Η ΑΥΞΗΜΈΝΗ ζήτηση ανακύκλωσης, οι αυστηροί κανονισμοί της ΕΕ και η έντονη επιθυμία τοπικής προσαρμογής των αλυσίδων εφοδιασμού και προστασίας κρίσιμων πρώτων υλών, δημιουργούν πολλές ευκαιρίες. Σε αυτό το πλαίσιο, αναδύονται νέα οικοσυστήματα και οι ενδιαφερόμενοι φορείς πρέπει να ενεργήσουν ταχέως για να εκμεταλλευτούν τη σημερινή συγκυρία. ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ Ενώ η προσπάθεια δημιουργίας περισσότερων εργοστασίων μπαταριών ιόντων λιθίου EV (Li-ion) στην Ευρώπη επιταχύνεται και οι επενδύσεις καλύπτουν πρωτοσέλιδα, η ανακύκλωση μπαταριών EV δεν έχει ακόμα φτάσει σε τέτοια επίπεδα. Αυτό αλλάζει ταχέως, βάσει των αναγκών ανακύκλωσης μπαταριών ιόντων λιθίου EV που δημιουργούνται από τρεις αλληλοσυνδεόμενους ευρωπαϊκούς παράγοντες. 1 Αυξανόμενη ζήτηση λόγω μετάβασης σε EV Σύμφωνα με την ανάλυση της Arthur D. Little (ADL), το 70% των ταξινομημένων νέων επιβατικών οχημάτων προβλέπεται να κινούνται με μπαταρίες έως το 2030, επιταχυνόμενο από τον συνδυασμό κυβερνητικής νομοθεσίας και αυξανόμενης ζήτησης καταναλωτών για πιο πράσινες μεταφορές. Μέχρι τότε, υπολογίζεται πως θα κυκλοφορούν 61 εκατομμύρια επιβατικά EV στους ευρωπαϊκούς δρόμους, αποτελώντας το 30% του συνόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων. Αυτή η άνευ προηγουμένου ανάπτυξη επιφέρει τεράστια επέκταση παραγωγής μπαταριών ιόντων λιθίου εντός της ΕΕ. Εκτός από την τροφοδοσία οχημάτων, οι μπαταρίες θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας (ESS) από ανανεώσιμες πηγές, για μελλοντική χρήση. Το αυξημένο απόθεμα μπαταριών για ανακύκλωση θα προέλθει από δύο πηγές: u Ολοκλήρωση κύκλου ζωής. Η μέση διάρκεια ζωής της μπαταρίας EV κυμαίνεται μεταξύ οκτώ και 15 ετών. Με έναν ταχέως αναπτυσσόμενο στόλο EV, θα πρέπει να επιστραφεί και ενδεχομένως να ανακυκλωθεί μεγάλος αριθμός μπαταριών στο μέλλον. Η ADL εκτιμά πως θα επιστρέφονται ετησίως στην Ευρώπη λιγότερες από 4 GWh έως το 2025, με τεράστια αύξηση άνω των 200 GWh έως το 2040. u Βιομηχανικά απόβλητα. Η πολυπλοκότητα της παραγωγής μπαταριών έχει ως αποτέλεσμα πολύ υψηλά ποσοστά αποβλήτων (περίΑνάγκη συνεργασίας της ετερογενούς αλυσίδας αξίας ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Η αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και των σχετικών γιγαντιαίων εργοστασίων μπαταριών συντελεί στη δημιουργία ευρωπαϊκής αλυσίδας αξίας ανακύκλωσης μπαταριών κλειστού βρόχου. Ανάλυση της ARTHUR D. LITTLE των RODRIGO P. NAVARRO, DR. PHILIPP SEIDEL, MICHAEL KOLK, ALEXANDER KRUG 54 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=