Fleet Business #10

στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ και ακολούθως στην Κίνα. [Τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) διαθέτουν μόνον επαναφορτιζόμενες μπαταρίες, χωρίς δευτερεύουσα πηγή κίνησης. Τα ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου (FCEV) διαθέτουν κυψέλη καυσίμου για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, με οξυγόνο από την ατμόσφαιρα και συμπιεσμένο υδρογόνο -ενίοτε σε συνδυασμό με μια μικρή μπαταρία, ή υπερπυκνωτή- για την τροφοδοσία του κινητήρα.] Στην Ευρώπη, το 32% περίπου των νέων επαγγελματικών οχημάτων που θα πωλούνται το 2030 θα είναι ηλεκτρικά μπαταρίας και το 19% θα είναι ηλεκτρικά κυψελών καυσίμου, ενώ οι αντίστοιχοι αριθμοί στις ΗΠΑ θα είναι 21% και 4% και στην Κίνα, 15% και 5%. Μέχρι το 2030, τα επαγγελματικά οχήματα μηδενικών εκπομπών θα κατέχουν μερίδιο 28% -ή 500.000 μονάδες- από κοινού στις αγορές της Ευρώπης, της Αμερικής και της Κίνας, σηματοδοτώντας την απαρχή μιας άνευ προηγουμένου παγκόσμιας μετάβασης σε πράσινα οχήματα. (Γράφημα 2) ΔΎΟ ΑΛΛΗΛΟΕΝΙΣΧΥΌΜΕΝΟΙ ΠΑΡΆΓΟΝΤΕΣ ΟΔΗΓΟΎΝ ΣΕ ΥΙΟΘΈΤΗΣΗ ΠΡΆΣΙΝΩΝ ΚΙΝΗΤΉΡΩΝ u Πράσινοι κανονισμοί Σε μακροοικονομικό επίπεδο ή σε επίπεδο πολιτικής, τόσο η Ευρωπαϊκή Ένωση, όσο και οι ΗΠΑ προσπαθούν να αυστηροποιήσουν τους κανονισμούς για τα επαγγελματικά οχήματα εσωτερικής καύσης και να παρέχουν κίνητρα για την υιοθέτηση φορτηγών μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων. Η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία του Δεκεμβρίου 2019, π.χ., επιδιώκει να αυστηροποιήσει τον ευρωπαϊκό στόχο του 2030 για τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, στο 55% των επιπέδων του 1990. Στην περίπτωση των φορτηγών, υποθέτουμε πως η ΕΕ θα υιοθετήσει κανόνες όπως των επιβατικών οχημάτων και των βαν, με στόχο τη μείωση των εκπομπών κατά 50% έως το 2030, σε σύγκριση με το 2021. Από το 2025, κάθε Ευρωπαίος κατασκευαστής φορτηγών πρέπει να συμμορφώνεται με τον στόχο εκπομπών Οι οικονομικές πολιτικές και τα οικονομικά των επιχειρήσεων σύντομα θα επιταχύνουν την υιοθέτηση ηλεκτρικών φορτηγών στις μεγαλύτερες παγκόσμιες αγορές ΓΡΑΦΗΜΑ 1: Η ΑΓΟΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΕΙ ΣΕ ΚΑΝΟΝΙΚΟΥΣ ΡΥΘΜΟΥΣ ΕΩΣ ΤΟ 2025 Σύνθετος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης Πωλήσεις φορτηγών μεσαίου και βαρέως τύπου, σε εκατομμύρια Πηγή: IHSMarkit MHCV Sales Forecast (November 2021), BCG Analysis Ευρώπη1 ΗΠΑ Κίνα Λοιπός κόσμος Πρόβλεψη 1 EU 27+UK, Switzerland, Norway and Iceland 37 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=