Fleet Business #10

για όλα τα νέα φορτηγά που θα ταξινομούνται εντός του ημερολογιακού έτους, καθώς και με τα αυστηρότερα ισχύοντα πρότυπα του 2030. Το θετικό είναι πως οι νέοι κανονισμοί θα παρέχουν κίνητρα για την κατασκευή και την αγορά οχημάτων μηδενικών εκπομπών, καθώς και ευελιξία εξισορρόπησης εκπομπών διαφορετικών τύπων οχημάτων στο χαρτοφυλάκιο των κατασκευαστών. Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, τον Αύγουστο του 2021, η κυβέρνηση Biden παρουσίασε νέους φιλόδοξους κανόνες για οχήματα του 2023 οι οποίοι, εάν επιβληθούν μακροπρόθεσμα, μπορούν να μειώσουν περίπου το ένα τρίτο του διοξειδίου του άνθρακα που παράγεται κάθε χρόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ωστόσο, οι περισσότερες μεταβολές είναι ρυθμιστικές και όχι νομοθετικές, που σημαίνει πως όλα όσα ανακοίνωσε η κυβέρνηση Biden μπορούν να αντιστραφούν στο μέλλον από κάποια άλλη κυβέρνηση, με διαφορετικούς στόχους. Εν τω μεταξύ, 15 αμερικανικές πολιτείες, με επικεφαλής την Καλιφόρνια, προσπαθούν να περιορίσουν τη χρήση φορτηγών με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τον Νοέμβριο του 2020, ανακοίνωσαν κατώτατα όρια πωλήσεων οχημάτων μηδενικών εκπομπών κάθε κατασκευαστή. Αυτές οι ενέργειες πιθανότατα θα οδηγήσουν σε σταθερή αύξηση της ζήτησης οχημάτων μηδενικών εκπομπών, ανεξαρτήτως πολιτικού κλίματος. u Οικονομικά Σε μικροοικονομικό επίπεδο ή ιδιωτών αγοραστών, η χρήση οχημάτων μηδενικών εκπομπών εκ μέρους των εταιρειών διαχείρισης στόλων φτάνει σε οριακό σημείο. Το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας θα ισοδυναμεί σύντομα με των συμβατικών οχημάτων, μεταξύ 2023 και 2025 και τα ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου θα ακολουθήσουν μεταξύ 2028 και 2030 (Γράφημα 3) . Σε έναν κλάδο όπου τα περιθώρια κέρδους ήταν πάντα περιορισμένα, τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης πρέπει να καταστούν ανταγωνιστικά, για να τα υιοθετήσουν οι ιδιοκτήτες στόλων. Διάφοροι παράγοντες θα βελτιώσουν σύντομα την ανταγωνιστικότητα των πράσινων οχημάτων. Οι ρυθμίσεις ίσως αυξήσουν το κόστος του ντίζελ την επόμενη δεκαετία σε επίπεδο που δεν θα μπορεί να αντισταθμιστεί από την ανάπτυξη αποδοτικότερων κινητήρων. Και το κόστος των μπαταριών θα μειωθεί κάτω από τα 100 δολάρια ανά kWh έως το 2030, γεγονός που σημαίνει πως τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας θα έχουν καλύτερη απόδοση από τα ντίζελ σχεδόν σε κάθε αγορά. Ακόμα και το πράσινο υδρογόνο, δυσεύρετο σήμερα, μπορεί να αρχίσει να πωλείται προς 5 δολάρια το κιλό έως το 2030, λόγω τεχνολογικών εξελίξεων και εξάπλωσης, καθιστώντας τη χρήση μπαταριών κυψελών καυσίμου οικονομικά βιώσιμη. Και σε αγορές όπως οι ΗΠΑ, οι αρχές θα παρέχουν φορολογικές απαλλαγές, για να μπορούν οι εταιρείες να κατασκευάζουν φθηνότερα ηλεκτρικά ΓΡΑΦΗΜΑ 2: ΤΑ ΠΡΑΣΙΝΑ ΦΟΡΤΗΓΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ Εάν η Ευρώπη επιτύχει την Πράσινη Συμφωνία, με αυξημένους στόχους μείωσης εκπομπών περίπου στο 50% το 2030, θα αυξηθεί έως και στο 50% η ζήτηση των νέων πράσινων φορτηγών Τη δεκαετία του 2020 οι πωλήσεις φορτηγών μηδενικών εκπομπών θα εκτοξευθούν, ειδικά στην Ευρώπη, όπου μπορεί να ξεπεράσουν το 50% των συνολικών πωλήσεων έως το 2030 Πηγή: BCG Analysis FCEV BEV Φυσικού Αερίου (μη μηδενικών εκπομπών) ICE ΕΕ ΗΠΑ Κίνα ΓΡΑΦΗΜΑ 3: ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ BEV ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ ΜΕ ΤΩΝ ΝΤΙΖΕΛ ΕΩΣ ΤΟ 2025 Πηγή: BCG Analysis ΕΕ ΗΠΑ Κίνα Σημ.: Συνολικό κόστος ιδιοκτησίας/χρήσης (TCO) σε €/χλμ για βαρέα φορτηγά (άνω των 15 τόνων) με την προϋπόθεση ετήσιας οδήγησης 160.000 χιλιομέτρων στις ΗΠΑ και την Κίνα και 120.000 χιλιομέτρων στην Ευρώπη. Ισοδύναμο TCO των BEV γύρωστο 2025 Κόστος κυψελών καυσίμου >1,6 €/χλμ το 2020 Κόστος κυψελών καυσίμου >1,4 €/χλμ το 2020 Κόστος κυψελών καυσίμου >1,3 €/χλμ το 2020 Ισοδύναμο TCO των BEV γύρωστο 2024/25 Ισοδύναμο TCO των BEV γύρωστο 2023 38 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=