σε συνεχή βάση σημαντική ποσότητα αποβλήτων. Πιστεύεται πως αυτό θα αποτελέσει την ισχυρότερη κινητήρια δύναμη της ζήτησης ανακύκλωσης κατά την επόμενη δεκαετία, πριν αυξηθεί η μεγάλης κλίμακας επιστροφή μπαταριών τέλους κύκλου ζωής. Προβλέπεται να απαιτηθεί ετήσια ανακύκλωση περίπου 70 GWh ευρωπαϊκών αποβλήτων έως το 2025. Συνολικά, η ADL εκτιμά πως έως το 2030 η συνολική ετήσια ευρωπαϊκή αγορά ανακύκλωσης μπαταριών ιόντων λιθίου θα φτάσει περίπου τις 130 GWh, που αντιπροσωπεύει πάνω από 700 χιλιάδες τόνους (kton) ανακύκλωσης. Στη συνέχεια, θα τριπλασιαστεί έως το 2040, καθώς περισσότερες μπαταρίες EV θα ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους. 2 Νέοι κανονισμοί θέτουν στόχους και επιβάλλουν ανακύκλωση Η ΕΕ διαθέτει παρωχημένη νομοθεσία ανακύκλωσης συγκεκριμένων τύπων μπαταριών και ελάχιστων ποσοστών συλλογής τους. Αυτοί οι κανονισμοί ανακύκλωσης δεν καλύπτουν επαρκώς την ανάπτυξη των μπαταριών ιόντων λιθίου οχημάτων. Κατά συνέπεια, οι κανονισμοί υπόκεινται σε σημαντικές αναθεωρήσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν τα ακόλουθα βασικά σημεία: u Θα είναι πανευρωπαϊκοί και θα τεθούν άμεσα σε ισχύ σε όλες τις χώρες. u Για πρώτη φορά, θα θεσπιστούν συγκεκριμένοι στόχοι για μπαταρίες λιθίου και θα περιλαμβάνουν ποσοστά ανάκτησης συγκεκριμένων υλικών, συμπεριλαμβανομένου του κοβαλτίου, του νικελίου και του λιθίου. u Το ρυθμιστικό πλαίσιο θα αυξήσει την ευθύνη των παραγωγών αρχικού εξοπλισμού (OEM), όπως κατασκευαστές συστημάτων αυτοκινήτων ή αποθήκευσης δικτύων, αυξάνοντας την ιχνηλάτηση, την επιμέλεια και την ορατότητα σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού, μέσω μηχανισμών συντονισμού. u Οι στόχοι προβλέπεται να αυξηθούν και να αυστηροποιηθούν την επόμενη δεκαετία. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε πρόσφατα τροπολογίες γι’ αυτούς τους στόχους, οι οποίοι θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από το 2023. Αυτές οι τροπολογίες εμπεριέχουν πιο φιλόδοξες απαιτήσεις ανακύκλωσης και πρόκειται να αυξήσουν το πεδίο και την ανάγκη ανακύκλωσης μπαταριών. 3 Επιθυμία για κυκλικό και ανεξάρτητο ευρωπαϊκό κλάδο μπαταριών Η αυξανόμενη στρατηγική και περιβαλλοντική σημασία των ηλεκτρικών οχημάτων για την ευρύτερη ευρωπαϊκή οικονομία -και οι αναταράξεις της 55 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=