καιρία και σε επαγγελματικούς στόλους να εκμεταλλευτούν αυτήν την τεχνολογία και να συμβάλουν στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, επιτυγχάνοντας τους μηδενικούς στόχους τους». Αναλόγως της χρήσης των ηλεκτρικών οχημάτων στόλου και ιδιαιτέρως όταν φορτίζονται εν στάσει, οι εταιρείες μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν ως εναλλακτικές λύσεις ακριβών συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας για τις δικές τους ανάγκες ή ακόμα και δημιουργίας εσόδων, φορτίζοντας σε περιόδους χαμηλού κόστους και πουλώντας στο δίκτυο σε περιόδους υψηλού κόστους. ΤΟ V2G ΥΠΟΣΤΗΡΊΖΕΙ ΤΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΌ ΣΎΣΤΗΜΑ Ο Roger Hey, Electricity SystemManager της Western Power Distribution, δήλωσε: «Η φόρτιση από όχημα στο δίκτυο διπλασιάζει την ευελιξία του συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας και στην ουσία προσδίδει ακόμα μεγαλύτερο όφελος, επιτρέποντάς μας να χρησιμοποιούμε την ίδια ενεργειακή μονάδα πολλές φορές σε διαδικασίες φόρτισης/εκφόρτισης. Το V2G παρέχει τεράστιες δυνατότητες περιορισμού κατασκευής νέων δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας και μπορεί να συμβάλει στη βελτιστοποίηση ολόκληρου του ενεργειακού συστήματος, απαιτώντας λιγότερα αποθέματα και μικρότερη παραγωγική ικανότητα». Το V2G ωφελεί ιδιαιτέρως τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, με τη δυνατότητα φόρτισης οχημάτων και αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας σε περίπτωση περίσσειας αιολικής ή ηλιακής ενέργειας. ΑΠΑΙΤΕΊΤΑΙ ΝΈΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΊΑ Από τεχνολογική άποψη, η διαδικασία οχήματος προς δίκτυο είναι εφικτή προς το παρόν μόνον μέσω του βύσματος φόρτισης ChAdeMO της Nissan, αλλά το πιο δημοφιλές σύστημα φόρτισης CCS θα καταστεί συμβατό με V2G έως το 2025, αν όχι νωρίτερα – η Volkswagen έχει ήδη δηλώσει πως όλα τα μοντέλα της ID μπαταρίας 77kWh, ξεκινώντας από το νέο ID.5, θα διαθέτουν αμφίδρομη φόρτιση μέσω ειδικού αμφίδρομου κυτίου φόρτισης DC. Μια πρόσφατη διαφορετική δοκιμή V2G διαπίστωσε πως η προσεκτική φόρτιση και αποφόρτιση μπαταριών EV μέσω V2G μπορεί να βελτιστοποιήσει την κατάσταση των μπαταριών και να βελτιώσει την υγεία τους κατά 8,6% έως 12,3% σε ένα χρόνο λειτουργίας, σε σύγκριση με τη συμβατική φόρτιση. Μια τέτοια βελτίωση και η αποφυγή υποβάθμισης ισοδυναμούν με σχεδόν ένα επιπλέον έτος χρήσης. Ο καθηγητής James Marco του Warwick Manufacturing Group, δήλωσε: «Η έρευνά μας επεσήμανε τη δυνατότητα επέκτασης ζωής της μπαταρίας μέσω αξιοποίησης της μοναδικής ικανότητας των φορτιστών V2G για φόρτιση και αποφόρτιση. Με προσεκτική βελτιστοποίηση της διαδικασίας και γνωρίζοντας πως η απόδοση της μπαταρίας υποβαθμίζεται με την πάροδο του χρόνου, είναι δυνατόν να επιτευχθεί η παράταση ζωής της υπό διάφορες προϋποθέσεις, σε σύγκριση με τις συμβατικές μεθόδους φόρτισης». H προσεκτική φόρτιση και αποφόρτιση μπαταριών EV μέσω V2G μπορεί να βελτιστοποιήσει την κατάσταση των μπαταριών και να βελτιώσει την υγεία τους κατά 8,6% έως 12,3% σε ένα χρόνο λειτουργίας 33 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=