τη ζώνη τιμών. Η έρευνα αποκαλύπτει ένα άνοιγμα προς τα EV μεταξύ των εύπορων πελατών, οι οποίοι εκτιμούν όλο και περισσότερο τη βιωσιμότητα. Για παράδειγμα, παγκοσμίως, περισσότεροι του 70% των σημερινών κατόχων οχημάτων υψηλής ποιότητας και πολυτελείας με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) είναι πρόθυμοι να στραφούν σε EV κατά την επόμενη αγορά τους. ΚΊΝΑ: Η ΑΤΜΟΜΗΧΑΝΉ ΤΗΣ ΠΑΓΚΌΣΜΙΑΣ ΠΟΛΥΤΈΛΕΙΑΣ Η Κίνα θα είναι κρίσιμο μέγεθος της ανάπτυξης στην αγορά πολυτελών αυτοκινήτων. Για παράδειγμα, στη βαθμίδα τιμών άνω των 80.000 δολαρίων, αναμένεται ότι η Κίνα θα είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά για πολυτελή αυτοκίνητα έως το 2031, με ετήσια ανάπτυξη 14%, αυξάνοντας έτσι το παγκόσμιο μερίδιό της στην κατηγορία από 24% το 2021 σε περίπου 35% στο τέλος της δεκαετίας (Γράφημα 2) . Αυτό θα οφείλεται στην ταχεία αύξηση του αριθμού των εκατομμυριούχων στη χώρα. Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΉ ΑΓΟΡΆ Η ευρωπαϊκή αγορά πολυτελών αυτοκινήτων αποτιμήθηκε σε 157,3 δισ. δολάρια ΗΠΑ το 2021 και αναμένεται να φτάσει τα 229,25 δισ. δολάρια μέχρι το 2027 σημειώνοντας CAGR (αθροιστικό ετήσιο ποσοστό αύξησης) άνω του 9% κατά την περίοδο πρόβλεψης (2022 - 2027), σύμφωνα με την Mordor Intelligence. Η πανδημία επηρέασε αρνητικά την αγορά, καθώς οι περιορισμοί και το κλείσιμο των εγκαταστάσεων παραγωγής μεγάλων κατασκευαστών οδήγησαν σε μείωση της παραγωγής και των πωλήσεων πολυτελών αυτοκινήτων σε όλη την περιοχή. Μεσοπρόθεσμα, η αυξανόμενη ευαισθητοποίηση σχετικά με τα οφέλη που προσφέρουν τα πολυτελή αυτοκίνητα και η ελκυστική τους εμφάνιση, ενθαρρύνει τη ζήτηση. Επιπλέον, η αυξημένη ζήτηση για άνετη οδηγική εμπειρία και η αυξανόμενη διείσδυση της ηλεκτρικής κινητικότητας αναμένεται να συμβάλουν περαιτέρω στην αύξηση της υιοθέτησης πολυτελών αυτοκινήτων κατά την προβλεπόμενη περίοδο. Περισσότεροι του 70% των σημερινών κατόχων οχημάτων υψηλής ποιότητας και πολυτελείας με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) είναι πρόθυμοι να στραφούν σε EV κατά την επόμενη αγορά τους ΠΟΛΥΤΕΛΗ ΚΑΙ PREMIUM: ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ Υπάρχουν μερικές βασικές ομοιότητες μεταξύ των premium και των πολυτελών αυτοκινήτων. Η κύρια ομοιότητα είναι τα χαρακτηριστικά τεχνολογίας. Τα περισσότερα premium και πολυτελή αυτοκίνητα μοιράζονται παρόμοιες λειτουργίες ψυχαγωγίας και τεχνολογίας, ενώ ενδέχεται να προσφέρουν παρόμοιες δυνατότητες ασφάλειας και αυτοματισμού. Ακόμα, σε σύγκριση με τα ευρέως προσιτά από οικονομικής άποψης αυτοκίνητα, τόσο τα premium όσο και τα πολυτελή χρησιμοποιούν υλικά υψηλότερης ποιότητας και προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση. Ωστόσο, υπάρχει μικρή διαφορά μεταξύ premium και πολυτελών αυτοκινήτων. Η κύρια διαφορά είναι η τιμή και η συνολική εμφάνιση και απόδοση. Ένα πολυτελές αυτοκίνητο είναι ιδανικό για όσους θέλουν ένα σύμβολο status. Αλλά ένα premium αυτοκίνητο προσφέρει άνετη και αξιόπιστη οδήγηση με μικρότερο κόστος. ΓΡΑΦΗΜΑ 2: Η ΚΙΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΜΟΧΛΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΠΟΛΥΤΕΛΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Πηγή: Συνεντεύξεις ειδικών. IHS Markit, McKinsey Center for Future Mobility, ανάλυσηMcKinsey Προβλεπόμενος όγκος πολυτελών οχημάτων ανά περιοχή, σε χιλιάδες μονάδες 31% 17% 27% 24% Λοιπές χώρες ΗΠΑ Ευρώπη Κίνα 31% 17% 27% 24% 10% 9% 34% 48% 24% 14% 27% 35% 29% 16% 27% 35% 9-10% κατ' έτος 3.100-3.500 2.400-2.600 +1.100-1.900 αύξηση 1.536 +700-900 growth 2021 2026 2031 ΕΠΙΤΑΧΥΝΟΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ 20 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=